Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez arányos kiadás az autóhoz,...

Ez arányos kiadás az autóhoz, és az árához képest?

Figyelt kérdés

A bátyám úgy 1 éve vett egy 98-as Passatot 900 ezer forintért, 1.9 TDI.

Most olyan 1,4-be van neki a kocsi, de ebbe benne van egy szett 100 ezres (csak a)felni rajta, új,márkás gumikkal, és a "nagy zene" meg persze chip.

Ami nem várt kiadás az a hátsó féktárcsák cseréje, és a turbóé, e kettő olyan 200 ezer körül van, inkább kicsit alatta.De úgy,hogy ő maga csinálta meg, mert bár nem szerelőként dolgozik, de a végzettsége megvan,és a szerszámai is.

A csomagtartón van egy kis korrózió, de azt leszámítva nagyon egybe van a kocsi.


Azért kérdezem, mert ő nagyon nagy dízel rajongó, néha már kicsit gyerekes szinten szól le más autókat.Mindenkit próbál megfertőzni,hogy a dízel milyen jó...én most akarok kocsit venni, és folyamatosan traktál a VW meg dízel szövegekkel.

Persze az ő kocsija nem rossz, elfogadnám, de azért nem estem hasra attól,hogy mennyire "költségmentes".

A fogyasztása nekem is tetszik, de rossz tapasztalataim vannak a dízel autókkal, és most is benzines autóm van, a legnagyobb hibája az volt,hogy nem működött az üzemanyag szintjelző, és kifogyott a benzin, más módon nem állt le.

Míg a családban lévő karbantartott, vagy nem karbantartott dízelekkel mindig volt baj, már csak az indítás tekintetében is.

Persze a bátyám kocsijával nincsenek ilyen gondok -15ben sem, szóval biztos lehet jó dízelt is kapni.

Nekem viszont sokkal jobban bejönnek a Hondák, és a BMW-k, és valahogy az él bennem,hogy a benzines az mindig indul, és megy, meg nem olyan érzékeny.De nyilván ott is van mire költeni, csak inkább a kúton költöm el a pénzem, mint egy szerelő húzzon le.


2017. máj. 27. 10:39
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

Ebben a korban ez arányos. A csúnyán leírva " nem rendeltetésszerű használathoz szükséges dolgokat" ne számold bele, nagy felni, csipsz stb..


Mára eljutottunk oda, hogy egy 20 éves autóban már olyan technika van amihez nem elég egy kis drót meg két fogó, így ha mellényúlsz akkor a vételárat is el lehet rá tapsolni.


Mondjuk én nem verném a nyálam egy 20 éves Passatra :D

2017. máj. 27. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Nem is számoltam bele, de nekem igényem lenne egy 140-160 lóerő körüli autóra, ami egy 1.9 esetében mondjuk gyári 110 lóerő, chippel +30+40 ezerért kapok ennyit azaz 30 lóerőt, akkor ugyan megvan a 140, de ha több kéne az megint költséges, és aztán lehet még cooler,csúcs, de akkor már kellene kevlár kuplung stb..., meg még több hibalehetőség van.

Egy benzinessel meg gyárilag megkapom a kellő lóerőt, igaz akkor meg biztos,hogy az üzemanyagra költök. (én meg inkább arra költenék)

Az,hogy 20 éves az autó...én sem vennék fiatalabbat ennyi pénzért, mert állapotra vesszük a kocsit, ha 300-400 ezret futott 20 éves BMW-t választok az is lehet olyan jó mint egy 10 éves Suzuki 180 ezer km-vel, amiről kitudja,hogy igaz e.

2017. máj. 27. 10:58
 3/18 anonim ***** válasza:
Mondjuk egy 18 éves Passatért elkérni majd egy millát az már a rablás kategória.
2017. máj. 27. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
Nézd meg a kínálatot.
2017. máj. 27. 11:20
 5/18 anonim ***** válasza:

Nem vagyok egy nagy tuningmester, szal lehet telljesen hülyeséget írok, de én ebben a chiptuningban nem hiszek.


