Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó benzin tuning?

Turbó benzin tuning?

Figyelt kérdés

Érdekel a téma,hogy milyen gyárilag turbós benzines autókat érdemes tuningolni?

Elöl,hatul vagy mind a 4kerék hajtson?

Kasztni csapott hátú legyen vagy coupe esetleg sedan?

Én Audi a3,és vw golf 4-re gondoltam.

Mennyit lehet kihozni egy ilyen motorból ha kívan hegyezve?

És utcai használatra mennyire ajánlott felhúzni,ha azt akarjuk hogy ne pl. 10ezrenkent kelljen dugattyukat cserélni.tehat tovább birja mintha kilenne hegyezve.



2017. máj. 1. 19:28
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

A motor szempontjából teljesen mindegy milyen a kasztni... :D


Az A3 és a Golf4 kimerül az 1.8T-ben, "kis" ráfordítással ezeknél el lehet menni 300 ló fölé is.

2017. máj. 1. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Logikusan az összkerék a legstabilabb (bár ma összkerékről nem fejtenék véleményt).

Sok kocsiban közel azonos motor van 1-1 változtatással.

Teljesen gyári alkatrészekkel nem sokkal többet pár 10 lóerő.

Hiszen gyári hajtókar dugattyú csapok meg egyebekre ne akarjunk az 1.8t 180 lóerőből 340-et.

Pénz kérdése,hogy mennyi hozható ki.

De egy 180 le 1.8T-ből könnyed 220-240 környéke kihozható.

Ami évekig elmehet,mondjuk nem 180 ezer az élettartama ,hanem 90,igaz más előbb elfog menni.

Ha akarsz több pacit kicsi optimalizálás ,és helo ,az élettartam se csökken drámaian.

Vegyél gyárilag a kívánt erős kocsit,vagy spórolj 1-1,5 milkót és tuningolj egy alapból drága cuccot.

2017. máj. 1. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Kettes,pl?
2017. máj. 1. 19:42
 4/12 crudy ***** válasza:
Pl japan autok. Ha egy suprat, selicat, civic rs-t vagy imprezat kezdesz tunigolni akkor jobbak a kilatasaid. Egyegbkent tenyleg nem az alapmotor hatarol be hanem a tarcad. Rengeteg penzel nagyon sokat ki lehet hozni az autokbol.
2017. máj. 1. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Mennyivel jobbak azok a kilátások? :)
2017. máj. 1. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 crudy ***** válasza:

Hat en egy 95os suprat nyugodtabban piszkalnek mint egy mai 3as audit. 3literes blokk ami ha jol tudom amugy is tul van meretezve. Manapsag de azert meg se annyira, az europai es a japan motorok is ki vannak elezve. Gondolom koze lehet a downsizinghoz. A gyari beallitasok nem hagynak sok tartalekot. Ha mindenkepp tuningolni szeretnek es penzem is lenne persze egy 60'-70' amerikai modellt valasztanek hatalmas vas blokkal. De azokat a tuning elott meg restauralni kene, mar amit nem cserelek le. Az autofejlesztest mar regota europa vezeti es a regi japan modellek illetve a regi europai modellek kozott nagy kulonbseg volt. Na azt nem mondom h egy supra egyszeru mint a faek de biztosra veszem h egyszerubb felepitesuek. Persze ezt ugy mondom h meg nem allt elottem supra.


Vagy ez egy rossz meglatas?

2017. máj. 2. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Egy sima 1.8T Leon gyári cuccokkal nagyobb IC-vel ,és optimalizálással na meg írható ECU-val 180 lóeról könynedén felvihető 200-230 környékére.

Ez még az a szint,ahol nincs drámai élettartam csökkenés,egy 210 le pl !Összkerekes is meg minden.

De mond az Úr : Minek?Ennyi pénzből a gyárilag erre készített cupra verzió 224 lóerővel ottvan :)

Ha komoly tuning van akkor ne 1.8 T benzinest húzz...

