2. 0 pdtdi hibák?
Valaki leírná, hogy miért rosszabbak ezek a motorok, mint az 1.9 pdtdi-k? Én annyit tudok, hogy a pd elemne mindenképpen bosch gyártmányúnak kell lennie, de a 2.0-sok között is van olyan amiben bosch van gyárilag... Hallottam, hogy problémás az olajszivattyúja is, de pontosan nem tudom, hogy azzal mi a gond, valaki esetleg elmagyarázná? Meg vannak még állítólag más gondok is vele, azokról is írhatnának a témában jártasak
Köszi előre is!
A pdtdi rendszerrel az a fő gond hogy a pumpedüse(pd) minden hengerhez van és szeret meghalni.
És csak cserélni lehet, így nagyon drága ajavítása, és kb100 ezer km enként beszarik.Ha nincs szerencséd akkor sűrűbben.
A pdtdi esetén hatalmas nyomáson porlasztja a gázolajat, így már a tervezéskor tudták(tuti) hogy nem lesz egy strapabíró dolog de muszály fejleszteni ugyebár.
Mondjuk ezzel el is értük a diesel technologia gyakorlati csúcsát.
A további fejlesztés drága és felesleges.
A diesel technológia 10-20 éven belül el fog tűnni a személy autóknál.
A pdtdi azoknak ajánlott akik lecarják a drága szevíz számlákat de szeretik ha megy az olajkályha a seggük alatt:-D
ad1, a muszáj az bizony pontos jéééééééééééé!!!
ad2, nem kannás gázolajjal a PDTDi is elmegy 200-250e km-t
A PD technológia valóban nem egy jó koncepció volt, ezért is kezdi mindenki elhagyni, helyette jön/van az CR. Ámbár a probléma itt is hasonló, ha meghal, akkor egy vagyon a cseréje.
A dízel eltűnik 15-20 év múlva a személyautókból? Ugyan kérlek... Előbb lesznek kitiltva az utakról, minthogy magától kihaljon.
Jól van nyelvészkém.
Mi a szervízben csak röhögünk mikor jönnek a pdtdi-kkel és meglepődnek az árajánlaton.
De azért csak nyelvészkedj nyugodtan, ha már az autókhoz nem értesz:-)
Miért is isteníti mindenki a cr-t?
Befecskenedő ugyanannyi mint a pd-hez, viszont ahhoz van magas nyomású üa. pumpa is, ami 500 ezer forint, vagy 250 ből feújítod. Abból veszel 4 pd elemet... mivel a pd elem maga állítja elő a nyomást, nincs pumpa.
Ami hibája van, az a 6 szögletű tengely, ami az olajpumpát hajtja, kikopik. azt kell lecserélni az 1.9pd-nek a láncos megoldására, és 300 ezer km-ig nem lesz vele gond. (megvételtől számítva)
Olajcsere 10 ezrenként ajánlott csak PD specifikus olajjal. Chiptuningot mellőzd, mert hengerfejes lesz.
Utolsó!
:O csak így simán lehet variálni az 1.9 és a 2.0 alkatrészeket?!
Ahogy már írták is, a 2.0-nál mindegyiknél meg kell nézetni az olajszivattyú hajtását, mert az szarul lett megcsinálva, elkopik a hatszögletű tengely vége és elforog benne, nem hajtja meg az olajszivattyút.
Azon kívül nem sok minden baja van. Csak a szokásos dízel gondok. És ahogy a CR is egy vagyon ha tönkremegy és tönkre is fog, a PD is egy vagyon ha tönkre megy és tönkre is fog. Akinek nincsenek százezrei tartalékban egy esetleges meghibásodásra, az ne vegyen dízelt. És akkor a részecskeszűrő meg egr meg turbó javításokról ne is beszéljünk. Ma 10 évnél idősebb dízelt csak akkor szabad megvenni, ha van rá félretéve szervizköltség.
Bár az az igazság ezekkel a pötsköszörű turbós benzinesekkel szintén ide fognak jutni vagyis már jutottak, hogy azok is ugyanilyenek lesznek megbízhatóságra.
Az meg hülyeség, hogy a dízel kihal az utakról, attól hogy itthon rengeteg bontószökevény járkál, még nem a dízeltechnológia a sz.r. Az euro6 környezetbarát már amennyire el lehet mondani ezt egy belsőégésű motorról, de semmivel se rosszabb egy benzinesnél. És fejlesztik folyamatosan.
Egyébként is hova használnák fel azt a rengeteg gázolajat akkor, mivel a kőolajfinomítás ugyanolyan mellékterméke az is mint a benzin, nem lehet csak benzint finomítani belőle. És a benzines működéséből fakadóan sose fog tudni olyan fogyasztást elérni, mint egy dízel.
Akkor fog az utakról kikopni, mikor a benzines is. A villanyautók elterjedésével...
A PD motorokat csak a VW csinálta és jelenleg az egyik legmegbízhatóbb konstrukció (1.9)...... A családban van 4db 1.9pd-s autó 400e km fölött, köszöni szépen nem kellet még a motort megbontani.
A 2.0pd hibája még a hengerfej repedés az olajzáson kívül. Illetve a 2.0CR első generációjában is ez a szar olajpumpa van mint a 2.0pd ben. Tehát 2.0pd csak körülményesen szabad venni, 1.9pd-t bártan.
Most hogy kinek mi a drága, ismerősömnek 1.5dci-jéhez hozzá kellett nyúlni a porlasztóhoz, 200e bumm ebből kijön 8db pdelem. Ami legrosszabb esetben is elmegy 800e km-t.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!