Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alacsony kompresszió, pedig...

Alacsony kompresszió, pedig látszólag minden rendben. Szakmabeliek közül találkozott hasonlóval valaki?

Figyelt kérdés

A motor kopottságát többé-kevésbé hengerenkénti végnyomásméréssel is meg lehet ítélni. A műszer ezt bar-ban jelzi.


Adott egy 1600 ccm 16V (4 sz./henger) -Suzuki- motor. Tudomásom szerint 13 bar környékén kellene mérni egy egészséges motorban.


Ebben a legalacsonyabb végnyomás 9,5 bar, a legmagasabb 10,5. A legnagyobb eltérés határeset, a "tudósok" szerint 1 bar a "megengedett". A 13 barhoz képest ez vérszegény. Viszont az olaj nem taknyosodik, nincs benzinnel / hűtővízzel keveredve. A hűtővíz is tiszta, ezért kizárnám a hengerfej problémákat. A szelepek gyári értékre lettek állítva. Ez a dög nem hidrotőkés még. Hova tűnhet így durván 3 barnyi nyomás?


Hidegben (-10 és -20 °C között) halk "kattogás", vagy magas hangú, halk "kopogás" hallatszik. Mintha két apró követ erősen összeütögetnék. Ez megszűnik ahogy a motor melegszik. Az előgyújtás nem játszik, mert kizárólag hidegen kattog. Esetleg a szelephézag nem megfelelő?


Minden építő jellegű választ szívesen fogadok.


"Autót vegyél ne Suzukit" jellegű válaszokat is köszönöm előre, azokat is díjazni fogom.



#Japán #Suzuki #Swift #1995 #16V #kompresszió #sűrítési végnyomás
2017. febr. 12. 23:05
 1/10 anonim ***** válasza:

Ott a hiba,hogy azthiszed 13 bar-nak kell lennie.

Hidd el,a 9.5-10.5 teljesen normális érték.


Egyébként ez a végnyomás mérés egy darab csővel meg nyomásmérővel közelítésnek jó,de komoly következtetéseket nem szabad levonni belőle.

Az igazi mérésnél feltöltik a hengert sűrített levegővel,és azt vizsgálják,hogy mennyi idő alatt ejt bizonyos nyomást az adott henger.


Egyébként az összes hengerből kivetted a gyertyát a méréskor,és padlógázt nyomtál miközben indítóztad?

2017. febr. 12. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

"Ott a hiba,hogy azthiszed 13 bar-nak kell lennie."

Igazad lehet. Gyári értéknek rémlik a bűvös 13-as.


"Egyébként ez a végnyomás mérés egy darab csővel meg nyomásmérővel közelítésnek jó,de komoly következtetéseket nem szabad levonni belőle."

Nyilvánvaló, ahogy az is hogy nem mérőlabori körülmények között készül az ilyesmi. Megközelítésnek viszont tökéletes. Afféle "instant-diagnosztika". :D


"Egyébként az összes hengerből kivetted a gyertyát a méréskor,és padlógázt nyomtál miközben indítóztad?"

Természetesen.


Köszi a választ. :)

2017. febr. 12. 23:27
 3/10 anonim ***** válasza:
Mielőtt méred, tölts 2 cent olajat az adott hengerbe.Ha növekszik az érték az előző mérésedhez képest az adott hengerben,akkor motor kopás,ha nem akkor szelep tömörzárási hiba.A végnyomást 2x kell mérni ,valahogyan így,hogy kizárjuk valamelyiket.A kattogás így viszont talány,mert még a hang irányát ,helyét sem tudom megállapítani.
2017. febr. 13. 04:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Típushiba a Suzukinál, hogy letörik a dugattyú szoknya és ettől elkezd kopogni a motor. Valószínűleg megérett az a motor már egy dugó-gyűrű cserére.
2017. febr. 13. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nem. Sajnos valóban alacsony a 9,5-10,5 baros sűrítési végnyomás. Tekintve hogy annak a motornak a kompresszióviszonya kb annyi. A nyomásnak pedig ennél többnek kell lenni, mert összenyomáskor a gázok melegszenek ezáltal kitágulnak. DE! Mindig a gyár által előírt (szerviz)adatok a mérvadók, na meg a mérés körülményei. Tegyél 2 köbcenti olajat a gyertyanyíláson át a hengerekbe, fordíts át a motort 2-3-szor majd úgy mérj nyomást. Ha így magasabb értéket kapsz, akkor nincs nagy baj, illetve maximum kopott a hengerfal vagy a gyűrűk, de ha változatlan, akkor a szelepekkel lesz gond. Az az 1 bar eltérés még tolerálható, nem utal végezetes hibára.
2017. febr. 13. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Ha dugattyútörés lenne, akkor nem az alacsony nyomás lenne a legnagyobb problémám.

2017. febr. 13. 09:59
 7/10 anonim ***** válasza:
És az összes hengerben nem törik el a dugattyú egyszerre.
2017. febr. 13. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
A dugattyúszoknya törést, a kopogás egyik lehetséges okaként említettem, a dugó - gyűrű cserét pedig az alacsony végnyomás orvoslásaként. Volt egy G16B motoros Vitarám, annál a szoknyatörés okozott kopogást. Ennek a motornak egyébként 12-14 bar az előírt kompresszió.
2017. febr. 13. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Nem kimondottan kopogásnak nevezném. Sokkal inkabb szolid kattogásnak. Itt újra felhoznám az apró kavics összeütögetéses példát. Tényleg csak hidegen hallatja magát.


Dugattyút szerintem csak fúrással együtt van értelme cserélni, akkor viszont minden túlméretes lesz. Kopott, hordós hüvelybe hiába megy új dugattyúszett.


Köszönöm szépen a válaszokat!

2017. febr. 13. 18:37
 10/10 anonim ***** válasza:
66%
A mostani motorokat ritkán kell fúrni. 3-400e km után is elég csak átmenni a hengeren hónolóval és mehetnek bele az alapméretes cuccok. A dugókat viszont muszáj cserélni, mert az elkopik a gyűrűkkel együtt. Nálam a kopogás olyan volt, mintha valamelyik hajtókarcsapágy kopott volna el.
2017. febr. 13. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!