Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a DPF teljesen eltömődik,...

Ha a DPF teljesen eltömődik, kuka vagy menthető?

Figyelt kérdés
Ha a részecskeszűrő annyira bedugul, hogy az autó nem indul, megmenthető még vagy mindenképpen új kell bele? Általános kérdés, nem személyes probléma

2017. jan. 12. 16:32
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
47%
Ki kell vágni azt a semmirevaló téglát ,a komputert meg hozzáértővel átíratni,hogy ne írjon hibát.
2017. jan. 12. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Akkor nem megy át műszakin és szennyezi a környezetet. Az eredeti kérdésre várok választ
2017. jan. 12. 16:36
 3/11 Donald J. Trump ***** válasza:

Természetesen felújítható - elég sok szakműhely állt ma már rá erre a témára, rengeteg technika van (mosás, betétcsere, átégetés, stb.) - mind különböző eredményességgel 20-100.000 forint között.

Trükközés nem ajánlott, mert ha a VW miatti dieselmutyi Európában is elbukik (márpedig meg van rá az esély), akkor itt is úton-útfélen rá fognak szállni az ügyeskedő gépjárműtulajdonosokra.

2017. jan. 12. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm
2017. jan. 12. 17:03
 5/11 anonim ***** válasza:

Újabb autók, amelyek műszakilag rendben vannak, szűrő nélkül is átmennek a vizsgán. Mondjuk a VW-ket nem tudom mennyire szivatják mostanában.

Amúgy rengeteg szervíz foglalkozik már DPF pucolással, azaz kifújják a szűrőből a kormot. És utána jó lesz.

Most az is relatív, hogy mit jelent a teljesen eltömődött szűrő.

Vannak olyan típusok is, amelyekbe kapható maah a szűrő rész, egész korrekt áron. Azaz nem kell az egész szerkezetet kicserélni, csak maga a kis szűrőt.

2017. jan. 12. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Az 1-es válaszolónak igaza van. Amúgy simán átmegy a vizsgán. Ha egyszer elromlott akkor el fog romlani megint. Amúgy ezért is szoktak ilyenkor chiptuningot csináltatni. Az elgondolása a rendszernek teljesen jó csak itt megint bejön a marketing. Nekem 2 passatom van b6,b7 és mindkettőből ki van iktatva a rendszer és egyik sem füstöl vagy kormol.
2017. jan. 12. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Donald J. Trump ***** válasza:
A DPF/FAP nem is a látható kormot szűri ki, amit füstként látsz - az nem ipari amúgysem ártalmas, mert a tüdőbe jutva lerakódik és max. kiköhögöd. Legfeljebb légúti betegséget lehet tőle kapni. A mai magasbefecskendezésű dieseleknél annyira finom a porlasztási kép, hogy az égés apró, szabad szemmel nem látható koromszemcséket eredményez, amik a tüdő léghólyag-hámjain simán átjutnak és mennek tovább a véráramba, amin keresztül gyakorlatilag bármit le tudnak gyilkolászni az emberi szervezetben. Ezért van szükség ezekre a rendszerekre. Tehát aki olyanokkal jön, hogy az ő dieselébe nem kell szűrő, mert amúgysem füstöl annak nyugodtan javaslom, hogy szívjon párat a kipufogó füstből, de a többi közlekedőt legyen szíves ne mérgezni.
2017. jan. 12. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
60%

Persze nem füstöl, mert a DPF feladata nem a füst megfogása. Ha az lenne, akkor 10 Km alatt eltömődne, újonnan a gyárból kigurulva. Ahhoz, hogy a DPF egyáltalán létezni tudjon (kettős oka van), kellett egy eleve nem füstölő dízelt alkotni, ez lett a 2000 baros több részletben befecskendezett közös nyomócsöves rendszer. A kényszeroka pedig ez lett, mert ezek a rendszerek nem füstölnek, de mikroszemcséket annál inkább hagynak maguk után.

A DPF ezt a még ezután is megmaradó szemmel nem látható mikro koromszemcsék megfogására kell, legalábbis egy jó részükre, mert teljesen az se szűr.

Teljesíteni fogja enélkül is a kategóriáját az igaz és nem füstöl, de csak amíg az autó nem éri el azt a korszakot vagy lehajtott állapotot. Mert aztán ahogy romlik a szórási kép, csökken a nyomás, úgy nagyságrendekkel zuhan a kategóriájából kifele, mert erre marha érzékenyek. Ezzel egy időben pedig ugyanolyan moslékká válik az autó, mint egy mozdony, csak épp nem látszik.

2017. jan. 12. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Aztán a füst mentes motor vagy összejött vagy nem. Lásd a PD-k szeretik hamar gyilkolni illetve a mazda dízelei, illetve ezekből szedik ki leggyakrabban is.(mondjuk meg is értem mert kur@ra fogja a motort)
2017. jan. 12. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

A PD-nek nem volt elég a nyomása, se többlépcsős befecskendezést nem tudott így nem is csoda a többletkorom ami kinyírta a DPF-et. Azért kellett azokba DPF mégis, hogy a szerencsétlent még eladhassák a németek, már rég fejlettebb volt a CR, de még nyomták a PD-t is.

Mazdát nem ismerem.


Fogni fogják a motort, az kétségtelen, elvégre egy zárt cucc az egész és a sok levegőnek át kell rajta erőszakolódnia, az apró résein. Amiből sok van párhuzamosítva, de fogni fognak így is. Ellenben a benzinesek katalizátorával ami egy sima "szita" és átsuhan rajta, a lényeg a nemesfémtartalmű anyaga és a forró hőmérséklete. Bár nem tudom az euro6 benzineseknek is lehet kell már DPF is.

2017. jan. 12. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!