Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 10w40 olaj helyett használhato...

10w40 olaj helyett használhatok 5w40-est? (144 000 km)

Figyelt kérdés
sziasztok! van egy Peugeot 307 1.4 16 szelepes autóm amiben 144 ezer kilométer van. a szerelő tavaly azt tanácsolta, hogy tegyünk bele 10w40-es olajat mert, hogy ez már kopott motor, viszont én azt olvastam, hogy kopott motor az olyan 250-300 ezernél kezdődik! olajat nem eszi csak normál mértékben (gyári megengedett közelében sincs) viszont én nem vagyok megelégedve a hidegindításokkal és a hidrotőkék hangjával sem.... a kérdésem az lenne, hogy melyik típusú olaj lenne a legoptimálisabb bele? legyetek szívesek csak hozzáértő vagy tapasztalt írjon! köszi előre is!

2016. aug. 15. 07:41
 1/5 anonim ***** válasza:
5w40 teljesen jó bele, nállam ugyanez volt a gáz 1.2 es astranal... Az 5-ös ota sokkal csendesebben jar, annyi van csak 5 osnel hogy ha vhol tomitetlen a motorod jobban folyik. Ennyi
2016. aug. 15. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

#1-es ez így hülyeség amit írsz.


Tegyük tisztába a dolgot:


Kezdjük az elején, a viszkozitás fogalmával:


"A viszkozitás – más elnevezéssel a belső súrlódás – egy gáz, vagy folyadék belső ellenállásának mértéke a csúsztató feszültséggel szemben. A motorolajok esetében a viszkozitás jelentősen befolyásolja az olaj teljesítményét a különböző hőmérsékleten. A mai modern olajokkal szemben elvárás, hogy a téli hidegben se legyen túl viszkózus ahhoz, hogy keringeni tudjon, és elégséges kenést biztosítson a motor számára, valamint, hogy a motor üzemi hőmérsékletén se legyen annyira alacsony a viszkozitása, hogy ne tudja megakadályozni a megfelelő alkatrészek érintkezését." Forrás: [link]


Na most vegyünk példának egy 10w40-es olajat. Sajnos az olajoknak (és úgy általában minden anyagnak) van egy olyan rossz tulajdonsága, hogy alacsonyabb hőmérsékleten nagyobb a sűrűsége. Egy sűrű olaj pedig nem igazán alkalmas magasfokú kenésre. Ezért kitalálták az eljárást, hogy hidegben is valamelyest folyékonnyá teszik az olajat, ezzel is elősegítve a kopás minimalizálását, illetve, hogy egyátalán hidegen fel tudja szívni az olajszivattyú.


A 10W olaj, ahogy a rövidítés is mutatja (winter = tél), a hidegoldali viszkozitást mutatja, azaz, hogy milyen sűrű az olaj adott hőmérsékleten. Egy 10W olaj kb. -20°C-ig használható, egy 5W olaj -30°C-ig, míg a 0W olaj hidegoldali viszkozitása megegyezik a melegoldali viszkozitásával.


Tehát egy 0W, 5W vagy 10W-40 olaj között annyi a különbség, hogy hidegen folyékonyabb. A sűrűbb olajak 10W50, 20W60-asok.

2016. aug. 15. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Használd nyugodtan az 5W-40-est!
2016. aug. 15. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Ezen az éghajlaton nincs különösebb jelentősége annak, hogy 10w40 vagy 5w40-es olajat öntesz a kocsidba. A teljesítményszintje nem mindegy. Az a gépkönyv szerinti, vagy jobb legyen. Keresd a gépkönyvben az ACEA vagy API utáni jelölést pl.:ACEA A4
2016. aug. 15. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
köszi mindenkinek a tanácsot! egy szakértő a castrol magnatecet ajánlotta mivel, hogy ez fokozottan tisztítja a motort (ami ráfér)
2016. aug. 23. 23:48

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!