Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ladámon későn jön meg az...

Ladámon későn jön meg az olajnyomás, de csak akkor, ha órákon keresztül áll, ha röviddel a leállítás után indítok, akkor nincs semmi baj. Mi okozhatja a hibát?

Figyelt kérdés
Olajszőrőt többször is cseréltem benne. 10w40 olaj.

2016. jún. 20. 10:16
 1/7 anonim ***** válasza:
Mit jelent az hogy későn? 1-3másodperc kell mire egy motorban felépül az olajn,omás. Az érzékelő rendszerint az utolsó forgattyúscsaphoz van beszerelve, mert ha itt van megfelelő olajnyomás, akkor az egész kenési körben van.Meleg motornál azért alszik el hamarabb a visszajelző lámpa, mert az olaj hígabb, ezáltal gyorsabban tudja a szivattyú nyomni a szűk olajjáratokon. Valamint meleg motornál még nem csorgott vissza az összes olaj az olajteknőbe, hanem még a csapágyak között, és az olajcsatornákban van bizonyos része. Remélem érthetően fogalmaztam. Tehát ha hidegindítást követően 2-3 másodperc után elalszik a visszajelző lámpa akkor minden a legnagyobb rendben van.
2016. jún. 20. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Igen, 2-3 másodpercre van szölség, csak az a baj, hogy addig a 2-3 másodpercig becsörög a blokk...
2016. jún. 20. 12:50
 3/7 anonim ***** válasza:
Akkor az már csapágyas.
2016. jún. 20. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Olyan olajszűrőt vegyél amiben van visszacsapó szelep.
2016. jún. 20. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
A zsiguliknál alapjáraton mindig ég az olajnyomás visszajelzője, nem kell törődni vele.
2016. jún. 20. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Hogyan tudom megállapítani, hogy van-e visszacsapószelep az olajszűrőmben?
2016. jún. 21. 08:06
 7/7 anonim ***** válasza:

A lada szervízkönyvben nagyon foglalkoznak az olajpumpával, emlékszem, amikor nekem volt ladám, életem első autója, szétszedtem darabokra a motort, és nagyon barázdásak voltak a hajtókarcsapok, meg a főtengely csapjai. Azt hittem, olyannak kell lennie. Na csörgött is a motorja rendesen, fordulaton is. Nem tudtam miért van.

Ha már sokat futott egy motor, apránként elkopik minden, és egyre nehezebb tartani a gyári olajnyomást. Ördögi kör.

Vedd le a kartert, nézd meg a hajtókarcsapokat, mennyire kopott, ha hozzáférsz.

2016. júl. 20. 04:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!