Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan érdemes vezetni egy...

Hogyan érdemes vezetni egy 1.9 tdi vw passatot (1999-es évjárat)?

Figyelt kérdés

Arra gondolok az érdemes alatt, hogy mikor fogyaszt kevesebbet? Hogyan lehet kímélni a motort/váltót stb? Azért kérdezem, mert nekem laikusként az tűnt logikusnak hogy minél kisebb fordulat, persze hogy ne rángasson, de itt olvastam egy válaszban, hogy egy hasonló autó tulajonosa azt írta, hogy nem szereti ha a fordulat városban 2 ezer alá esik. Mi meg pont úgy használjuk városban hogy még az 1500-t se nagyon éri el. Ezzel artunk neki? Illetve igaz, hogy amint egy kicsit gurul, azonnal 2-esbe kell kapcsolni, az 1 tényleg csak pillanatokig tartson? Azt is olvastam, hogy minden típusnál van optimális fordulatszám, ahol a legjobb a kenés. Honnan tudom, hogy ez mennyi?

Tudom szőke nős kérdések, de én eddig csak benzinest vezettem, azon is tanultam. A férjem meg nem ért a kocsikhoz, apukája "oktat" minket, de ő pl azt is mondta, hogyha megyünk a kocsival, akkor leállás után járassuk egy percig, mert ez kíméli a motort. Szerelő szerint erre nincs szükség. Nem szeretném kinyírni a kocsit hamar, ezért várok tippeket.


2016. okt. 8. 20:04
 1/8 anonim ***** válasza:

Dízel kicsit érzékenyebb, mint a benzines. Napi első indításnál fél egy perc járatás kell, és a nap végén is járatás kell leállítás előtt, ha hosszabb/keményebb menet volt. (Ez a hűtés miatt kell, hogy a motort lehűtse a turbo.) Egy átlagos városi használatnál nem annyira szükséges a leállítás előtt,de ártani biztos nem árt. Elindulás előtt viszont mindenképp kell járatni, hogy bemelegedjen kicsit.

Ha hideg, ne közlekedj magas fordulatszámon, egyébként nem kellene, hogy gond legyen vele :)

2016. okt. 8. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Amúgy ezt olvasd el: [link]
2016. okt. 8. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
A motort akkor kíméled, ha hidegen nem járatod magas fordulatszámon. Akkor még nem jó az olaj kenése, és a motor rovására megy. Ezért az a jó, ha nem "huzatod" 1-esben. Indítás előtt is járatni kell 1 percig minimum, hogy bemelegedjen az olaj/motor.
2016. okt. 8. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim válasza:

Egyetértek az előttem szólókkal, VISZONT:

nagyon nagyon fontos, hogy gyorsításnál semmiképpen se adj nagyobb gázt, ha a motor fordulatszáma alacsony. Ha előzni akarsz, vagy hirtelen gyorsulni, mindenképpen válts vissza, a fordulatszám ilyen helyzetekben 2000 felett legyen!

Valamint, amint azt előttem is írták, a motort az elindulás előtt 30-60 másodpercig járasd, hogy az olaj átmelegedhessen, mert úgy jobb a kenése. Leállítás előtt is érdemes hagyni járni, mert olyankor a turbófeltöltő nagyon forró, és ha jár a motor, a benne keringő olaj lehűti azt. Viszont ha azonnal leállítod, az olaj nem kering, így a forró turbó miatt hamarabb "tönkremegy" az olaj, ami nem jó a motornak. Optimális fordulatszám pedig valahol 1800-2200 között van, itt a legoptimálisabb az olajnyomás/fordulatszám arány.

Nagyjából ennyire érdemes odafigyelni.

2016. okt. 8. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Azt hittem, hogy majd jól elküldtök a búsba, hogy minek vezetek, ha nem tudok és minek vettünk ilyen autót, ha nem értünk hozzá.