Van egy forgóelosztós adagolód ami csutka gáznál elküld valamennyi gázolajat a porlasztócsúcsba az meg a motorba. Egy szoftvermódosítás után hogy fog ugyanaz az adagoló 25-30%-kal nagyobb nyomással nyomni? (az szükséges hozzá hogy ugyanannyi idő alatt több gázolajat bejuttasson a hengerbe) Honnan lesz a 30 lóerőnek gázolajfedezete egy szoftvermódosítás után?


Amikor turbónyomást emelnek/nagyobb turbót akasztanak a motorra, kap egy nagyobb adagolót meg nagyobb porlasztócsúcsokat akkor világos, több lesz a kraft, de így?


Ezekre a kérdésekre még sosem kaptam választ :)


Az hogy milyen autó mennyiért.. ennyiért nyilván fiatalt nem fogsz tudni venni. Az is igaz, hogy egy E46 jóval kényelmesebb és többet nyújt, mint egy Swift tehát lehet olyan jó vagy sokkal jobb. Az óraállást hagyjuk, 5 éves kocsiban is előfordul 300 000 feletti óraállás, nem 20 évesben... :D

2017. máj. 27. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:
A dízel tuning tudományom mind a bátyámtól származik, szóval tőlem biztos nem fogsz választ kapni, de tőle sem :D Ugyanis egy II-es Golfos haverjának ugyan ez volt a véleménye mint neked, szóval ez szerintem olyan mint a jézuska...van aki hisz benne, van aki nem :)
2017. máj. 27. 11:37
 7/18 anonim ***** válasza:

Tehát akkor eddig amit úgy kopó alkatrész ként kellett rá költeni az a hátsó fék. (gondolom a turbó a tuning miatt lett cserélve)

Ezt az 1.9TDI-t azért szeretik mert faék motor és jókora ráhagyásokkal lett tervezve (ezért bírják ennyire a tuningot)


#5 Az adagoló elektronikus vezérlésű

2017. máj. 27. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Nem, a turbó az tönkrement neki, 120-130-nál megtorpant, ezért vett újat.
2017. máj. 27. 11:55
 9/18 crudy ***** válasza:

Én is úgy tudom, h ebben már nem mechanikus adagoló van.


Hatalmas összeesküvések/tévhitek veszik körbe a dízel vagy benzin témát. Azt tudni kell, hogy a dízel csak azért jött létre mert a teherautóknak, traktoroknak és egyéb gépeknek szükségük volt egy olyan rendszerre ami nem éget el rengeteg üzemanyagot de a teherviselése jobb. Természetesen régen a teherautók is benzinesek voltak. Megjelent a dízel és mivel az ember mindig is spórolós volt így nyílt a piaci rés h személyautó is legyen dízel. Ez annyira bejött, hogy ma már több dízel van mint benzin. (épp keresek eladó puntot és hahun rákerestem először az összesre. kb 680 db. aztán csak benzinre: kb 160 db. Érdekes) Ez jó jó csak az egész rendszer kijátssza azt a kiskaput, hogy az emberek nem értenek hozzá. Nem is kell, nem lesz mindenkiből autó szerelő. Ha hűtőgépet vennék én is biztos heteket töltenék azzal h utána nézzek, melyik gyártó mit talál. De meg teszem. Az átlag ember csak annyit tud h a dízelnek jobb a fogyasztása, 'nyomatékosabb tehát jobban gyorsul'. Egyébként kb egy hete veséztük ki ezt a nyomaték/gyorsulás dolgot John részvételével is, ajánlom figyelmedbe: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__86..


Mint mondtam, a dízel azért jó mert nagy terhet tud vontatni. Tök jó h tesód passatja elhúz egy kamiont és technológia nagyobb teret ad a tuningra kevés pénz ráfordításával de ez nem azt jelenti h dízel egyenlő tuning. Csak így jött ki.


