Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az ilyen...

Mi a különbség az ilyen szimpla féktárcsa és a 2 rétegű, amik között légvezető (vagy micsoda) lamellák vannak, megéri azon spórolni, vagy megéri azért a +7e ft-ot?

Figyelt kérdés
G Astra 1.4-ről van szó
2016. ápr. 30. 07:04
 1/9 anonim ***** válasza:
61%
-egyszerű autósnak tökéletesen megfelel a szimpla is .....
2016. ápr. 30. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

A hűtött féktárcsa amiről írtál, igaz nem csak versenyautókban van, de nem szükséges minden autóba.

Azt vedd amivel gyárilag szerelték, mivel a hűtött tárcsa vastagabb, így át kell alakítani a fékrendszert hozzá. Féknyereg és munkahenger csere is kell, ha csereszabatos. Ha nem, akkor a fél futómű cserés...

2016. ápr. 30. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
0%

nekem már az f astrán is hűtött van gyárilag szerintem azt érdemes rá tenni

meg megnézném hogy a régit nem e lehet e még felszabályoztatni

2016. ápr. 30. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
72%

A "kétrétegű" féktárcsát belső hűtésűnek hívják. A levegő a tárcsa belsejébe is bejut, ott is tud hűteni rajta, később melegszik túl a fékberendezés.

Egy 1.4-es G Astrára nem szükséges a belső hűtésű tárcsa, messze nem képes olyan menetteljesítményekre, hogy a tömör tárcsát veszélyes módon túlhevítse. Na, jó, a Kékestetőről lefelé be tud sokallni, de aki annyira hülye, hogy üzemi fékkel jön le a lejtőn, az meg is érdemli, hogy az árokban parkolja le az autót (és azon a melegedésen a belső hűtésű tárcsa sem segít).

Féktárcsa választásánál viszont nem ez a fő szempont, hanem az, hogy mi fér el a féknyeregben. A belső hűtésű tárcsák vastagabbak, mint a tömör darabok, ezért sokszor nincs mellettük elég hely a fékbetétnek, nem lehet eléggé visszanyomni a fékmunkahengerek dugattyúit. Ha mindkét típus elfér a nyeregben, akkor is elsősorban a minőség dönt: jobban jársz egy tömör Bremboval vagy ATE-vel (mit tudom én, kik gyártanak Opelhoz alkatrészt), mint egy belső hűtésű kínai csodával, aminek egyetlen mérete sem pontos, cserében viszont gyorsan vetemedik.

Ha viszont találsz méretben és minőségben is egyező tömör és belső hűtésű tárcsát, akkor már van értelme annak, hogy felmérd, melyik is kell neked. Belső hűtésű helyére tömört sosem teszünk, de a kis G Astráknál úgy emlékszem, tömör tárcsa volt elöl és semmi szükség a belső hűtésűre, elegendő ez a tárcsa még akkor is, ha kihasználod mind a nyolcvanvalahány lóerőt.

2016. ápr. 30. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
72%
Szerintem a G-nél már csak hűtött féktárcsák vannak, legalábbis én még nem találkoztam tömörrel, pedig jó párat láttam már.
2016. ápr. 30. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Most belsőhűtésű van rajta jó 1-2mm-es vállal meg a betétek is kopottak,csak ezeket akarom cseréltetni.
2016. ápr. 30. 15:34
 7/9 anonim ***** válasza:
Közútra felesleges.
2016. ápr. 30. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Ha hűtött van rajta, akkor azt kell rátenni, sokkal többe kerül átépíteni.
2016. máj. 1. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Ha belső hűtésű a gyári tárcsa, akkor olyanra kell cserélni.
2016. máj. 1. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!