Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetés szempontjából mi a...

Vezetés szempontjából mi a különbség egy 5- és egy 6 sebességes váltó között?

Figyelt kérdés

Még sosem vezettem 6 sebességes autót.


5-ig ugyanúgy váltok mint 5 sebességesnél, csak annyi a különbség, hogy válthatok még egy 6-ot is?

Vagy az alacsonyabb fokozatoknál is más a váltás egy 6 sebességes esetében?

Nehéz megszokni egy 5-ről 6 sebességes autóra váltást?



2017. jan. 7. 05:55
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nincs különbség a használatukban. Ugyanúgy kell váltogatni.

Annyi eltérést tapasztalhatsz, hogy a megszokotthoz képest a fordulattartományok egy kicsit el vannak csúszva, de ezt is hamar ki lehet tapasztalni.

Megszokni nem nehéz, elfelejteni már könnyebb. :)

2017. jan. 7. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Attól függ, milyen autó. Egy kis benzines Opelnek rövidebb fokozatai vannak, hogy mindig a megfelelő fordulatszámon autózhass, de egy nagy dízel kb olyan 5-ig mint minden 5 sebességes de a 6. az autópálya tempónál alacsonyabb, 2000 körüli fordulatot eredményez. Nekem 6-ban a 2.0 dízel 2000 percenkénti fordulaton 120-szal megy, jól fogyaszt és csendes. Ezzel ellentétben a G Astra 2.0 benzines 5-ben 3500-at forog 120-nál. Ordít és zabál. :)
2017. jan. 7. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Azért azt sokan elfelejtik,hogy 120-nál már igencsak nagy közegellenállást kell legyűrnie a motornak,ráadásul 5-ben már alig van áttétel.


Könnyen belátható,hogy egy kisebb szívóbenzinnél kicsit irreális lenne a 3500 alatti fordulat autópályatempón.


Lotus Omega például 6 sebességes,de a végsebességét 5-ben tudja.

2017. jan. 7. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Van olyan autó, amin annyira hosszú a 6-os, hogy főúton sem tudod kapcsolni, mert túl alacsony lenne a fordulat még 90-nél is.

Más autóknál, például az 1.9-es VW-knél, amelyek 6 sebességesek, azok már 80-nál is elbírják a 6-ost, mert sokkal rövidebbek a fokozatok. Sűrűbben is kell váltani rajta.

De amúgy semmi különbség nincs, figyeld a fordulatot, és úgy váltogass. Benzinesnél ne menjen 2000 alá, turbódízelnél pedig 1500 alá a fordulat. Ha ez alá megy, akkor vissza kell váltani egyet. Nem kötelező 6-osba rakni mindenképpen őket.

2017. jan. 7. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 veterán vas ***** válasza:

Semmit nem kell megszokni. Vagy van 6.fokozat, vagy nincs. Nagyon ritka az az eset, amikor azért használod a 6.-at, mert 5.-ben már elérted a max. fordulatot. ;)

Leginkább olyankor használd, amikor pl. autópályán 5.-ben eléred a megszokott utazó tempódat. Akkor fölteszed 6.-ba, a sebesség marad, de a motor kevesebbet fog forogni.

Ennyi.

2017. jan. 7. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
26%
Annyi a különbség, hogy ha ötsebességes autót hatodikba (Rakéta üzemmódba) akarod tenni, csúnya dolog szokott történni. Vagy a nagy R nem azt jelenti? Fene ebbe a demenciába!
2017. jan. 8. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"hogy ha ötsebességes autót hatodikba (Rakéta üzemmódba) akarod tenni, csúnya dolog szokott történni. "


Egy ismerősömnek a Ducatóban hanghatás is kísérte a rakéta üzemmódot, igazi kilövés volt. Minden fogaskerék le lett köszörülve a váltóban :D

2017. jan. 8. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!