Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hol a hiba az elektromos autó...

Hol a hiba az elektromos autó politikában?

Figyelt kérdés

Tények:

-egy auto kb 500 ezer km-t futhat amig elavul

-az elektromos autó fogyasztása kb 1000Ft/100km, a gazolajasé 1800Ft/100km, viszont ha hozzáadjuk a vétel árat is, akkor egy elektromos auto összköltsége 10 évre 22 millio Ft, egy gázolajasé 14 millio

Akkor meg mi ez a nagy reklám meg semmibeszéd hogy huudejó huudemegéri az elektromos autó?


Részletes számitásom:

Tesla:

24kWh/100km

45Ft/kWh

>> 1080Ft/100km

>> 5.400.000Ft az üzemanyag

22.000.000Ft az uj auto ára

Össz: 27 millio Ft


Suzuki:

5l/100km

370Ft/liter

>> 1850Ft/100km

>> 9.250.000Ft az üzemanyag

5.000.000Ft az uj auto ára

Össz: 14 millio Ft



2016. dec. 21. 20:10
1 2 3 4
 11/37 anonim ***** válasza:
100%

A Teslával egy 10-12 millás Mercit vagy BMW-t állíts párba.


Mire azok elmennek 500 000 km-t, beléjük borítasz 150 liter igen drága motorolajat. Ez fél milla. Mivel a fékjük alapvetően tárcsafék, 5 garnitúra tárcsát és 10 garnitúra betétet is számolhatsz ennyi idő alatt. Összesen biztos van egy guriga. A Tesla gyakorlatilag majdnem megállásig visszatöltéssel fékez.

Az olajcserekor szükséges légszűrő és olajszűrő sem filléres tétel. Meg a számtalan apróság, ami 200 000 kilométeres kora után mindig tojik valami kiadást, és a belsőégésű meghajtással függ össze.

2016. dec. 21. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 anonim ***** válasza:
58%
Ne számolj akkor, ha a politika alapján kérdezel!A még szélgenerátort rombolnak le és a napkollektorokat adóztatják,csak azért,mert orbán és mié szoros Lőrince Lajos és TSA.-i műsora megy.A hol már miniszter van az itt a fehér holló hibridekre,de a jövedelem még a hangya fszán van a svédekéhez viszonyítva.Még + adó van az üza.-án,és nem csökkentik az olaj ár csökkenés miatt.A miből nem lehet lenyúlni ,azt nem engedik.Az elektromos áramon a nem létező szénbányászatnak is támogatás van,ami csekélyebb mint az üza. -on lévő bevétel riszt.Na, a magam fajta pór,kinek van autója ,300 000-res, még akkor sem tudná megvenni,ha az orbánság 90%-osan támogatnák ezt.Ez még az unió nyomására kialakított töltő állomások miatt is ,csak a módosabb rétegnek lesz megengedhető,nem a bugris parasztoknak,mert a csere aksikat is meg kell majd venni,nem csak a gumikat.És a szerviz,mikor jön a krakk? Na meg az olaj lobbi.Ezt a politikai rovatban kellett volna kérdezned.
2016. dec. 21. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 anonim ***** válasza:
93%

Ez a számolás, mar bocsánat de bullshit.



Eloszor is az 5 millas stuzuki mi, swift? Akkor ne teslat hanem egy leafet tegyel melle.


Aztán számolja a dízel magasabb amortizációs költségével.

Aztán az adokedvezmennyel, ingyen parkolassal, ingyen töltéssel, stb...


Meg igy sem lesz benefites az elektromos de 10 év múlva mar megfizethető lesz.

2016. dec. 21. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/37 anonim ***** válasza:
79%

"egy auto kb 500 ezer km-t futhat amig elavul "


Hulyeseg. Ez jelenleg a villanyauto-marketing, de SEMMI sem tamasztja ala. A teny kerlek alasan az, hogy SENKI SEM TUDJA hogy mi lesz a villanyautokkal hosszu tavon. Aki egy kicsit ert hozza az tudja amugy is, hogy az akkuknak nem csal a futasteljesitmeny art, hanem az ido is, utobbi jobban. Siman meglehet hogy a villanyautok 5-6 eves korukban tomegesen fognak megdogleni. Azt tudtad hogy a 2013as Teslak 20%-aban! cserelni kellett mar az akkut, van amelyikben tobbszor is? Raadasul a Tesla hiaba veri a mellett a 8 ev garanciaval, amikor kapacitasra nem vallal semmit, azaz ha a 6 eves autod hatotavja a tizedere csokken, akkor csak megrantja a vallat es azt mondja hogy igy jartal.


A masik sztori pedig az hogy a villanyautozas csak addig lesz ilyen olcso, ameddig a villanyautok elterjedese erezheto csokkenest nem fog jelenteni az adobevetelekben. Akkor majd jon a jovedeki ado a kozlekedesi celu aramhasznalatra is, esetleg kilometerado vagy valami kreativ dolog, ebben kabe annyira biztos lehetsz mint a halalban.


