Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az új kicsi turbómotorok...

Az új kicsi turbómotorok mennyire jók?

Figyelt kérdés

Általában csak ellenük hallok érveket.


Főleg az 1 literes, 1,2 ;1,4-1,6 turbómotorokra gondolok.


Sokáig a turbófeltöltő a dízelek, illetve a nagyobb köbcentis autók kiváltsága volt.

De, ma már a turbó nélküli motorok vannak kiszorulóban.


Ami nekem feltűnik, hogy nagyon sok a nyomatékuk.

Például, 1 literes 110 lóerős turbós Volkswagen motor 200 NM nyomatékot tud.Ami dicséretes egy ilyen kicsi háromhengeres motortól.


Nem vezettem még ilyen autót.Mennyire mennek jól?



2017. márc. 1. 20:06
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Nem feltétlen rosszak, inkább ne várd el, hogy sokat el mennek kategória.
2017. márc. 1. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

3 hengerest ne vegyél, használja az aki kitalálta, jó hogy nem trabantra megyünk már visza.....

4 hengeres 1.4 amitől frankók. Azok jól mennek, nagy nyomaték lentről is stb. Jók.

Viszont. Arra számíts, hogy ezek 10 éves korukra lesznek ott, mint a maiak 20-23 évesen. 6 éves az 1.4 TSI-m, nincs koksz, nincs semmi bajom vele még ami ezekre jellemző. De már eszi az olajat rendesen, a fékek rohadnak atomjaira, már mindenféle zörej jön a motortérből ahogy a műanyag elemek elkezdenek zörögni, nem motorikusan. A lámpabúra pöckök eltörtek és kiestek a lámpák, egyszerűen nudli az egész. Nyugaton ennyi idősen már dobják ki, szóval nekik nem gond. Én még nem akarnám kidobni elvégre egy valag pénz volt, de látom, hogy pár év és kénytelen leszek úgy is. És ez nem a turbó meg a kisköbcenti hibája, egyszerűen ilyenre gyártanak ma már mindent, senkinek nem érdeke, hogy 20 évig menjenek.

És akkor én még szerencsés vagyok eddig, mert se koksz, se kettős tömegű, se egr, se turbó hibám nem volt.

2017. márc. 1. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Az biztos, hogy jól mennek, és nem kell hozzá szétforgatni őket, ez látszik az adatokból. A tartósság szerintem típustól függ. A dízelekből látszik, hogy meg lehet építeni úgy egy motort, hogy komoly nyomaték és futás mellett is nagyon sokat kibírjon. Ugyanígy egy kis turbós benzinest is meg lehetne csinálni úgy, hogy a világból kimenjen. Aztán hogy az áhított típus ilyen-e, az majd kiderül évekkel a vásárlás után.
2017. márc. 1. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Jól mennek, kényelmes vezetni őket. Hogy mennyire jók csak jó pár év múlva derül ki. Ezeknél különösen figyelni kell, hogyan használjuk a mindennapokban, hasonlóan mint a dízeleknél. Ezt a tulajok nagy része nem teszi meg, mert keveset vagy egyáltalán nem tájékozódnak a témában, pedig van elég cikk róla, hogyan kíméljük és tegyük hosszú életűvé ezeket a motorokat. Ezért szerintem nagyon rossz lesz, amikor nagyrészt ezek teszik ki a 10évnél fiatalabb réteget a használt autó piacon. Bár attól függ kinek, a szerelők már alig várják :) Nekem egyébként nem jön be ez a downsizing trend, főleg, hogy nem csak a kis autókba rakják őket, hanem az olyan méretű kocsikba, amikbe legalább 2.0 benzin vagy valami dízel kellene/esne jól. Sajnos a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi normákat csak így tudják betartani a gyártók.
2017. márc. 1. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nagyon jók, és megbízhatóak is a tévhittel ellentétben. Mostanában egy 1.0-1.2-es motorból hoznak ki annyit, mint régebben egy 1.8 szívóból, és az 1.0 turbóst akkor is sokkal kellemesebb vezetni, mert már alulról is nagy az ereje a turbó miatt.
2017. márc. 1. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!