Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen költségei vannak egy...

Milyen költségei vannak egy 2004-2005 körüli BMW 320D fenntartásának?

Figyelt kérdés

Tervezem hogy veszek a közeljövőben egy szép állapotú, viszonylag keveset futott, automata váltós 320d-t. Nagyjából olyan 1,5 milliót szánnék rá, ugyanis ennyi pénzem van jelenleg. Viszont nem tudom hogy milyen rejtett, egyéb költségei vannak még egy autóvásárlásnak, illetve mennyibe jönne ki a fenntartása egy ilyen autónak (az üzemanyag-fogyasztást leszámítva). Illetve azon is gondolkodom hogy melyik típus érné meg a leginkább, esetleg a 316i v 318i-ről vannak véleményeitek? Mik azok amikre oda kell figyelni, milyen felszereltséggel érdemes venni egy ilyen autót, mi az amit mindenképpen kerülni kell stb.. Tudom hogy egy BMW vásárlás költséges, és a fenntartása sem két fillért, én ezekkel tisztában is vagyok, csupán nem szeretnék rossz vételt csinálni.


+ 1 kérdés: Ha nem BMW akkor milyen 10-12 év körüli autót érdemes venni 1,5 millióból? Olyan autóra gondolok amely valamennyire sportos, dinamikus, nagy vezetési élményt ad, jól bírja pályán a 150km/h körüli tempót, jól gyorsul, hosszú élettartamú és gondos ápolás mellett kiállja az "idők próbáját". Nézegettem VW Passatokat, Skoda Octaviákat is, de egyik sem tűnik jobb vételnek egy E46-nál. Válaszaitokat előre is megköszönném!



2016. okt. 24. 15:49
 1/10 BiTOPro97 ***** válasza:

Egy BMW 11-12 éves 320-as E46 esetén a ugyanis ennyi pénzem van jelenleg, az már nem jó. Legalsóbb hangon 300-400 ezer Forintnak kell bíztonsági tartaléknak ott lennie csak z autó miatt.


Honda Accord-ot például?

2016. okt. 24. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 BiTOPro97 ***** válasza:
2016. okt. 24. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Nem rossz a Honda sem, bár formára annyira nem tetszenek. Ha lehet német autót vennék. Egyébként ha úgy van akkor tudok még várni vele, gyűjtök hozzá még fél milliót, aztán megveszem majd azután a 320d-t.
2016. okt. 24. 16:17
 4/10 anonim ***** válasza:
nem találsz szép 320D-t az adott korosztályból 1,5 millióért. Az automata váltó, ha meghal, 300 ezres tétel. Tudom, mert nekem 2004-es volt, most adták el megint, 1,7 milliós alku utáni áron. És abban tényleg csak 170 ezer km volt. De költeni kellett rá, miután eladtam kb. 600 ezret. (ez a nem tervezett költség, nem a szokásos olaj, szűrő stb)
2016. okt. 24. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ezt feltétlen olvasd el mielőtt kiválasztod a motor típusát:

[link]

2016. okt. 24. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

#3 Igazából a manuális váltóval sincsen bajom, csak sokan mondták hogy célszerűbb automatával vásárolni egy ilyen típust, mivel azzal nem gyilkolták annyira a motort, mint a manuálissal. Egyébként 1,5 millióért vannak már ígéretes példányok, nem sok, de 2-3 azért van. De mindenesetre köszi az infot!


#4-es Köszi az oldalt, átnéztem. Úgy láttam hogy csak a 2007 utáni 320d-ről vannak rossz vélemények, így tehát a korábbi típusok jobbnak tűnnek. Mindenesetre a 316i kilőve.

2016. okt. 24. 17:43
 7/10 A kérdező kommentje:
Esetleg Audikról vélemények? A3, A4?
2016. okt. 24. 17:47
 8/10 anonim ***** válasza:

Automatával egyszerűbb gyilkolni a motort, mert ott csak a potmétert kell lenyomni és a váltó oda kapcsol ahol megfelelő... :)


Sokat ne várj a 320d-től, könnyű megölni és leejteni róla a turbót (kartergázszűrő cserék elhanyagolása). Ha teheted inkább egy 20-23-25i-t nézegess.

2016. okt. 24. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 BiTOPro97 ***** válasza:

A használt BMW-k fenntartás egy drága hobbi, mint egy super vagy hyper sport autóké. Jó most éppen újra van a BMW-nek is super sport autója.


Tudom mert már ötöt vettem eddig. És sok ismerősömnek is BMW-je van, közülük 3/4 részben német ismerősök.


Audikat nem ismerem, csak hírből.


A német felső-közép kategóriás prémium autóknál a sportossághoz, még pár éve is minimum 2.5-3 literes motor kellett.


Egy általad megjelölt modellel kortárs, MB W211-est, egy E-Klass-t is sokkal olcsóbb fenntartani.

2016. okt. 24. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
10-12 éves diesel Bmw-t ennyi pénzért nem kapsz "viszonylag" kevés km-rel. Ami olyan az szinte biztos,h tekert órájú.Nyugodtan számolhatsz kb.500ezer extra kiadással.pl.úgy 250ezer km körül lendkerék csere.Csak ez maga kb.200e v. több.Sokan javasolják,h ha már úgyis szét van borítva cserélj kuplungot is.Ez + sok ezer.Mivel M.o-on szinte ismeretlen dolog a valós km., aki nem szeretne szakadt szíj miatt motort felújítani az vezérlést cserél azonnal.megint + sok ezer ft. + olaj+ szűrők,stb.Ha ezekre félre teszed a pénzt,az a másfél milla erösen meg fog csappanni.Vele együtt az elérhető "jó" állapotú autók száma is.Hozz külföldről.Svéd.o-t javaslom.Itt nemigen sóznak,nem tekerik az órát,egy izzó cseréért is szervízbe viszik kocsit.Minden műszakin rögzitik a km.óra állást.A tulaj nevén kívül ingyen,online lekérdezhető minden adat.Mikor helyezték forgalomba,hány gazdája volt és mikor cserélt gazdát,mikor milyen km-rel vizsgázott,átment-e hiba nélkül v. vissza kellett vinni,meddig van műszakija,stb,stb.
2016. okt. 25. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!