Es persze az elottem szolok jol mondtak: a szamitasod hibas amiatt is mert ket teljesen mas kategoriaju autot hasonlitasz ossze.


Egyebkent meg egy csomo embernek nem felelnek meg a villanyautok, nekem sem. Mert eleg gyakran megyek hosszu tavra ahhoz, hogy ne tudjak ilyet venni.

2016. dec. 22. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/37 A kérdező kommentje:

Igazatok van, a csere aksit el is felejtettem, szerintem is 5-6 év alatt teljesen le kell cserélni, és mivel az eredeti számitásban ez nem volt benne, nagyon valószínu hogy az elektromos auto SOHA nem amortizálodik.


Igazatok van az adóval is, csak addig lesz az áram olcsóbb amig fele az autó parknak elektromos lesz, utána jön a cumi.

2016. dec. 22. 07:56
 16/37 anonim ***** válasza:
100%

Ez a következő nonszensz baromság. A benzint könnyű adóztatni, mert nem elérhető. Az áram elérhető bárhol és lehetetlen lenne korlátozni pl az otthoni töltést.

Amugy fyi egy tesla akkupakkra 8 év futás független teljes körű garancia van.

2016. dec. 22. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/37 anonim ***** válasza:
24%

" Az áram elérhető bárhol és lehetetlen lenne korlátozni pl az otthoni töltést. "


Semmi fantaziad nincs. pont a villanyautokban egyszeru megakadalyozni az otthoni toltest, vagy megadoztatni. Egyszeruen elo kell irni a torveny erejevel egy olyan fedelzeti elektronikat, amelyik lejelenti az adohatosagnak hogy mennyit toltottel otthon, aztan pedig szepen jon a szamla az adorol. Semmi muszaki akadalya nem lenne mar ma sem.


Vagy ha ezzel nem akarnak szarakodni, akkor siman bevezetnek egy uj adonemet, mondjuk akkuado, evi szazezer forint, aztan viszlat.


" egy tesla akkupakkra 8 év futás független teljes körű garancia van."


Tevedni meltoztatol, egyreszt nincs minden tipusra 8 ev, masreszt kapacitasra nem vallal garanciat, ez kifejezetten le van irva a garanciafeltetelek kozott.

2016. dec. 22. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/37 anonim ***** válasza:
Pusztán pénzügyileg tekintve nem éri meg a villanyautó, de vannak olyan előnyei ami eladhatóvá teszi, ezt kell tudomásul venni. Persze hátránya is van egy csomó, de szerencsére sokan vannak akik megtehetik hogy ezzel nem foglalkoznak túl sokat.
2016. dec. 22. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/37 anonim ***** válasza:

És akkor majd lesz egy chip, amit kicserélsz mint a tahoban és már nem is jelent le semmit...


Amit fizikailag nem lehet korlátozni azt nem is fogják, mert értelmetlen.


Továbbá nem tévedek, nemrég terjesztette ki a Tesla az összes modelljére a 8 év garanciát. Nem mellesleg nem tudom hova a pánik, mikor nem egy 250e+ km-t futott Tesla van és átlagban 25-30%-ot csökkent ennyi idő alatt az akku kapaciátsa.

De amúgy a "kis" gyártók is jó garanciális feltételeket adnak az akkumulátorokra és nem is olyan drágák, mint ahogy azt a mezei hozzánemértő hiszi. Egy leaf akku pl. 5000$ és a rosszat / régit 1000$-ért visszaveszik. Tehát 4000 körül van és a kocsi élettartama alatt jó eséllyel max. 1x kell cserélni - ha kell egyáltalán.

2016. dec. 22. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/37 anonim ***** válasza:
33%

USA-ban már vannak 20 év közeli Prius I.-ek, gyári akkuval, 2-300 000 mérföld futásteljesítménnyel ennyit az akku miatt károgókról.


Jó látni, mennyi ellenérvet képesek az emberek előrángatni, ha technikai fejlődésről van szó. Volt már ilyen régebben is a történelem során:

- levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet

- márpedig vas a vason nem megyen (vasútépítés előtt Magyarországon)

- ha mégis megy, az utasok meg fognak halni a nagy sebesség (20 km/h) miatti légszomjtól.

- tiltsák be az automobilt (bérkocsisok tiltakozó akciói...)

- egy jó ideig a vonat és a pár darab autó előtt zászlót vivő embernek kellett futnia, hogy figyelmeztessen a veszélyre



Most ugyanez van az elektromos meghajtásra. Az ügy már eldőlt, ez a jövő. Egy dolgot sajnálok csak nagyon: hogy nem láthatom a képét 20 év múlva azoknak, akik itt minden létező módon ellene érveltek, viszont már csak elektromos meghajtású autót vehetnek.

2016. dec. 22. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!