Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki röviden össze tudná...

Valaki röviden össze tudná foglalni, hogy az olaszoknál mióta és miért van ekkora hagyománya a szuper sportautógyártásnak?

Figyelt kérdés

Ferrari, Lamborghini, Alfa, Pagani, Maserati...

A motorsportról nem is beszélve. Csak azért kérdezem, mert Olaszország szerintem sosem volt az a nagyon pénzes, technológiailag no.1 ország, ami innovatív dolgokkal sokkolta volna a világot. A német autógyártás nagyságát (Merci, BMW, Porsche) még meg is értem, mert csak onnan indult minden, alapból okos ország és mindig is top3-ban volt a gazdaságuk. De az olaszoknál még a franciának is erősebb gazdaságuk van/volt és mégis fényévekkel vannak lemaradva a sportautó gyártás terén, részben igaz ez az angolokra is, aki max csak a Jaguár/Mclaren kettőst tudják felmutatni. Vagy ez a pénzzel kapcsolatos párhuzam hülyeség és annyi a magyarázat, hogy az olaszok egyszerűen megbolondulnak a gyors sportkocsikért, azért van ennek ekkora hagyománya?



2017. aug. 3. 13:06
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
82%
Először minden a fiat-al kezdődött!ők már az 1900-as evek elejen szarazfoldi sebessegrekordot döntöttek az autójukkal!Aztan jott az alfa!Majd megjelent a ferrari!Es ekkor jött el az aranykor!Vagyis egeszen pontosan akkor mikor egy bizonyos ferruccio lamborghini vett tőle egy autot majd az kuplungos lett!
2017. aug. 3. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Nana, Németországtól nyilván nem fejlettebb egy ország sem Európában, de azért Olaszország mindig is top 5-ben benne volt Európát tekintve, legalábbis ha az elmúlt századot tekintjük. És bár nem annyira innovatívak, na meg főleg precízek, azért van az olaszoknál is technológia rendesen, mind az autóipar, mind más területeken.

Meg aztán a temperamentum is hozzásegíthet a dologhoz, hogy ők ilyen sportkocsikat gyártanak, a régi kis Fiatok, Alfa Romeók is nemhiába olyan virgoncak.

2017. aug. 3. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 crudy ***** válasza:
Igen lenyegeben Lamborghini kuplungos es vacak valtos ferrarija sokat tett hozza a tortenelemhez :D. Egyebkent az orazag gazdasaga es GDP jenek nincs sok koze az auto manufacturahoz. Ezek mindig is magan kezben voltak (kiveve a vw-t) es ha az allamnak nem is ment jol attol.meg egy maganceg szarnyalhat. Ertelemszeruen ha valahol ehezes van akkor ott nem lesz semmien autogyartas. Jo mernokok kellenek es egy ket egyedi megoldas amivel meg pehet alapozni a fejleszteseket. Olaszorszagbol kivalo mernokok kerultek ki, a Manhattan terven is dolgozott egy olasz tudos. Ferrari pl onmagaban egy nagyon okos es rafkos ember volt. Nem veletlen h ekkorara nott a cege. Azt persze ne felejtsuk el h a nagy nevek mogott nevtelen mernokok vannak akik nagyra epitettek az autok hirnevet. Tobbek kozott azert lehettek sikeresek mert nagyon regiek. A ferrari csak ket evnel fiatalabb a volswagennel. A fiat 1899 tehat idosebb mint a ford! Boven volt idejuk fejleszteni, mernokok vandoroltak cegekrol cegekre (bmwhez is pl) es alapvetoen nem tomeggyartasban gondolkodtak pl a masarati, lamborghini, ferrari hanem kimagaslo minosegben es teljesitmenyben. Nem csak olaszorszagban vannak ilyenek. Rolls roys, bugatti, mazda esatobbi.
2017. aug. 3. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

Azt te honnan tudod hogy mennyi pénze van/volt az olaszoknak?

Na egyébként azt ugye tudod, hogy volt ez a "szocializmus" nevű izé itt Európa több országában (no meg több ázsiaiban is) ami nem tűrte azt hogy a nép "flancoljon", vagyis nagyjából meg volt határozva az hogy milyen autód lehet...

Ocsmány egy dolog volt ez, mert ez azt jelentette hogy a szocialista országok kvázi el voltak zárva a világ többi részétől. No de ebbe nem megyek bele jobban mert nincs most értelme. Lényeg a lényeg, a "kapitalista" országok (amilyen Olaszország is) zavartalanul működhetett a piaci verseny, vagyis minden kiforrta magát, nem "központi utasításra" alakult úgy az élet ahogy. Ezért, ahogy a kapitalizmusban általában, Olaszországban is voltak, nem kevesen, akik nagyon jól éltek, meg persze voltak akik rosszul. Akiknek ugye jól ment azok vették a Ferrarikat, Lambokat, stb. No meg hát ezeket külföldön is árul(hat)ták, Amerikában, Közel-Keleten, stb. Így aztán volt pénz ilyen szuper autókat fejleszteni és gyártani.

A szocializmus (kommunizmus) az egy borzasztóan kártékony dolog, mert még ma is (28 évvel a bukása után) is sok ember gondolkodását alapvetően határozza meg (szülőkön, nagyszülőkön keresztül).

