Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi baja van a Simsonomnak?...

Mi baja van a Simsonomnak? (s50) SOS!

Figyelt kérdés
Szóval, kezdem a legelején. Kb. 14-15 éve kaptuk meg a motort, akkor hibátlan volt. De egyszer csak feldőlt, víz került bele, és az egész blokk szét lett szedve. Pár éve elkezdtük összerakni, mivel ekkor szántunk rá elég időt. Jó is volt, azon kívül, hogy melegen leállt. Nem tudtuk mitől. Aztán zörgött, kicseréltük benne az összes csapágyat, és kapott új főtengely szimeringeket. Ekkor is megvolt ez a túlmelegedési probléma. Az éven meg azt produkálja folyton, hogy nem pörög fel normálisan. Tehát teljes gázadásra olyan, mintha alapjáraton pöfékelne. Új kondenzátort és gyújtótekercset is kapott. Kapott EREDETI Isolator Spezial gyújtógyertyát is. Utóbbival az első héten jó volt, szépen felpörgött, azonban nem jártam vele, ugyanis a gépen nincs biztosítás(Úgy voltam vele, ha nem jó, akkor minek vegyek rá, majd veszek, ha jó lesz). De ma megint önálló életre akar kelni. Ma indítottam, nem indult. Kivettem a gyertyát, kicsit olajos volt, megtisztítottam, szép kék szikra volt, berakom, röffen párat, majd semmi.... Újra kivettem, nagyobbra vettem a gyertyahézagot, beleraktam, beindult! Néha csinált olyat, mintha villámszerűen leállna. Nem dadogva leáll, hanem jár-jár és egyszer csak szünet. Most is csak fel-felpörög a gépezet. Karburátor vagy 100x ki lett pucolva. 16N1-8-as karbi van rajta. Úgy emlékszem, hogy ebbe a karburátorba nem olyan tű van, amilyen a többiben(ebbe ilyen oldalról lapított alumínium tű van, a többibe réz van azt hiszem). A tű legfelül van beakasztva. Szivató gumipogácsa új. Gyújtás jól van beállítva. Légszűrő és kipufogó tiszta. A karburátorban 50-es főfúvóka van(Tudom, nem ebbe való, de anno ezzel is hibátlanul döcögött). Benzinszint is jó. Nem tudom, hogy mi baja van, már kezdem feladni. S

2017. júl. 26. 18:53
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Ha melegen leáll, de nem szorul a blokk, azaz a berúgóval normális mértékű ellenállással át tudod forgatni ,akkor valószínűleg a gyújtásalaplapon lévő kondenzátor a rossz.


Az alapjáratról leállás lehet pár dolog, első kérdés, hogy mennyi az alapjárat? Ha alacsony kicsit feljebb kell tekerni, hátha amiatt áll le.

Hogy alapjárat felett hogyan hajlandó járni vagy hogyan sem, az valszeg karburálási probléma. Ellenőrizni kell első körben, hogy biztosan nem szív falsot (karbinál, hengertalpnál, szimmeringeknél, forgattyúsháznál), utána a karburátort átnézni. Nem csak kitakarítani és összerakni, hanem átnézni és ami szükséges cserélni.


Nem szoktam ilyet tanácsolni, Simsonnál meg aztán főleg nem, de ha magatoknak nem megy, akkor lehet érdemes olyanhoz fordulni, aki meg tudja csinálni.

2017. júl. 26. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Amióta ki lett cserélve a kondenzátor, azóta nem mentem vele hosszabb távra, így nem tudtam ellenőrizni, hogy melegen leáll-e. Alapjárat az nincs. Úgy tudom, hogy azt meleg motornál célszerű beállítani. Az enyém meg ugye nem pörög fel teljesen :S Amúgy Köszönöm a válaszod.
2017. júl. 26. 19:17
 3/12 anonim ***** válasza:

Aham. Akkor is a karbi környékén keresném a hibát, illetve ahogy írtam első körben a tömítetlenséget.

Ha biztos, hogy csak a karburátoron át tudja szívni a levegőt, akkor érdemes nekiállni azzal foglalkozni.


Érdekes dolgokat írsz a karburátorról, rögtön azzal, hogy a súber (ami fel-le csúszik a karbiban) nem alu, hanem réz. Igaz súbertűt írtál, de az acél szokott lenni, szóval gondolom csak tévesztés.

Ha van cimbora, aki kölcsönadna egy másik karburátort egy délutánra, akkor lehet kipróbálnám azzal. (Állítgatás nélkül, csak rátenni és megpróbálni indítani.)

Ezt a mostanit meg rendbe kellene szedni, szerintem a házilagos megoldások kiiktatásával kezdve.

2017. júl. 26. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Hát van egy ismerős, majd megkérdem, hogy nem-e adná kölcsön. Hogy tudnám ellenőrizni a tömítetlenséget? Ja, és igen a SÚBERTŰ acél, nem a súber :)
2017. júl. 26. 19:39
 5/12 anonim ***** válasza:

Gyertya hőértéke jó?

Üsd össze a lehető legkisebbre,és jólesz a technika.

Az olyan kicsi hogy már át sem látsz az elektródák között.

2017. júl. 26. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Igen, 260-as a hőértéke.
2017. júl. 26. 19:57
 7/12 anonim ***** válasza:
Nincs már eredeti Isolator gyertya. Ami van azt a távol-keleten gyártják a Beru fennhatósága alatt. Úgyhogy azt én cserélném. A hézag meg szigorúan 0,4 mm legyen. Aztán az 50-es fúvóka nem jó. Nem emiatt nem indul, de ha beindul akkor nem kap elég benzint. Ezért melegszik, meg a súbertű sem jó a legfelső rovátkába akasztva.
2017. júl. 26. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
De ez eredeti. A barátom adta, akinek ez volt a GYÁRI Simsonjában. De a gyertya benzines-olajos volt, mikor kivettem, ebből azt szűröm le, hogy valószínű hogy egy cseppet sokall...
2017. júl. 26. 20:10
 9/12 anonim ***** válasza:
Lehet hogy sokall, de nem biztos mert ugye a motor nem indul be, ilyenkor az a benzin ami bejut a hengerbe, nem ég el.
2017. júl. 27. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Karburátor gondra gyanakszom. Megpróbálom elkérni majd a barátomtól a karbit, másikkal remélem jobb lesz. De ha nem, akkir nem is gyújtás, nem is karbi, mi lenne a probléma?
2017. aug. 6. 14:20
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!