Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot 307 váltókar félrement...

Peugeot 307 váltókar félrement beragadt 2-be és nem tudom se üresbe, se más fokozatba tenni. Van esély kijönni ebből szerelés nélkül?

Figyelt kérdés
Gyanúm, hogy a tolórúdon lévő kis villa elmozdulhatott és emiatt nem talál bele billenő karocska, amit közvetve a sebváltókarral mozgatok. Megnyúlt bowden is lehet? Előtte már volt kétszer, hogy a karocska a villa mellé ment érzésem szerint. 13 éves autó, nem volt olajszint ellenőrzés a sebváltóban és talán emiatt az 1. fokozatba nehéz volt berakni.

2017. máj. 1. 18:12
 1/4 anonim ***** válasza:
Ilyenkor általában a kulissza ugrik szét. Szét kell szedni és visszatenni a helyére, közben megnézni, hogy mi kopott el, ami miatt ez előfordulhatott.
2017. máj. 1. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors választ. Nem tudom mit takar a kulissza, de szerencsém van. Addig mozgattam jobbra-balra, fel-le, amíg vagy 10 percnyi erőteljes, de erőltetés nélküli mozgatással sikerült a kettes, vagy a négyes közül valamelyikbe a sebváltókart is betenni - mivel amúgy szerintem a kettesben volt, előtte mentem is vele, hátha az segít a visszarakásban, de az nem segített. A helyzet az volt, hogy a kar szokatlanul hátra jött teljesen simán, a szokásos keményebb bepattintás nélkül. Ezért úgy gondoltam, nem az 1 és a 3 fokozatba próbálom feltenni, hanem a 2 vagy a 4 közül valamelyikba, de korrektül. És ez bejött, no nem elsőre. Most mindenképpen megnézem az olajszintet, mert érzésem szerint az olajhiány a sebességváltás nehézkességének oka. Remélem, új olajtól, vagy a rendes mennyiségtől jobb lesz.
2017. máj. 1. 21:53
 3/4 A kérdező kommentje:
Attól javult sokat, majdnem tökéletes lett, hogy a 14 éves kocsiban tönkrement kuplungszerkezetet kicserélték. Ami miatt pedig korábban gondjaim voltak, az lehetett, hogy a kettesbe rakáskor mindig erősen balra, magam felé húzva kezeltem a sebváltót, és így kikoptathattam. Ez és a kuplung kopottsága együtt eredményezte a félrerakás lehetőségét. Még belejátszhat az is, hogy hideg a sebváltóolaj, mert mindig indulas után sikerült félrerakni a váltót, ha a tolókarok, stb. mozgatásához a sebváltóban lévő rugók közreműködése is kell.
2018. aug. 4. 19:59
 4/4 A kérdező kommentje:
Az olaj is kevés volt, 1.5 liter jött ki és 1.9-et kell beleönteni (1 deci ráragad a felületekre). A hangján jó füllel hallani a különbséget.
2018. aug. 4. 20:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!