Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azonos lóerejű dízelmotorból...

Azonos lóerejű dízelmotorból egy nagyköbcentis szívódízel, vagy egy kisköbcentis turbós fogyaszt jobban?

Figyelt kérdés
Miért gyártanak manapság szívódízelek helyett kisköbcentis turbósokat? Ott volt az 1.9 SDI, annak a fogyasztását nem tudja felülmúlni egyik kis turbós dízel sem.
2017. febr. 10. 03:07
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Olcsóbb gyártani, pl. kevesebb anyag kell a blokkba, mert kisebb. Az üzemanyagot nem az autógyártó veszi bele, nekik mindegy, te mennyit költesz rá ha az autót már megvetted.
2017. febr. 10. 04:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Mert dinamikusbak is kell lennie a motorrnak, ezert kell ra a turbo, en utaztam mazda 323 2.0 diesellel es olyan egy turboshoz kepest mint a p*csa, de meg egy 1.4 szivobenzon is jobban megy nala, a dizelre kell a turbo. Csak ugye akkor mar bonyolultabb, dragabb javittatni, karbantartani ( igaz ez dieselre, benzinre egyarant ). Ezert is szeretem jobban a benzineseket.
2017. febr. 10. 05:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Sok országban még mindig meg vannak ragadva a köbcentikből adódó besorolásokkal, pl biztosítás, súlyadó, franc tudja még mik.

Ezért trükköznek a gyártók a köbcentikkel/teljesítménnyel.

Gondolom a mérnököknek fáj a fejük rendesen.

De talányos Magyar politikusok mindig időben lépnek, és azonnal változtatnak az alkotmányon...

2017. febr. 10. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

A kis turbós. Elvileg!


"Ott volt az 1.9 SDI, annak a fogyasztását nem tudja felülmúlni egyik kis turbós dízel sem."


Általában azért nem, mert a turbós az jobban megy, lóerő ide-vagy oda, ezt pedig ki is használják a sofőrök. Nyilván azonos menetteljesítmények mellett leveri a turbós a szívót. A szívónak meg nem is nyomják, mert az úgyse megy...

2017. febr. 10. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

"Ott volt az 1.9 SDI, annak a fogyasztását nem tudja felülmúlni egyik kis turbós dízel sem."


De a lomhaságát meg a zaját sem!

A menetteljesítménye múlt évezredi,kb 120-as skoda szintű,de lehet még az is lenyomná!

Azon kivul meg nint egy traktor olyan zajártalommal van!

2017. febr. 10. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Mert kell a nyomaték is! Nem mindegy hogy ugyan akkora teljesítményű motorhoz 150Nm tartozik, vagy 350!

A CR turbósnak valamivel jobb a hatásfoka, ezért az fog valamivel kevesebbet fogyasztani. Egy mai 1.5-1.6-os CR turbódízel lead 130-140Le-t és emelett 320-350Nm-t. Ezzel eljársz átlagban katalógus szerint 3,5, reálisan inkább 4,5 literrel.

A szívó dízeleket nem ismerem annyira, de mekkora lökettérfogatú ad le ekkora teljesítményt? Talán valami 3 liter körüli... És annak mekkora a nyomatéka? És eljársz vele 4,5 literrel? ...nem.

2017. febr. 10. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

1. Van az 1.9SDI-nél is kisebb fogyasztású motor: pl az 1.4pd vagy a PSA 1.5d motorja amiket ki lehet hozni 4l alatt.


#6 Az 1.6-os 130-140lovas dízel többet fog enni mint 4,5l. Ez a 4,5l-es fogyasztási korszak talán a 2000években volt utójára. Sokat számít az euro besorolás is, nem mindegy hogy euro 3 vagy euro 5.

2017. febr. 10. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

1.9 SDI tudtommal alig volt 70 lóerő, és egy 1310-es Daciával is legyorsultam. Ott van mellette az 1.4 PDTDI, ami asszem 75 ló, és ugyanannyit, vagy még kevesebbet eszik, mint az 1.9 SDI.

Vagy a régebbi Mercikben a 3000-res szívódízel 120 lóerő körül tudott, és zabált, akármelyik 120 lovas turbódízel kevesebbet eszik tőle.

Egyszer hallottam egy nagyon jó mondást: a dízelmotor, amelyiken nincs turbó, még nincs befejezve. Hatalmas igazság.

2017. febr. 10. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"#6 Az 1.6-os 130-140lovas dízel többet fog enni mint 4,5l. Ez a 4,5l-es fogyasztási korszak talán a 2000években volt utójára. Sokat számít az euro besorolás is, nem mindegy hogy euro 3 vagy euro 5."


Konkréten az Euro6-os B16DTH 136lóerős 320Nm-es szentgotthárdi Opel motorról írtam, mert ezt ismerem. A gyári adatok K Astrában:

Üzemanyagfogyasztás városon kívül (l/100 km) 3,5-3,4

Üzemanyagfogyasztás városban (l/100 km) 4,6-4,4 Átlagos üzemanyagfogyasztás (l/100 km) 3,9-3,8


Erre írtam, hogy a valós vegyes átlag valahol inkább 4,5 körül van a 3,8 helyett. De igaz, hogy még csak pár ezer km-t tettem meg vele. Ha taposom se tudtam még 6 liternél többet lenyomni a torkán.


Ez előtt egy 2007-es Euro4-es 125 lóerős 280Nm-es 1.7-es szintén Opel dízelem volt, kb ugyan ekkora méretű, tömegű autóban. Ez is már nagyjából ugyan az a technika: CR dízel, változó geometriás turbóval, intercoolerrel, kettőstömegűvel, EGR-rel, DPF-rel, stb-vel... Igaz, hogy viszonylag spórolósan használtam, de ha 5 fölé ment a fogyasztás, már szívtam a fogam.


De rendben, a technikai fejlődéssel, ugyan az a rendszerű motor tíz évvel később többet fogyaszt, mint korábban. Legyen neked igazad!

2017. febr. 11. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Még annyit, hogy megkerestem a 10 évvel ezelőtti 1.7-es dízel gyári fogyasztási adatait. Bizonyára csak elírás ezek szerint a jóval magasabb értékek a 2017-es 1.6-oshoz képest...
2017. febr. 11. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!