Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezeknek az új kisköbcentis...

Ezeknek az új kisköbcentis turbós benzines motoroknak mennyi a várható élettartamuk, és lehet ezekből a 150 lóerő körüliekből normál körülmények között 6 literes vagy az alatti fogyasztást kihozni?

Figyelt kérdés
2016. dec. 30. 17:15
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
Volvo S80.
2016. dec. 30. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
53%

#9 Hagyományos turbóbenzint aligha kapsz manapság, mid közvetlen befecskendezésű +EGR meg néhol már DPF is van a benzinesben.


Ez hogy lebontod 3hengerre az autót csak elméletben igaz, gyakorlatban pont fele annyit dolgozik nálad az a 3henger mint egy 3hengeres turbóban.


#10 3hengerenkénti turbóból egy v6-os audira tudnék következtetni



#8 A új turbó benzinesek fennt elfogynak gyárilag.

2016. dec. 30. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
100%

Elvben előnye ezeknek a motoroknak, hogy részterhelésen/alapjáraton jobb a fajlagos fogyasztásuk. Ha azonban odalépsz, akkor zabál. Okosan vezetve biztos vagyok benne, hogy jobb fogyasztást lehet elérni, mint egy azonos súlyú/teljesítményű szívóbenzinnel.


Hátránya, hogy bonyolultabb, több a hibaforrás.


Lehet, de nem mindegy, hogy milyen autóból, milyen motorral :)

2016. dec. 30. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:
40%

VW TSI még van, a többinek lusta vagyok utánamenni. EGR eddig is volt.


"Ez hogy lebontod 3hengerre az autót csak elméletben igaz, gyakorlatban pont fele annyit dolgozik nálad az a 3henger mint egy 3hengeres turbóban."


Ezt nem igazán értem, de biztos úgy van :D


"#8 A új turbó benzinesek fennt elfogynak gyárilag."

Ehhez is tolhatnál valami forrást, mert amit eddig találtam, az ennek pont az ellentéte :D

2016. dec. 30. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:

Van benne igazság, mert az 1.4 TSI mikor mentem vele ahogy pörögni kezdett a turbó szépen elhalkult, biztos, hogy csökkent a nyomáson olyankor. De menni akkor is rohadtul megy. Direkt próbáltam nagyobb fokozatban odalépni neki lent, végig sípol és tölt ezerrel, de ahogy felpörög egy nagyobb fordulatra elég rendesen visszaszabályozza. Azért kíváncsi lenék ha nem tenné mégis mekkora erő jönne ki belőle, de így se kevés.



6 hengerest lebontani 3 hengerre azért hülyeség, mert az autó súlya nem lesz feleakkora, ergo a kis 3 hengeres sokkal több súlyt és erőlködést csinál, mint a 6 hengeres.

Én egy orbitális marhaságnak tartom azokat a motorokat amúgy, japó Kei carba vagy mik azok a kicsik, azokba elmegy, de könyörgöm 1000 meg 1200 kilós kocsikba 1.4 meg 4 henger alá nem szabadna menni.....

2016. dec. 30. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:

Azért ha kicsit utánaszámolsz az én extrém példámnak, ott 3 henger 136 lóerő. Beteszed egy 1200-1300 kilós kocsiba az kevés? A kombi Passatban nem volt kevés a 100ló? Vagy a C4-es Audiban a 110? Az Insigniában is van 120 ló alatti, pedig az bőven 1600 kiló.:D


Itt egy mérés az 1.4TSIről ( a download fülön le tudod tölteni nagyban ):

[link]


Itt meg az E46 2 literes sor6osa:

[link]


Hááát 5000-ig csúnyán megeszi a mákdaráló a 6 hengerest.

2016. dec. 30. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 anonim ***** válasza:

#14 EGR + közvetlen benzinbefecskendezés miatt van a kokszolódás. A jelelnegi 3. generációs TSI alkalmaz még csak (tudtommal) változó befecskendezést, tehát szívócsőbe és az égéstérbe is fecskendez ezzel minimalizálva a "korom" lerakódását.


Meg míg neked tölt a két turbód 0,5bar-t addig egy 3hengeresnél a turbó tölt 1,5bar-t.

2016. dec. 30. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:

#16 de elég annyi ló, csak míg nem tölt a turbó addig csak egy 1000-es swift erejével randalírozol.

(pl az 1.0 echo boost mondeo városban elindulni szégyen, bőgeted a motort vagy a kuplungot égeted mert 1500alatt nincs kraft a 1,5 tonnához.)

2016. dec. 30. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:

Tudom mitől van a kokszolódás, eddig is okozott már gondot, csak nem a benzineseknél. Vagyis azoknál nem ekkorát.

Nekem a sajátom töltésére 0,65bar rémlik, a 140-es 1.0 ecoretket meg 1barral töltik. A komolyabb turbós kocsiknál és a dízeleknél eddig is voltak ekkora töltőnyomások ( pl a Lancer evo gyárilag is 1.3bar, de az 1.9TDI-knél is volt gyárilag 1.1bar).


#18:

Az új Mondeot még nem próbáltam, erről csak a számokat látom. 1500-től van 170Nm-ed, ami több is, mint a fentebb belinkelt sor6 BMW motoré amivel készült az E39-is, ha ez elindul. Bár lehet késik a nyomás, majd beülök valami tesztvezetésre.


Mondjuk azért az 1.0 ecoboost az már tényleg túlzás egy Mondeoba :)


P.S.: nem kötekedni akarok, csak a gyári adatok nem azt mutatják amire gondolunk :)

2016. dec. 30. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim válasza:

a kisméretű turbó motoroknak pont a fogyasztás csökkentés a lényege... tehát ki lehet hozni 6 liter alatt a trend neve down sizing... az élettartama totálisan ugyan az mint az ugyanakkor gyártoitt szívoknak vagyis kb a garancia vége (erről nem a motorok hanem a fogyasztói társadalom tehet)


Viszont a realitás szemszögéből nézve nem lesz alacsony fogyasztásó egy feltöltött motorral ellátott kocsi, mert ha turbós a kocsid akkor tuti nyomni fogod vele, mert hogy fütyül :D


ás hogy melyik barom írta hogy a szívó felül jobb, azt nem keresném ki, de megsúnám neki hogy olyan 2-2,5 ezerik ugyanaz a turbó meg a szívó motor és a turbó csak itt kapcsol be tipustól és beállítástól függően sőt tán lent is jobb már a turbós a változó geometria miatt

2016. dec. 31. 03:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!