Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hülyeség ilyet csinálni olaj...

Hülyeség ilyet csinálni olaj és szelepfedéltömítés cserénél?

Figyelt kérdés
Holnap cserélek motorolajat meg szelepfedéltömítést. Arra gondoltam,hogy mikor már leengedtem az összes olajat,akkor a leeresztőcsavaron keresztül egy erős mágnessel lehúzom a teknőből az esetleges fémszennyeződéseket. Ugyanez a szelepfedéltömítésnél. Miután leszedtem a szelepfedelet,és lefolyt az olaj is,végigpásztázom a belsejét,amennyire tudom a mágnessel. Ez hülye ötlet vagy hasznos lehet?
2016. okt. 7. 23:42
 1/6 anonim ***** válasza:
A leeresztőcsavar általában mágneses, összeszedi az olajban lebegő nagyobb fémszemcséket. Ha viszont neked sok-sok időd van arra, hogy a teleszkópos vagy gégecsöves mágnest ide-oda rángasd és fél órán szentségelj, hogy épp mikor hová tapad oda úgy, hogy ne tudd visszahúzni, nyugodtan megteheted. Igaz, értékelhető mennyiségű fémreszeléket nem fogsz így találni, mert az forgó-mozgó alkatrészek belsejében keletkezik, ahol két fémfelület egymáson súrlódik, a siklócsapágyba pedig aligha nyúlsz bele bármilyen mágnessel. Vagy ha mégis, akkor ott már nagy a baj.
2016. okt. 8. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Vagy veszel motortisztító folyadékot amivel megtöltöd ideiglenesen, beindítod 1-2 percet járatod esetleg adsz gázfröccsöt és ennyi, vagy egy olcsó hitvány olajjal feltöltöd és úgy csinálod meg ugyan azt, majd leengeded és mehet bele az az olaj amit alapból beleakartál önteni. A szelepfedélnél nagyon nem kell ilyenekkel babrálni, ott max a régi tömítés helyén picit megtisztítod és ennyi.
2016. okt. 8. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Ezt tisztességesen úgy kéne elvégezni,hogy leveszed az olajteknőt,és kimosod,majd új tömítéssel vissza,és imádkozol hogy ne szivárogjon.


Egyéb módszereket inkább hagyd,a motortisztítóval járatást meg végképp.

2016. okt. 8. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Inkább először a motort mosd le a motortérben egy tisztítóban.


Igen, le kéne venni a deknit alul, kitisztítani, ha tiszta a motorod, aknában gyorsan megvan szerintem.


Szűrőt nem cserélsz? Láncfeszítőgörgőt is szoktak cserélni ilyenkor néha, én úgy tudom (márha olyan a vezérlésed, ahol kell). Nem vagyok szerelő, de ennek a melónak, még nekiállok otthon.

2016. okt. 8. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ez felesleges.

Ha lenne benne valami fémkosz az kifolyna az olajjal, utána már nem találnál az olajteknőben.

Szelepfedél alatt sem találsz ilyet mert onnét lekerül a karterba. De úgy egyáltalán annak az esélye, hogy fémdarabok legyenek a motorban is nagyon kicsi. Az már valami durva hibát jelezne.

Csak cseréld ki amiket akarsz és ne ejts bele semmi fémet:)

2016. okt. 8. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Ugyanakkor, szerintem olajcserénél nem mindig szoktuk az olajteknőt lebontani.
2016. okt. 8. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!