Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat 1.3 Mjet vélemény?

Fiat 1.3 Mjet vélemény?

Figyelt kérdés
Mi a véleményetek a Fiat 1.3-as dízel motorjáról. Mennyire megbízható motorok.
2016. dec. 28. 20:38
 1/6 anonim ***** válasza:

"

Fiat 1.3 MultiJet I. generáció

Motorkódok: Z13DT, Z13DTH, Z13DTJ, D13A, FD4, 199 A3.000, 169 A1.000,223 A9.000,199 A2.000, 188 A9.000, 188 A9.000, 188 A8.000, 223 A9.000, 199 A9.000, 169 A1.000, 199 B2.000

Gyártásban: 2003 – 2009

Típusok: Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Fiat Fiorino, Fiat Punto/Grande Punto, Fiat Idea, Fiat Linea, Fiat Palio, Fiat Panda, Fiat Qubo, Fiat Strada, Fiat Doblo, Fiat Siena, Ford Ka II., Lancia Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila, Opel Corsa, Opel Astra, Opel Combo, Opel Meriva, Opel Tigra TwinTop, Suzuki Ignis, Suzuki Splash, Suzuki Swift, Suzuki SX4, Suzuki Wagon R+


Indok: Nagyobb futásteljesítmény esetén horribilis olajfogyasztás, kompresszióvesztés jellemzi az első generációs kis turbódízeleket. Főleg a nagyobb, nehezebb típusoknál jönnek elő a gondok. Az elképesztően rosszul megadott long-life olajcsere-intervallum (eleinte 50 ezer kilométer!), amellyel az Opel egy időben saját dízelmotorjainál kísérletezett, erősen megviselte őket. Később ezt levitték a még mindig túl optimista 30 ezerre (mint a Fiat). Ebből adódó gondokkal mi is szembesültünk.


Pedig a kicsi turbódízel erre egyáltalán nem volt alkalmas. Eleve mindössze három liter az olajtöltet és ez a kevés olaj – pláne nagyobb terhelés mellett – nagyon hamar elszennyeződik. Az első generációs MultiJetek ráadásul előszeretettel szakítják el vezérműláncukat, és bizonyos modellekbe szerelve bizony könnyen víz is kerülhet a hengerekbe. A legszebb, hogy a hidegben leállított motornál (télen, nagy hidegben) a forgattyúsház szellőztetőjén keresztül a pára kicsapódik a szívócsőben (ahol a kiképzett kurfliban meg is marad), majd megfagy, és a következő indításkor a jég szó szerint szétveri a feltöltő járókerekét.

"

Totalcar.hu


Bár nem értem miért akar valaki 1.3-as turbódízelt venni...Leírva is katasztrófa,de a gyakorlatban méginkább.

2016. dec. 28. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
286 ezer van a céges Corsában, idáig pöcc-röff, minden alkatrésze gyári. Pedig sok kulcsos szaladj el ide-oda autó. A kulpung most kezd majd széthullani, mást nem vettem észre rajta.
2016. dec. 28. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
11%
Az 1.3 multijet nem egy rossz motor,hanem egyszerűen egy szar!Tervezési hibák százait felvonultató igazi ipari hulladék
2016. dec. 29. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 gon99 ***** válasza:
0%
Fiatnak sosem volt jó autója és sosem lesz ez pedig a legrosszabb motor egyszerűen nincs értelme fogyasztásban alig van különbség egy 2.0tdi vel szemben javaslom másik márkát válasz és 2.0 motort minimum :)
2016. dec. 29. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Gon99, te igazán tudatlan vagy. Ilyet kijelenteni, hogy a Fiatnak sosem volt, és sosem lesz jó motorja, nagy tudatlanságra vall. Voltak nagyon jó modelljei, voltak kevésbé jók, és voltak szörnyűek, amit a későbbiekben javítottak. Ugyan így a németeknek, a japánoknak, meg a többi országnak is. Gondolod, ha a Fiat csak rossz autót csinálna, akkor még ma is gyártanák?? Mikor a világ a gazdasági válság alatt a csőd szélén volt, a Fiat sorra gyüjtötte maga alá a márkákat, és kiröhögte a világot. Nézz meg egy európa Top50 legrosszabb motorjai listát, és számold össze, hogy hány német van közöttük, vagy keress rá, hogy a japánok miért fürdenek be a dízel motorokkal, mert keményen befürdöttek jópárral. Pofázzunk, okoskodjunk, de akkor legyen esze is hozzá az embernek, és legyen tisztába a dolgokkal, mert így szokott nagy égés lenni a vége a dolognak.
2017. jan. 7. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
48%
Szerintem teljesen rendben van ez a motor. 14 éves Fiat Grande Punto, egy hónapja léptem át vele a 350ezret, soha semmi baj nem volt eddig a motorral. Családi autónk volt most én használom 2 éve. Oda kell figyelni a minőségi motorolajra, (mi Motul-t rakunk bele mindig) illetve nem árt ha nem pörgeted agyon, és szépen kiszolgál. Nyíván hasznát esetén rizikó, hogy az előző gazdája, hogyan használta. Ha törődsz a motorral, rendszeresen szervízeled akkor nem lesz probléma vele. Ha igénytelen vagy vegyél TDI-t.
2021. jan. 17. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!