A szocialista/kommunista gondolkodás szerint az van hogy várjál szépen a sorodra, majd a kormány ad neked enni, meg vesz neked házat, stb. A kapitalista gondolkodás pedig arra alapoz hogy te magad csinálod meg a saját szerencsédet. Remélem érthető amit írtam.

2017. aug. 3. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
#4: Értem, hogy Oo.-ban kapitalizmus volt és a mai napig top5-ös gazdaság Európában. Akkor másképp közelítem meg a kérdést. A francia legalább ennyire okos és gazdag nép, az olaszokhoz képest az autógyártásuk mégis a béka feneke alatt van (luxus kategóriára gondolok természetesen). Van a Renault/Citroen/Peugeot stb. meg az autósport hátterük (F1, WRC) aztán kb. ennyi is. Ők miért nem gyártanak euró százezreket érő gépcsodákat?
2017. aug. 3. 19:21
 6/15 anonim ***** válasza:
Kár itt ezen filozofálni. A lényeg hogy nem tudsz univerzális választ találni arra ki miért gyárt, vagy miért nem gyárt szupersportkocsikat. Hát azt hiszem hogy a Franciáknak sem kell szégyenkezniük ha ha igazán drága autókról van szó. Ha más nem akkor a Renaultnak (nagyrészt állami tulajdon) ott van a Forma-1-es autója egész csapatostól, meg ha jól tudom akkor motorokat is ad el más csapatoknak (nem vagyok a téma szakértője). De ott volt pl a Peugeot Le Mans-i versenyautója. Jó, ezeket nem lehet látni monacoi kikötőkben, de ha akarnánk akkor találnánk a múltban francia elit márkát is, pl ott van a Bugatti, olaszos a neve, meg most a VW tulajdonában van, de az bizony francia márka.
2017. aug. 4. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
Azért vannak itt tévedések. Az angolok a McLarenen meg a Jaguaron kívül semmit nem tudnak felmutatni? Aston Martin, Lotus, Caterham nem ismerős nevek? Vagy ha nem szupersportautókról, hanem a tömény luxusról van szó, mondanak valamit a Rolls-Royce, Bentley, Rover, Land Rover nevek? A franciákról meg annyit hogy övék a világ legpatinásabb hipersportautómárkája, a Bugatti, amely általában tartja a leggyorsabb szériaautó világrekordját, emellett legújabb modelljük röpke 1500 lóerős (eleve 1001-ről indultak a Veyronnal, ezt tornázgatták egyre feljebb minden modellfrissítésnél. A Ferrarinak vagy a Lamborghininek tudtommal a pályaautókat leszámítva sosem voltak 1000 lóerő fölötti modelljei és jelenleg sincsenek, de a Paganik is "csak" 700 LE körül tudnak), és olyan drága hogy 30 Ferrarit nyugodtan vehetnél belőle a garázsba. Lehet hogy nem hemzsegnek náluk a drága márkák de elég ha van egy amelyik uralkodik az összes többi fölött. :)
2017. aug. 10. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
#7: Igazad van, az angolokkal kapcsolatban tévedtem, ugyanakkor tudtommal a Bugattinak csak a gyökere/eredete francia, viszont 1998-tól a VW csoport tagja, szóval az új +1000 lovas csúcsmodelleknek (Veyron, Chiron) semmi közük a franciákhoz. Tényeg oké és rendben van, hogy motorsportban hagyományosan otthon vannak (F1 gyári csapat/motorszállító, WRC), de én hiányolok tőlük egy igazi szuper sportautót, mint ami a japánoknak (Lexus LFA, GTR), amerikaiaknak (Corvette, Ford GT) is van.
2017. aug. 10. 22:34
 9/15 anonim ***** válasza:
Hát figyelj, jogos hogy a Bugatti ném,et tulajdonban van de attól még a márka francia. Meg aztán, a Lamborghini is a VW konszernhez tartozik ha jól tudom. :D Amúgy nincs más hátra, francia még maradt a Venturi. Kevéssé ismert meg talán már a rolót is lehúzták de ők csináltak érdekes sportkocsikat.
2017. aug. 10. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim válasza:

Hát leírom amire én emlékszek. Szóval tudtommal a Lamborghini és a Ferrari is traktorokat gyártott és a ferrari vágott bele elsőként a sport autót gyártásba. Ferruccio Lamborghini ( A cég alapítoja) kritizálta a Ferrarikat hogy hol és miben kéne még javulniuk erre fel Enzo Ferrari ( Tulaj) kiadta az útját, mondván, ha ennyire tudja, építsen ő autót, Így is tett.

És a 60-as évek elején megszületett az első Lamborghini, 350GTV volt 3500 köbcentis 350 lóerőval W12-es motorral.

Évek alatt rengeteg brutális sport autót megszületett Lamborghini és Ferrari táján is. Audi, Volkswagen 1998 óta felvásárolta a Lamborghinit, előtte a cég pénzügyi folyamatosan pénzügyi gondokkal küszködött 1972-től a tulajdonosok sorra váltottak egymást. Nekem személyt szerint az Aventador a kedvencem 1575 kg 700 Lóerő és hát 2,9 másodperc alatt van százon, egy igazi állom autó! :D

2017. szept. 3. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!