Nah azért van, amit jól csináltunk. A huzatásokkal kell akkod vigyáznunk. Valahogyan ez hülye szokásunk lett, de legalább indulás előtt mindig járattuka motort. A hidegen ne hajtsukba az belefér, hogy járatjuk a motort, megyünk másfél km-t a faluban, majd felmegyünk a főútra és fel kell vennünk a 90-es tempót vagy ez ki fogja nyírni? Nem 20 évre vettük a kocsit, de egyelőre en használom egy évig és nem szeretném, ha nálam purcanna ki, így is mindenki engem szivat, hogy minek ekkora autó nekem. (Egy autónk van csak hát nagy kellett építkezés miatt és hogy a férjem, gyerekek is elférjenek.)

2016. okt. 8. 21:03
 6/8 anonim ***** válasza:

" motort az elindulás előtt 30-60 másodpercig járasd, hogy az olaj átmelegedhessen, "


Ajjaj... 1perc alatt egy 1.9tdi alapjáraton semmit nem melegszik, én inkább az ajánlom, hogy várj beindulás után egy pár másodpercet míg az olaj eljut mindehova és utána lehet óvatosan menni.


Turbó hűtése: Ha nagyon tiprod pl pályán tartósan 2000felett (ahol a turbó jobban dolgozik) utána érdemes hűteni 1percet, ha azonnal megállsz, de pl ha mész utána 5-10km városban nem pörgetgetve akkor nem kell hűögetni, viszont mikor megállsz ne állítsd le egyből hanem várj egy 5-10mp, hogy a turbó lapátjai megálljanak mielőtt megszűnik a kenés.


Hol érdemes használni a motor, hidegen semmiképp se alacsony fordulaton, nyugottan lehet 1800-2000-ig pörgetni óvatosan(!) tehát ne túlzott gázállással, illetve 1500alatt nem érdemes használni, mert ott jobban nyírja a kettőstömegűt (bár van amikor ezt a fordulatot nem tudod kihagyni, pl 2ből 3ba váltásnál)


u.i.: ezt a motort alapvetően nehéz kinyírni és a turbója is eléggé tartós darab

2016. okt. 8. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm!

A szerelő is azt mondta, hogy akkor kell leállitáskor egy percig járatni, ha nagy terhelésnek volt kitéve, pl autópalya, hosszú hegymenet vagy ha esetleg üresben bőgetem, hogy imponáljak a kolléganőknek 😀. De ezek közül egxik sem fenyeget szerencsére, bejáratott 80 km-em van minden nap és a túráztatás sem az én műfajom. Remélem tényleg nem ölöm meg a motort, mert akkor még az unokáink is azt hallgatják majd, hogy a nagyi tönkretett egy elnyűhetetlen német csodát. Meg tenyleg megszerettem, olyan kis kezes bárány, pedig en nagyon elleneztem.

2016. okt. 8. 21:49
 8/8 anonim ***** válasza:

Ez a motor úgy szereti, hogy 1500-as fordulat alá ne is menjen soha. Tehát ha egyenletes tempót tartasz is, akkor se menjen 1500 alá a fordulat. Ne rakd 50-nél 5-be meg hasonlók.

Ezért minimum 2000-res fordulatig muszáj kihúzatni minden sebességben, de ha már meleg a motor, akkor hadd menjen 2500 vagy akár 3000 fölé is ha úgy van a helyzet. Szeretnek ezek a TDI-k pörögni, és ha nem taposod meg néha, kegyetlenül ellustul, és komoly gondokhoz is vezethet az elkormolódás.

Amúgy fogyasztásra a legjobb módszer: gázpedált ne nagyon nyomd 50%-tól lejjebb, és a fordulat ilyen 1500-2000 között legyen, de ha intenzíven kell gyorsítani, mehet 2500 felé is, mert sokszor gazdaságosabb dinamikusan kigyorsítani, minthogy 1 perc kelljen, hogy 100-ra gyorsulj.

2016. okt. 8. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!