Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy kamionszerelvény Európában...

Egy kamionszerelvény Európában akkor sem lehet hosszabb 18 méter 75 centinél (25 méter (lenne) a cél), ha a megendegett legnagyobb össztömege soha nem lesz több 20-25 tonnánál?

Figyelt kérdés

Magyarán a tömegét a forgalmiban limitálnák?


Lehetnek ilyesfajta kivételek a szigorú 18.75-ös szabály alól?


Ha kérhetem csak szakértők válaszoljanak! "Nem lehet több és kész, mert én azt mondtam" típusú hozzászólásokra nincs szükségem.



2016. jún. 5. 17:56
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
nem
2016. jún. 5. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

Pont ezért írtam, amit írtam/kértem a végén. Nem baj, majd egyszer... :)


Többieknek: az EU-nak főként azzal szemben vannak/voltak aggályaik, hogy ha egy szerelvény 25.25 méter hosszú lenne, akkor negyven helyett hatvan tonna lenne a súlya, és valószínű olyan utakra is bevinnék ezeket a kamionokat, ahol már a negyven is árt (pl. vidéki községek házainak falai).

Ha már magában a forgalmiban a felügyelet limitálná, hogy soha nem lépheti át a huszonöt tonnát a járműszerelvény, akkor nem hiszem, hogy olyan nagy gond lenne a pár méterrel nagyobb hossz.

2016. jún. 5. 18:07
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Akkor nincs értelme. Minek 20 - 25 tonnához 25 méter hossz?


Ahol a 25 méteres hossz engedélyezett (Skandinávia) ott ezekre 60 tonna a megengedett össztömeg. A tengelyterhelés fajlagosan így is kisebb és a fogyasztás is.

2016. jún. 5. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Van bizony, nem is kevés, csak nem gondolsz rá! :)
2016. jún. 5. 18:12
 5/14 anonim ***** válasza:
Ausztráliában vannak iszonyatosan hosszú szerelvények, bár ott nem tudom mi a pontos céljuk vele.
2016. jún. 5. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Azért félelmetes, hogy magukat több évtized szakmában dolgozónak aposztrofáló emberek nem látják ezt át.

A tengelyterhelés egy dolog. Míg a kérdező által említett problémákat veti fel, addig a 25 m hossz meg azt, hogy számtalan helyen egyszerűen nem férnének el.


A súlykorlátozás nem lenne akadály, nem csak vaskockákat kell szállítani. (Nekem van olyan árum amiből 52 raklap kevesebb, mint 8 tonna...)

2016. jún. 6. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Nem ezt írtam. Az a félelmetes egyedül, hogy páran, akik ahhoz, hogy C+E jogosítványhoz jussanak, érettségi bizonyítványt kellett szerezniük (vagy legrosszabb esetben mögöttük van minimum nyolc osztály), és nem tudnak értelmezni egy rövid mondatot.


"...csak nem gondolsz rá! :)"


Ez volt oda írva. Pont azért nem gondolnak rá, mert "szakmában dolgozók", és nem is jut az eszükbe emiatt, hogy egy szerelvényt másra is lehet használni, mint árufuvarozásra.

Hidd el, tudom miről beszélek, nem írtam volna ennyire határozottan, ha nem így lenne! ;)


A hossz korlátozást viszont elfogadom. Sajnos.

2016. jún. 6. 10:00
 8/14 anonim ***** válasza:
44%

Akinek nem inge...

De ezek szerint jól felöltöztél, kérdező:)

Nem neked szólt a megjegyzés.


Mit értesz az alatt, hogy nem csak árufuvarozásra használható? Mert azért valljuk meg, a kamionokat 99,9%ban arra használják.

2016. jún. 6. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

De hát akkor mégis kinek? :) Itt egyedül én írtam olyan megjegyzést, melyre az általad írtakat fel lehetett húzni.


Egyébként ezen az oldalon rengetegen pillanatok alatt úgy leoltják az itt kérdező embereket, hogy már az a csoda, ha nem esik egy-egy ártatlan kiírás tulajdonosának nyolcvanmlilló "kedves" (egyáltalán nem megkeseredett és lehelletnyit sem rossz szándékú, ahh nem) egyén.

Azt hittem te is ilyen vagy, örülök, ha tévedtem.


Ugyanakkor Skandináviában is vannak borzasztó szűk helyek, mégis léteznek ilyenek:


[link]


[link]


[link]


[link]


Svédország, Finnország, vagy Dánia ugyanúgy Európa, mint azok az országok, akik tiltják a 18.75 méter feletti szerelvényeket.


Annyit segítek (így már szerintem egyből világos lesz, mire célzok), hogy egy zárt felépítményt "otthonosan" is fel lehet öltöztetni, másra is lehet használni, nem kell mindenáran kizárólag árut szállítani bennük. :)

2016. jún. 6. 11:50
 10/14 anonim ***** válasza:
44%

A harmadik képen szereplőhöz hasonlót már itthon is láttam (Spar-os)

Egyébként igen, lehet lakókamiont építeni. Hány százaléka is a forgalomban lévőknek? Még kevesebb, mint 0,1%, ahogy írtam, szóval erre alapozni nincs értelme ebben a kérdésben:)


Egyébként persze. Ha megvalósulna egy általánosan elterjedt cross docking rendszer akkor még használható is lenne a nagyobb gép. De körforgalmak, lámpás kereszteződések stb stb... Mind a mostani szabályozáshoz mérten épülnek.

2016. jún. 6. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!