Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ladát építenék szlalomra,1-2...

Ladát építenék szlalomra,1-2 tippet szeretnék kérni?

Figyelt kérdés

Üdv. Első nálam a futómű. Sokféle variációt olvastam már az interneten, de komplett összeállítást még nem. Nagypolski rugó, Zsuk rugó, zöld szilent, keményített gátló stb.


Amint említettem szlalomversenyekre lenne az autó, alacsony költségvetésűt szeretnék (ésszerű kereteken belül persze). Nem a csúcskategória a cél. Szóval igazából egy jó összeállítást szeretnék kérni, vagy tapasztalatokat, hogy mi alkossa a futóművét az autónak: Milyen rugót ajánlotok? Érdemes-e a gyári gátlót felkeményítetni, milyen szilentet ajánlotok? Egyszó mint száz tapasztalatokon alapúló futómű varriációt szívesen meghallgatnék.


Milyen kisebb motorerő növelést tudnátok ajánlani? A motor megbontása nem probléma. Gondoltam a Hengerfej járatainak bővítése polírozására, vezérműtengely cseréjére, kipufogórendszer cseréje nagyobb átmérőjüre. Itt is tippeket szeretnék kérni, hogyan lehet hergelni a gépet, de az alacsonyabb költségvetésű hobby autózásnál maradva.


Köszönöm a válaszokat!



2016. okt. 20. 18:22
 1/3 anonim ***** válasza:

Kb ezer csilliárd lada tuning leiras van a neten a zsiguli.hu-tol kezdve a duen.hu-ig!

Egyébként meg ladát szlalomra......kb mint bivallyal tangózni!

2016. okt. 20. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

A futómű kérdéshez annyit tudok hozzászólni, amit már te magad is leírtál, sok kombinációt lehet találni. Valakinek ez, valakinek az jön be. Nagyban folyásolja be az út típusa/minősége.


Motor teljesítménynövelése megint kérdéses, nagyban függ a szabályoktól. Pontosan milyen (melyik?) versenyeken szeretnél vele indulni? Én alapvetően nagyon fontosnak tartom az alacsony fordulatszámi nyomatékot. Erre a legjobb módszer a motor lökettérfogatának növelése. Ha nincsenek erre vonatkozó szabályok, akkor célszerű minél nagyobb motort beszerezni. Az 1.6 (2106,2121) és az 1.7 (2121) jó alapot nyújt. Ezeket még feljebb lehet fúrni (ez mindegyiknél kb. +100ccm-et jelent). (Megoldás lehet még az újrahüvelyeztetés is, csak Mo-n nem igazán találni olyan műhelyt, ahol korrektül megcsinálják.)

A vezérműtengely kiválasztása elsősorban a sofőr stílusától függ. Minél magasabb a bütykök nyitvatartási foka (általánosságban), annál magasabb fordulaton fogja leadni a motor a maximális nyomatékát. Ez magas fordulaton teljesítménynövekedést-, alacsony fordulaton viszont teljesítménycsökkenést okoz. Ha fontos a teljesítmény, és nem probléma, hogy a motorfordulatot mindig magas értéken kell tartani (5-8000RPM) akkor érdemes hosszabb nyitva tartású vezérműtengelyt venni, min. 316°. Egy ilyen motor ("nagy" hengerűrtartalom és v.tengely) teljesítménye ideális esetben alacsony fordulatszámon kb. megegyezik egy széria 1.2-1.3-as motoréval, magas fordulatszámon (>4-5000RPM) viszont bőven lekörözi azt, teljesítmény akár 2-3-szorosa is lehet.

Hengerfejet minden esetben érdemes (már-már szükséges) módosítani. Már egy polírozással is (csakis átvitt értelemben! a "tükörfényes" felület közel sem ideális) sokat lehet nyerni, nem feltétlen szükséges a járatok bővítése. Kis köbcentinél akár negatív hatása is lehet a járatbővítésnek.

Kipufogórendszer: ajánlott az 1 illetve 2 dobos nyitott rendszer. Belső átmérője kb. 130-140 Lóerőig 50mm, felette értelemszerűen több, általában 60mm (természetesen ez így nem tökéletes megoldás, de még ha ki is számolja az ember, hogy pl. 54,62mm átmérőjűre lenne szükség, úgysem fog tudni ilyet beszerezni).

Az üzemanyag ellátás kérdése is létfontosságú. Egy kis gyengébbecske motort (<110Le) még egy gyári, módosított karburátorral is meg lehet táplálni. Felette viszont minden esetben érdemes valami komolyabbra váltani, pl. dupla-fekvő Weber. Injketor is tejesen jó megoldás (lehetne), csak az kicsit körülményesebb. Kettő közül az utóbbi a ritkább és a jobb (de hiába is jobb konstrukció -ez verseny körülmények között csak a teljesítményben tud megjelenni, ott is csak kb. 150+ Lóerőnél- ha egyszer a versenyszabályok nem engedik a használatát. Utcai használata megint kilőve, ugyan ezzel az indokkal. Ez a fő oka, hogy miért nem látni annyi Injektoros Ladát :) )

Szerintem az egyik alapvető feltétele még egy épített versenymotornak a pontos szabályozás, értem itt ez alatt a jó előgyújtási értékeknek és a jó benzin(/ethanol/akármi)-levegő aránynak beállítását/elérését. A benzin-levegő arányának szabályozása, viszonylag egyszerűen megoldható (félreértés ne essék, nem egyszerű feladat, csak nem szükséges plusz alkatrész beszerelése a járműbe, kell egy szélessávú Lamdba-szonda (+ egy ennek a jelét feldolgozó modul), szaktudás és eszköz(ök) az üzemanyag ellátórendszer paramétereinek módosításához). Az előgyújtási értékek pontos beállítása a gyári Lada rendszerrel viszont már nem lehetséges. Ajánlott egy 2D-s (előgyújtás vs. fordulatszám) motorvezérlő. Hobbi szinten egy komolyabb rendszernek én speciel nem látom az értelmét, szerintem felesleges több százezer Forintos összeget ilyenre költeni.

Ja, és ha már szlalom, akkor Sper!


Még valami, olvasni-olvasni-olvasni: [link]

2016. okt. 21. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 veterán vas ***** válasza:

És akkor jött valami Honda CRX-Civic, BMW, Peugeot 205-106, Mazda MX-5, Skoda Felicia-Favorit, Seat Ibiza, VW Golf-Polo, Suzuki Baleno, Trabant, stb. stb. és mind rommá verte a Ladát.


Nem a saját véleményemet írtam, csupán a legutóbbi OSzAK eredményeit soroltam. Az első 20-ba nem fért be Lada.

Ennyit a jól tuningolható "nagy erős orosz"-ról. ;)

2016. okt. 21. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!