Szóval az emberek nem tudják, hogy működik egy dízel és egy benzin. Mi a különbség, mire kell figyelni. Mivel személyautókba teszik a motort így nyilván nem vontatásra szolgál de valami előnye mégis van ami már figyelembe veszi a technológiát. El kell döntened, hogy mire fogod használni az autót. Mert hogy a dízel is és a benzin is való valamire. Hosszú távok pályán akkor dízel, azt szereti. Város, rövid indítások. Akkor benzin. Nincsenek érvek, nincs meggyőzés. Ezekre való és kész. De akkor h van az h látjuk a városban füstölni a vw-t? Hát úgy, hogy az gazdája aki megvette vagy nem tudja, hogy hol kéne használni vagy nem érdekli. Az utóbbi szerintem erősebb. Tehát nem érdeklik az embereket h dízelt pályára szánták mert attól még jobb a fogyasztása városban is és nyomatékosabb szóval jobb a gyorsulása. A hozzá értés csúcs..


Első bmw-m egy 320d volt. Fiatal voltam meg nem is értettem hozzá, de öregem elvileg igen és mondta h dízel kell mert jobb lesz a fogyasztás. Mondta h nem kell elvinnem magammal senkit aki segít megnézni. Meg kell nézni, meg kell venni aztán ha valami gond van majd otthon megszerelem. Én aki még nem szerelt soha semmit. És ezt ő is tudta... Tehát megvettem és három hónap múlva turbót kellett cserélni, adagolót, vízpumpát, lengéscsillapító körbe. És már rá is vertem az autó árát teljes egészében. Tudni kell, hogy a bmw-k de már a passátok, ahogy John írta, már nem faék. Ez már nem az, hogy otthon kikapom a főtengely egy csapágycserére. Ha te egy szerelő vagy akkor sok mindent meg tudsz csinálni de nem mindent, mert sok olyan eleme van amihez speckó ember, speckó gép kell.


Benzin: Olyan hosszú nyomaték és teljesítmény görbe, hogy szemüveg nélkül nem is látom a végét. Kisebb terhelés, nem füstöl, nincs traktorhang, 300 alatt van egy vezérlés csere, nincs turbó (lehetőleg), nincs reggel izzítás, nincs visszahűtés. Oké cserébe padlógázzal kell elindúlni a mom park garázs felhajtójából dehát ez van.


És az üzemanyag. Az autót fent kell tartani. Ha valaki ezt nem fogja fel, és naagyon sok ilyen van, akkor az ne vegyen autót. Kötelező, adó, szerviz, üzemanyag. Te is írtad, hogy inkább költesz üzemanyagra. Jól is van ez. De azt értened kell, hogy nagyobb teljesítmény=nagyobb motor=több üzemanyag. Ha ebből valamelyik nem kell, akkor egyik sem fog teljesülni. Ha nem akarsz tankolni egy két literes autót akkor be kell érd a gyenge autóval. A benzinesek chipje kicsit másabb mint a dízelé, teljesítményben olyan 10%ot lehet rádobni általában ami még egészséges, többet ne is akarj. Típus függő, hogy e mellé kell e új fékrendszer meg kuplung.


Ha bmw-t akarsz áldásom rá, nekem is van és nem szopó roller ahogy mondják HA kifogsz egy jót és HA nem vagy spúr költeni rá, mert kell. Hat henger, 2.2 170 lóerő, városban 10-12 liter. Szerintem ez nem vészes.


Remélem sikerült segítenem dönteni. Döntsd el mire kell az autó és az alapján vegyél. Ha benzint veszel, akkor kezd el számolni a napokat, hogy tesód verdája mennyit lesz szervizben, vagy tesó alatta és a tied mennyit lesz.

2017. máj. 27. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

"Nem, a turbó az tönkrement neki, 120-130-nál megtorpant, ezért vett újat." Ez tipikus geometria letapadás eredménye szokott lenni.


#9 Egy 20d azért sokkal komplikáltabb mint egy 1.9tdi. Például ott van a kartergázszűrő a turbó előtt ami nemigen cserélnek a tulajok így a turbó hamar kuka tud lenni. Illetve fenntarthatóságban is sok különbség van.

2017. máj. 27. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!