Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy kb 2005 körüli, második...

Egy kb 2005 körüli, második generációs Audi A3 2. 0 tdi vállalható a fenntartást illetően egy átlag ember számára?

Figyelt kérdés

Jövőre szeretnék másik autót és lehet hogy össze is jönne 1,6 millió egy ilyen kocsira, bár keveset autózok, de a benzines nagyon sokat eszik a dízel motorral szerelthez képest.

Nemrég egy ismerősöm vett ilyet a barátjával közösen, bár azt hozzá kell tenni hogy két fizetésből könnyebb megvenni és fenntartani egy autót.


2016. okt. 9. 17:26
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Van a régi mondás, hogy a közös lónak túros a háta, a közös autóra is érvényes.


A kérdésed lényege értelmezhetetlen, vállalható, ha fent tudja tartani, ami ugye az "átlagember" jövedelmének és a felmerülő költségeknek a függvénye - sokismeretlenes egyenlet.

Dízeles autóknál sokan csupán az üzemanyag költséget vetik össze a benzines autóval szemben, a két motor közötti különbséget szeretik figyelmen kívül hagyni.

Semmi gond addig, amíg a motor megfelelően működik, és arra nem lehet távolból választ adni, hogy meddig tart ez az idilli állapot... ha sok tízezer kilométert elmegy a TDI felújítás nélkül, jó üzlet volt a megvásárlása, de ha kitör rajta a "dízel betegség" 400-500ezer forintos számlákon se lepődj meg.

2016. okt. 9. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Meg a dízelt köztudottan kinyírják a rövid távok. pl városban szaladgálás, 10-20 kmek, stb.
2016. okt. 9. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
...ezért dizel az összes taxi!
2016. okt. 9. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

"...ezért dizel az összes taxi!"

A taxiüzem az nem összevethető a sok kis rövidtávos személyes üzemmel. A taxi motorja egész nap üzem meleg és évente belecsavarodik 100 000+km, míg egy magánszemélynél...


"és lehet hogy össze is jönne 1,6 millió egy ilyen kocsira"

És ha megvetted akkor egyből cserélheted a kiegyenlítőtengelyt és az olajpumpát 200 000Ft feletti beszerzési áron.. :D


Egy autót nem csak megvenni kell tudni hanem fenntartani is.

2016. okt. 9. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Mindenki azt mondja hogy dízelt csak hosszútávra, de mégis sokan vannak akik helyben dolgoznak és mégis dízel autóval járnak. Kétlem hogy ők minden hétvégén megtesznek 100-100km-t
2016. okt. 9. 22:32
 6/12 anonim ***** válasza:
Jó leírták már.... Vegyél dízelt . Lehetőleg ne 1.9 TDIt hanem 2.0 PDTDIt. egy pd elem 60 és ebből 4 kell. ha meg e mellé bónusznak be.... a turbo, adagoló. porlasttó. Akkor ne ide gyere srni. :)
2016. okt. 9. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Nem tudom mit nem lehet ezen erteni,hogy ha szerencsed van akkor lehet evekig semmi baja nincs egy dizelnek(max a kopó alkatreszek csereje kell)viszont ha összehányja magát akkor több 100ezres lehet a csekk hiaba regwbbi autorol van szo!Ezt kell merlegelni mielott megveszed,hogy ha az utobbi helyzet all elő akkor 2honapig zsíros kenyeret kell enned,mert meg hitelt is kellett felvenned hozza,vagy ki tudod köhögni magadtól a cehhet,es meg egy dobozos light kólára is futja utana....
2016. okt. 10. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
58%

Kedves Kérdező!

Éppen ráérek, segítek dönteni.

Ha sz@r kocsit veszel, akkor teljesen mindegy, mert így is úgy is megszívod.

Viszont ha elég körültekintő vagy, akkor egy sima TDI kivisz a világból.

A PDTDI felejtős!)


Amúgy 10 évig taxiztam, és sajnos egyáltalán nem "üzemmeleg" egész nap a motor. Többet álltunk a droszton, mint amennyit autóztunk. Mire előkerült egy-egy utas, bőven kihűl a motor. Főleg télen. Azután az is sokszor csak két sarokkal odább vitette magát az utas.

Természetesen a műszak letelte után szintén állt az autó egész éjjel a hidegben, mégsem ment tönkre a motor.

Vagyis dehogy "üzemmeleg" egész nap a taxi. (Max. karácsonykor meg szilveszterkor.)


Amúgy itt a gyíkon többségben vannak azok akik alapból utálják a dízelt.

Sokak szerint ronda a hangja, drága az alkatrész stb...

A valóság az, hogy nem tudják elviselni, hogy bármikor egyetlen tankolással röhögve meg lehet tenni vele országúton vagy 1.200 km-t.

Benzinessel meg kétszer is tankolhatnak ezalatt, és akkor már boldogok, hogy milyen jól fogyasztott a kedvencük.

Azután meg kijárnak a térre mesélni a kamufogyasztásokat.

Amikor meg már ezen is túl jutnak, akkor végül kényszeredetten beszereltetik az LPG-t...


A másik nagy szívfájdalmuk, hogy a dízel "kitermeli" az esetleges alkatrészköltségeit, míg a benzinesnél sajna máshonnan (pl. a családtól, nyaralástól) kell elvenni a rávalót.

Amúgy azt mindig elfelejtik megemlíteni, hogy a benzines is el szokott ám romlani.

...és ott vannak ám borsos alkatrészárak és borsos szervízdíjak.

(Pl. a szomszédom a kis Peugeotjával örömtáncot lejt, ha kibír az autója egy-két hónapot szervízbe cipelés nélkül. Most is pl. valami kis kapcsolót cseréltek benne potom 85ezerért.)


Minden szavamba belekötnek majd, ezért jöjjön egy kis MEGDÖNTHETETLEN matek:


Ha egy azonos kaliberű benzines és dízel fogyasztása között van minimum 2-3 liter a dízel javára,

akkor 100.000 Km-nél ez cirka 2-3ezer liter különbséget jelent!

Tehát a jelenlegi (holtankoljak.hu) kb. 350-420 Ft/liter árat megszorzod pl. 3.000-rel, akkor 1.050.000 - 1.260.000 Ft jön ki.

Vagyis százezer km megtétele alatt több mint 1.000.000 Ft-ot spórolt neked a dizeled egy hasonló benzineshez képest!!



Azt meg már ki sem merem számolni, hogy a 22 évvel ezelőtt vásárolt dízel Mercim a beletett közel 300ezer km alatt, hány millió Ft-ot spórolt meg nekem úgy, hogy -a kopókat leszámítva- még minden alkatrésze gyári, és még sohasem romlott el semmi rajta. (De ciki.)

De mégis kiszámolom:

kb. 3-4 millió Ft-ot spórolt ahhoz képest, ha benzineset vettem volna akkor.

2016. okt. 10. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"Amúgy itt a gyíkon többségben vannak azok akik alapból utálják a dízelt. "


Jaja, ez nagy igazság, valamiért nagyon ellepték ezt az oldalt a radikális benzinpártiak.

2016. okt. 10. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Én ha ilyen autót vennék akkor azért vennék ilyet mert a benzines 1.6-os 8 liter simán bekajál a népítéletben írottak szerint, a 2000-es dízel meg 5-6 literrel beéri.

Ez 2 liter különbség.

A másik hogy benzinesből használtan kisebb a választék.

A mostani kocsim dízel változata 4,5-5 litert eszik, az enyém meg 5-5,5 el beéri. Tehát csak 1 liter a különbség, ez miatt nem érdemes vesződni vele.

2016. okt. 10. 17:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!