Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a környezetszennyezőbb...

Melyik a környezetszennyezőbb az új autók közül? A benzines vagy a dízel? Hosszútávra melyiket érdemes választani?

Figyelt kérdés

Konkrétan Daciáról lenne szó.

Van ugye a 0,9 TCe meg az 1,5 dci.

Autószerelőm szerint egyértelmű hogy 1,5 dci, mert az egy régóta gyártott és fejlesztett jó konstrukció, és ha normálisan odafigyelnek a sűrű olajcserére akkor sokáig elmegy, van hozzá alkatrész dögivel és hiba esetén sem olyan egetverő a javíttatása. Már nagyon ismerik, és sokan szeretik is. Mondtam neki hogy főleg városban használnák, de szerinte még így is jobb választás.


A 0,9 TCe még elég új, és sokak szerint ez a downsizing netovábbja, méretéhez képest sokat fogyaszt és nem tűnik tartósnak.


A dízel verzió elméletben jelentősen drágább, de csak a fapados Loganhoz viszonyítva. Amilyen felszereltségűt mi vennénk, ott már alig van különbség.


Mindenképp automata váltós lesz, és elvileg az 1,5 dci-hez is társítható, ám a honlapon csak 0,9 tce-vel kérhető.


Na most ha a dízel nincs automatával, akkor nem kérdés, hogy 0,9 tce vagy várok amíg lesz a dízel is automatával, esetleg gyűjtünk még kicsit a Dusterre, az ha jól tudom van 1,5 dci automatával.


Mennyire környezetszennyezőek ezek a motorok? Főleg a dízelnél hallottam, és mondjuk tényleg eléggé orrfacsaró szagot árasztanak. Meg mivel új autó lesz és 5 év garanciával kérjük, addig biztosan nem adjuk el, de ha jó lesz, utána sem. Így nem szertnénk ha egyszercsak azt mondanák 6-7 év múlva hogy betiltják őket vagy nem engednek be nagyvárosba, stb.


A 0,9 tce mellett csak a kevésbé környezetszennyező mivolta szól, meg hogy tutira kapható automatával.


Az 1,5 dci mellett több az előny, inkább afelé húzok. Volt benzinesünk és van is még a családban, jelenleg én dízellel járok, mindegyiket megszoktam, de a dízelt jobban kedvelem. Keveset fogyaszt, nem kell széthajtani hogy menjen, van ereje, hangja is tetszik nekem. Télen kicsit füstöl hidegen, de eddig sosem volt gond a motorjával, hajszálpontos az alapjárat, és persze automata váltós. Euro 2-es, de rendben van a kibocsátás, sose kötöttek bele emiatt.


Csak már öreg ez az autó, folyamatosan jönnek elő a hibái, így azt mondtam, muszáj már lecserélni. Mondjuk bent van majd 500 ezer km, szóval volt használva rendesen.


Ezért is hajlok inkább a dízel felé, mert kicsit büdös meg füstös, de minden másban jobb választásnak tűnik.


De a benzinestől sem zárkózom el, csak azért a 0,9 az mégiscsak egy csöpp motor ami szét van hajtva turbóval, meg pörgetni is kell hogy menjen, így fogyaszt is rendesen.


Másrészt azt olvastam a Totalcar-on hogy a Logan MCV dízel nagyon rezonál és zavaróan búg a kasztni, a zajcsillapítás rossz. Ez tényleg igaz? Az mondjuk kézi váltós volt és bizonyos fordulaton csinálta, ám ha automata lesz és az alacsonyan tartja a fordulatot, akkor nem is nagyon tudom felülbírálni.

Márpedig inkább az MCV-fele húzok mert most is kombi van és imádom hogy minden belefér. Viszont nem szeretnék 100 km-en át úgy utazni hogy rezeg meg búg az egész kocsi.


Na most akkor mi a jó döntés szerintetek?


