Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Két ütemű,500 ccm sportmotor...

Két ütemű,500 ccm sportmotor kezdőnek ajánlható?

Figyelt kérdés

#motor #kezdő #sport #kétütemű #sportmotor #500 ccm #Ronax 500 #NSR 500 #RG 500 #szóközt tettem a vessző után
2016. jún. 9. 18:20
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Semmi esetre sem, még tapasztaltabb motorosoknak is életveszély. A 2 üteműek nagyon hirtelen adják le az erejüket, ezért nehezen irányíthatóak, és csúnya meglepiket tudnak okozni. Aztán meg egy 500as 2 ütemű karbantartásáról és fogyasztásáról inkább ne is beszéljünk.
2016. jún. 9. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Körülbelül milyen összegekről beszélhetünk (például évi tízezer km futásteljesítménynél) karbantartás címszó alatt?

Illetve fogyasztása mennyi lehet? 10-17 literrel azért "elvan"? (Plusz az olaj ugye.)


Életveszély - ez persze mindent elmond.

2016. jún. 9. 18:35
 3/5 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem ajánlott kezdőknek, még tapasztalt motorosnak is ismerkednie kéne vele, mielőtt neki áll kiaknázni a képességeit. Egyébként hol találtál ilyen motort és mi a típus? Csak nem egy RG500?
2016. jún. 9. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
46%
Így lépdelj végig: 2T 50 cc, 125 cc, 250 cc, 500 cc. Akkor jó.
2016. jún. 14. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
83%

Kezdőnek semmiképpen nem ajánlott egy 500 köbcentis 2 ütemű sportmotor. Nem úgy mennek mint a 4T-k, egy bizonyos fordulatig semmi, aztán hirtelen megjön az erő, iszonyat gyorsan nő a fordulat, a másodperc tört része alatt eléri a maximális teljesítményét, a nagyon kicsi önsúly miatt ezt még erősebbnek is hat. Gondolj bele, egy erősebb 250-es 1 hengeres kétütemű úgy száll ki alólad mint a húzat, de egy Aprilia RS125-is képes meglepetéseket okozni annak aki még életében nem ült kétüteműn. A vezethetősége is teljesen más mint egy 4T-nek, máshogy kezeled a váltót, máshogy húzod a gázt, a fékre nagyon odakell figyelni mivel nincs motorfék, te fékezed a motort minden esetben és figyelned kell arra, hogy közbe pörgesd is, mert különben nincs kenés, meg persze taposod is a váltót mert nem olyan tartományban dolgozik mint egy 4T, többször kell le-fel váltani (ahol egy 4T-nél visszatolsz 1-et, ott a 2T-nél 2-őt, vagy lehet 3-at). Aztán jössz ki kanyarból, olyat odahúzol neki mint egy 4T-nek, már a motort keresztbe is raktad, itt meg meglehet fogni, de egy tapasztalatlan alól már a gázkar forgatásakor kiforog alólad és "húz magával", a könnyű súly miatt pattan fel és pörög a levegőben "csodálatos látvány"


Én két fajta 500 köbcentis gyorsaságival mentem. Egyik egy 2 hengeres Bimota volt, a másik egy 4 hengeres Honda NSR. Több mint 10 év kétüteműeken eltöltött idő után remegő térdel szálltam le róluk az első kör után. A nap vége felé mértünk néhány köridőt, a 4T CBR-ekre több mint 6-8 másodpercet vertem az NSR-el, azt hozzáteszem, hogy egész délelőtt köröztem az NSR-el, hogy odamerjen neki tekerni úgy igazából.


Az árakról, fenntartási költségekről nem írok, legyen elég annyi, hogy a saját RS 250-em a Rotax257-es blokkra átépítve is évi többszáz ezerbe van az üzemanyagon és olajon kívül.

2016. júl. 10. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!