Hiszen úgy sem gyári turbóval fogsz 150-180 lóról 300 felett elérni.

Egy jó szerkezeti szívó legyen az alap (de lehet turbós is kb részletkérdés).

pl : Ott az integra ,nem összkerekes de nagy kaland.

Általában úgy sem állandó összkerékről van szó,na meg az összkerék is elfog kaparni 400 LE padló 0-ról...

De az egy jó kontsrukció volt,régi jól bevállt szerkezet.

Vagy az eclipse 2.4-es motorja.Régi jó japán motor.Alapnak jó,de ha mindenképp kell az eclipse 4x4 turbó.

Golfon is meglesz a 300 le pénz kérdése,de inkább japánban gondolkodnék!

2017. máj. 2. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

"Hat en egy 95os suprat nyugodtabban piszkalnek mint egy mai 3as audit."


Youtube-on találsz 250-230-300+ lóerős Audi A3 és A4 1.8T-ket. Ahogy utánad is írták 220-230 lóerőig nincs probléma, a felett már zsebbe nyúlós. A gyári töltőnyomás motorkód függvényében 0,5-0,8bar, 1 bar környékére akármelyiket fel lehet tekerni. Innentől jön a zsebbe nyúlós rész amiről utánad is írtak.


A vasblokkos amcsikkal az a baj, hogy ott a tuning az annyi, mint egy lottóötös. A blokkon belül semmi nem bírná a turbósítást, kompletten az egész bélést cserélni kellene.


A 2JZ az megint egy más történet, literteljesítményre és hajtórudakra jutó teljesítményben ugyanannyi, mint az 1.8T. versenymotornak előszeretettel használják 500 ló környékére húzva, de az üzemórás használat az megint egy külön szotry :)

Gyári belsővel szerintem a 2JZvel sem fogsz magasabb teljesítménynövekedést elérni, mint az 1.8Tvel ( nyilván százalékban).

2017. máj. 3. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 crudy ***** válasza:
Hat igen en csak a zsebbenyulos opciot vettem figyelembe. Ha valamit csinalok akkor azt igyekszem a leheto legjobban csinalni, talan ezert nem kezdek tuningba.
2017. máj. 3. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Itt nem azt kell nézni, hogy vegyél egy gyárilag erős autót meg ilyenek. Vesz a fa**om. Sokkal több élmény van egy általad megcsinált gépben mint ha vennék egy M3-at több millióért. (példa csak, én jobban bírom a súly-lóerő arányt mint a 2 tonnás 400 lovas gépeket.) A VW 1.8T-ben sok a potenciál főleg ha mellé megy az audi összekerék. Gyári belsővel általában 220-240-et bírnak ezek ha odafigyelsz mindenre. 1.9 Dízelek is.Nyilván nem 15 ezrenként olajcsere, meg nem csak rába**ol egy nagyobb turbót azt jólvan. Én Dízellel járok, (JTD 223hp) és nagyon élvezem. Megy ha kell, nem kormol és nem is fogyaszt. Közeljövőben én is szeretnék egy 1.8T-t de igazából azokkal az autókkal van bajom amibe rakták....:D

Ha 300+ felé akarsz menni már érdemes kovácsolt belsőt belerakni meg ilyenek.

Jah, és célszerű nem egy 250 ezret futott motornál elkezdeni mindezt mivel nem lesz jó vége mert elvannak kopva mint a hétszentség. Kasztni mindegy igazából amelyik tetszik.

Kérdés nem aktuális, de hátha még valaki böngészi ezeket a kérdéseket.

1.8T-ből lehet egy sima chippel is kihozni már töbletet ami érezhető is utcán ami kb ~170-80 ló de a 200-220 is teljesen megfelelő csak tudd tankolni mert benyeli elég rendesen a dolgokat.

2019. okt. 13. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!