2017. júl. 24. 17:57
 1/8 anonim ***** válasza:
80%
Nem dontok helyetted azt veszel amit akarsz de ezen jót nevettem hogy szét van hajtva turbóval. :)) Szerinted az 1.5os turbodizelben nincs turbo ?
2017. júl. 24. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
73%
Dízelt nem vennék csak akkor ha ki is használnám.
2017. júl. 24. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
80%

"főleg városban használnák"


akkor nem dízel


a dízelnek (még a modernebb turbósnak is) vannak olyanjai, amit nem igen szeret; pl a rövid, városi használat ilyen, mikor nincs 'kikormolva', meg nincs ideje bemelegedni se

ilyen használat mellett különböző helyeken eltömődhet, vagy 'beég', ami csak a drága alkatrészek cseréjével orvosolható

Totalcar-on írnak pl sokat erről, hogy ilyen használat mellett dízelt ne, mert az azt szereti, ha hajtják, szóval ha beindítod, akkor legyen 100 km (persze nem minden alkalommal, de ez legyen a gyakoribb, ne a 10-20km)


de én az az ember vagyok, aki csak arra ajánl dízelt, ami dízel feladat (szállítmányozás, fuvarozás, hosszú ingázás, stb)

2017. júl. 24. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
64%

a dízel leáldozóban van személy kategóriában..a Mercedes is most bukott meg hárommillió dízel autójával.


A jó döntés a legalább Euró IV-es benzines, de inkább Euró V-ös..


a többi felejtős...csak a baj.

itt a nagyfaluban újabban nagyon sok újszerűnek látszó leharcolt bontószökevény okádja a füstöt..viszont jó vétel volt.

2017. júl. 24. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
62%
Első vagyok azért azt is vegyük figyelembe hogy a turbós benzines is eléggé betegagy tud lenni. Ezért nem is ajánlottam semmit. Miért nem vesz a kérdező egy régebbi akár 10 éves jó állapotú szívó benzines Honda civicet azt megkapja azt az autót amit keres. Vagy a dieselt venném ha már vacak egyen keveset és a megtakarított pénzből lehet bohockodni vele.
2017. júl. 24. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
62%
Ja igen pl a kia nak is van asszem szívó benzinese 5 év garival.
2017. júl. 24. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
43%

Büdösnek mindegyik büdös. Ha új kocsi akkor gondolom euro6 a dízel meg a benzin is szóval olyan mindegy. Egyik ebben, a másik abban káros, ezen kár rugóznod.

5-6 év múlva ki tudja mi lesz, de itthon tuti nem lesznek betiltva még a dízelek, főleg nem az euro6. Az euro7 fogja őket majd lesöpörni, mert olyan drága kütyük fognak bele kelleni a szint tartásához, hogy csak prémium kategóriákba szerelik majd. Hacsak nem találnak ki valami "csoda" módszert amivel kiküszöbölhető a dízel "hátránya", akkor kb. lesöprik az összes benzinest a fszba. Mert tetszik vagy nem sokaknak, a dízel fényévekkel jobb technológia mint a benzines, csak még nem sikerült kifinomítani eléggé.


A 0.9 literes motor meg a vicc és közröhely kategória. Már csak emiatt is a dízelt venném, meg amúgy is. Ha találsz egy legalább 1.4-es turbóbenyást akkor az jó alternatíva a dízel helyére, de ez a 0.9-ezés ez szánalmas fostarisznya minden nézőpontból. Annyi erővel járj biciklivel, az legalább nem szennyez.

2017. júl. 24. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A 0.9-es is 90 Le, ez pedig elég egy autót hogy elvigyen. Birni kell neki, még ha azt is irták hogy köz röhej. Ha nem verseny autónak kell akkor szerintem mindegy melyiket választod.

Nekem volt 68 LE-s Suzukim, és nagyon jól ment, ennek a 90 lovasnak meg csak jobbnak kell lenni.

Persze a fogyasztásban nyilván a dizel a jobb, gazdaságosabb. Bár melyiket választod nem lehet nagyon mellé fogni.

Amit a Totálcar leir az nem jelent semmit, azok nem szakemberek , csak "jó " újságirók.

Szinesen , viccesen , nagy lózunggal megtűzdelve eladják magukat.

2017. júl. 28. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!