Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a legjobb az autónak?

Mi a legjobb az autónak?

Figyelt kérdés
Milyen használat, milyen fordulaton ami a legegészségesebb az autónak? Mennyire számít, hogy garázsban van tartva vagy kint stb..? 2.0 tdi VW.

2016. nov. 9. 09:58
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Hőmérséklettől, úttól függ.

Illetve ha használt, akkor a jelenlegi már fennálló állapota is bejátszik.

Fűtött garázsban tartás, nagyon sokat számít, ha csak simán garázsban van ami nem fűtött az szinte semmit, max nem veri el a jég, de a motor szemponjából NULLA.


A motornak sokat számíta fűtött garázs, mert télen hamarabb eléri az üzemi hőfokot illetve az olaj sokkal hamarabb keni a dolgokat, így a kopás jóval kitolódik, plusz fűtött garászban nincs lepárásodott elektromos vezeték vagy csatlakozás, és az akksi élettartama is jóval megnövekszik!

2016. nov. 9. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Nekem ugyan Fordom van, de az is 2l tdi. A garázs nagyon sokat számít, jelentős éveket ver rá a kint tartott (hol kifakult/hol szétfagyott) modellekre.


A dízelek sokkal alacsonyabb fordulaton mennek (úgy általában), mint a benzinesek. Az enyémet városban 1200-1700 között pörgetem (lámpánál induláskor nyilván eléri a 2000-et), külterületen viszont kicsit jobban engedem, 2000-2500. Havonta 1-2 alkalommal van 40km autópályám, ott viszont komolyabban meghúzom (3000-3200), amit rendszerint a részecskeszűrő meg is hálál, ilyenkor tud regenerálódni. Ez hallatszik a hangján (sportosan mély, dübörgő lesz, emelkedik a vízhőmérséklet, nálam ez 15 perc körül szokott lemenni).


Ezen felül évi 25ezerért márkaszervízbe megy, szűrők/olajcsere, alap átvizsgálás, nagyon meghálálja, ahogy öregszik (konkrétan nem költöd majd rá a gatyádat egy turbóra, vagy részecskeszűrőre). 300 ezer km fölött járunk, kötelező körökön kívül (fékbetét, lengéscsillapítók, égők) csak egy turbóval kapcsolatos alkatrész csere volt, nem emlékszem, mennyiért, tehát 10 ezer alatt. :)

2016. nov. 9. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Hát még egy sima garázs is sokat számít. Miénkbe valamelyik reggel plusz 2 fokvolt, kiálltam, kint az udavron már minusz 5 volt. Ez is azért számít. Na meg nem lepi be a hó, nem szívja ki a nap a színít. Nem veri meg a jég, nem ázik meg annyiszor. Mísőbb fog szétrohadni.

Miénk nem fűtött garázsban tárolt. 9 éves 115 ezer kmvel. Elvittem toronyszilenteket cseréltetni, azt mondja a szerelő hogy látja volt már egy pár dolog cserélve. Mondon ezen aztán nem, minden gyári.

Azt mondja minden csavar olyan mint az új.

2016. nov. 9. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Ez a garázsos téma egy kicsit túl van misztifikálva szerintem, egyedül akkor van előnye, hogy télen nincs lefagyva az egész autó, mikor kiveszed a garázsból, és nem kell kapargatni. Most hogy a fényezés kopik vagy nem, ez szerintem teljesen relatív. Az autó úgyis nappal kint van a napon, vagy az esőben, hóban, csak éjjel van a garázsban. Külön téma az, mikor vizesen beteszik az autót a zárt garázsba, az gyilkosság a karosszériának. Olyankor jobb is kint hagyni az autót.

Fordulat: 1500 alá ne engedd soha, tartós tempónál sem. Hideg motornál ne menjen 2000, max 2500 felé a fordulat ha lehetséges. Aztán meleg motornál már nincs felső határ, lehet húzatni a dízeleket is ahogy jólesik, tévhit hogy nem bírják.

2016. nov. 9. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Szerintem erre a kérdésre elég evidens a válasz.

Fordulatnál dízelnél (4 hengeres, relatív kis lökettérfogat) sem egészséges 1500 alatt forgatni. Városban 1800-2000 körül a legjobb neki, autópályán nyilván ezek is forognak 2500-3000-et. De mehet üzemmelegen egészen tiltásig, hizsen a műszaki vizsgán a környezetvédelmi mérésen is tiltásig padlózzák őket és túlélik.

Az hogy garázsban tartva, sokat számít. Nem -10 fokról a dermedt olajjal indítod be. Ha csak 0-5 fok van, már az is sokat számít. Az sem mindegy hogy kint ázik, aszalja a nap, stb... Bár ezek inkább csak hosszú távon 15-20 év alatt okoznak látványos problémát, nem egyik napról a másikra.

2016. nov. 9. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Nekem van több éves tapasztalatom fűtött garázsos és szabadtéri tartással is.

Mind a kettőnek van előnye és hátránya. A fűtöttben ahogy írták a motor kb 10-15 fokról indul télen. De a fűtött garázsba ha beállsz télen akkor a rajta maradt sós lötyi a melegben sokkal gyorsabban dolgozik és eszi a kasznit.

Én fedett autóbeálló és állófűtés párti vagyok.

Nyáron meg nem mindegy hogy a tűző napon áll vagy garázsban / árnyékban mert akkor meg UV dolgozik.

A fordulatszámhoz nem nagyon szólok hozzá mert mindenki másra esküszik.

2016. nov. 9. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

"télen akkor a rajta maradt sós lötyi a melegben sokkal gyorsabban dolgozik és eszi a kasznit. "


Le kell mosni. Kb 5 perces muvelet. Amugy en egy kis melygarazsban tartom, es szerintem sokkal jobb, mint kint szabadon. Telen is olyan 10 fokra hul csak le a levego ott, nyaron meg nem aszalodik a napon. Aki azt mondja, hogy napon ugyis kint all, teljesen mindegy, annak mondom, ez relativ. En pl 3 muszakban dolgozom, ha ejjeles vagyok nappal a garazsban van, ejjel meg kint. Nyaron ez ugye jo, telen mar nem annyira. Mindennek van jo es rossz oldala, a kerdes az, aranyaiban melyikre jon ki jobban. De en a garazsra szavazok.

2016. nov. 9. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Nem olyan egyszerű lemosni. Nem is fogja mindenki mindig lemosogatni. Nem is lehet alaposan lemosni. Parkoltam mélygarázsban is sokáig és még itt is elég magas a hőmérséklet ahhoz hogy dolgozzon a dzsuva. Tapasztaltam hogy a garázsos tartózkodás alatt megjelentek az alvázon télen egy addig makulátlan autón a foltok. Időben észrevettem és lekezeltem. Ezért a legjobb a beálló ami jól szellőzik. Beállóval már nem tapasztaltam hátrányt. Az állófűtés sem olcsó és egy újabb dolog ami elromolhat. De a komfort és a motor szempontjából nagyon megéri.
2016. nov. 9. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
nem is kell tokeletesen lemosni, csak nagyjabol, hogy ne marja szet a so. Pedig nem mindegy, hogy tobbszor lesmossa-e valaki, vagy csak 3-szor egy tel alatt.
2016. nov. 9. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

"Le kell mosni. Kb 5 perces muvelet."


A fa**om mossa le minden este, mikor hazamegyek. Pedig tényleg szeretem az autót nagyon, de ez már erős túlzás.

2016. nov. 9. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!