Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyártanak ma még olyan autót,...

FelixRaven kérdése:

Gyártanak ma még olyan autót, amiben kell szelephézagot állítani, vagy ezek már kihaltak, és mindegyikben automatikus (hidrotőkés) megoldás van? Peace!

Figyelt kérdés

Ha van olyan, amit állítgatni kell, akkor az már mind a hézagoló lapkás, vagy még van olyan, mint a régebbi motorokban, ahol -ha jól emlékszem az 1,2-es Kadettemre- valami csavaros megoldás volt a himba végén.

A lapkásat ritkábban kell utánállítani, mint ezeket? Hány kilométerenként szokás / szükséges általában?



2016. dec. 31. 17:15
 1/4 anonim ***** válasza:
A nagy haszonjárműveknél még mai napig készülnek ilyen motorok.
2016. dec. 31. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Gyártanak, ha jól tudom Daciákba tesznek még "elavult" Renault motorokat (1.4-1.6) ahol állítani lehet (sőt kell) a szelephézagot.

Elvileg a lapkás megoldásnál tovább lehet menni két állítás között. Az igazat megvallva az én autóm is lapkás (Fiat 1.4 8V) és a gyári előírás szerint 60Ekm-enként kell ellenőrizni illetve cserélni a lapkákat ha szükséges, de most van az autóban 105 Ekm és még a szelepfedél sem volt levéve. Nem is merem piszkálni mert változó szelepvezérlésű a motor és a szelepfedélben van valami kütyü aminek köze van a veztengely állításhoz. Egyébként a Fiat szervizek sem nyúlnak a lapkákhoz ha egyébként rendesen üzemel a motor. Csak akkor ha meg kell bontani a vezérmű tengelyt illetve a szelepeket. Sokan meg egyszerűen arra várnak hogy legalább csattogni kezdjenek a szelepek. Ez persze nem következik be, mert a szelephézag nem nőni szokott a lapkás megoldásnál, hanem csökkenni, mert a szelep és a fészke gyorsabban verődik be mint ahogy kopnak a veztengely bütykei. Ha csökken a hézag azt csak arról lehet észrevenni hogy egyenetlenné, "böfögőssé" válik az alapjárat, valamint megnő a fogyasztás és romlanak a károsanyag-kibocsájtási értékek.

2016. dec. 31. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

a honda még gyárt..

nem megy tönkre a hidrotőke, nincs probléma vele, 120e km enként kb 10 perces a művelet, sima hézagoló lapka kell azt egy pillanat alatt megvan.

2016. dec. 31. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Én azt mondom a lapkas jobb mint a hidrotokes. Ha a hidrotokes beszarik lehet levenni az egész vezérlést. És talán kevesebb energiát használ. A Forma-1-ben sem hidrotokes el.
2018. febr. 16. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!