Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha 2.1 bar ajánlott guminyomás...

Ha 2.1 bar ajánlott guminyomás, akkor azt hány fokon nézik? Pl:10 fokban mennyire kell felfújni?

Figyelt kérdés
Tehát,ha mondjuk a garázsban 10 fok van,akkor ott ez mennyi? Milyen értékek között normális a gumi nyomás ?
2017. jan. 11. 08:15
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Annak mindig annyinak kell lennie. Ha mondjuk felfújtad a gumit 20 fokon akkor 0 fokon már nem lesz meg ez a nyomás a gumiban és fordítva, ha 0 fokon fújtad 2,1 barra akkor 20 fokon már jóval magasabb lesz a gumiban a nyomás. Ha tehát jelentősebb hőmérséklet változás áll be az időjárásban, akkor érdemes csekkolni és beállítani az előírt guminyomást.
2017. jan. 11. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Oké,de akkor ha mondjuk 10 van a garázsban,ahol felfújom,akkor mennyire kell fújnom,ha kint meg -10 van?
2017. jan. 11. 08:43
 3/8 anonim ***** válasza:
0%
Én a hőmérsékletet soha nem néztem, de azt tudom, hogy tavasszal meg ősszel, mikor a gumikat szoktuk cserélni, és van olyan +10 fok, az 1.9 gyári előírás helyett legalább 2.5-öt fújunk bele. Mert a gyári előírás minden autónál egy vicc, lapos vele a gumi. Szóval te is fújjál bele jóval többet.
2017. jan. 11. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

A gyári előírás a mérvadó. Az hogy a szakártó szerint "szemre lapos" nem jelent semmit. Aztán meg csodálkozik, hogy miért pattog az autó, és miért kopik középen jobban a gumi.

AZ autókon megadott érték meg szokott egyezni a gumigyártók oldalán az adott típushoz javasolt nyomásértékkel.

Mindenki hülye, és rosszul tudja, csak a felett író az okos, így van ez...

2017. jan. 11. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Nem kell ám ezt ennyire komolyan venni, 1-2 tized különbség az időjárás függvényében lehet benne bármikor.

Ha ragaszkodsz a pontos értékekhez, akkor állj ki a garázsból, várj fél órát és fújd föl ott. Csak mit csinálsz akkor, ha felemelkedik a külső hőmérséklet +5 fokra? Megállsz és leengeded?

2017. jan. 11. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"Aztán meg csodálkozik, hogy miért pattog az autó, és miért kopik középen jobban a gumi. "


Nem pattog, és nem is kopik jobban, pedig minden autónál fél barral többet fújok :) Az az érdekes, hogy a gumisnak nem is szólok, és ő is alapból többet fúj, mint a gyári előírás. Lehet hogy nem véletlen.

2017. jan. 11. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Kérdés, hogy mennyire pontos a mérőd.

Lehet, hogy a gumis gyári értékre fújja (nekik elméletileg hiteles műszerük van), csak a te műszered fél barral többet mutat.

2017. jan. 11. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Télen, nyáron nyugodtan tartsd az előírt értéken!!!


A tervezők sem hülyék és azt is tudják, hogy az átlag ember nem fogja tudni, hogy télen vagy nyáron mennyivel kell rászámolni.


És ami a fontosabb!!! Szerinted mit csinál a gumi, amikor elindulsz vele?! Melegszik! Nő a nyomás benne! Akkor is ha -10 van és akkor is ha +40 fok van!

2017. jan. 11. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!