Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízelautók általában jobban...

A dízelautók általában jobban bírják a légkondit, mint a benzinesek?

Figyelt kérdés

Természetesen nem V6, V8 benzinesekre gondolok, hanem a kisebbekre.


Nekem 1.6 16V (110 le) Octaviám van, klíma nélkül sem egy erős autó, de klímát bekapcsolva igencsak nyögdécsel.

Pedig nem öreg autó, 2013-as.


Többször előfordult,hogy a motor leállítása után is ment a hűtőventilátor, akkor amikor baromi meleg van, mint ma.Én meg ugyebár sokat megyek autópályán is.

A légkondi is ilyenkor maximumon megy benne.



A dízelautók jobban bírják az ilyen jellegű terheléseket (autópálya, állandó 130-as tempó, légkondi)?

Egy kollégámnak 1.9 DCI Méganeja van, az sokkal kevésbé érzi a légkondit, mint az enyém.



2017. aug. 4. 15:43
 1/10 anonim ***** válasza:
14%

valami más baj lehet. Aki tudja mekkora az energiaigénye egy klímakompresszornak, az tudhatja azt is, hogy olyan autóra nem adnának típusengedélyt a hatóságok, ami észreveszi a kompresszor üzemét..vannak olyan történetek is, hogy előzéskor kikapcsolja a klímát, mert nem gyorsít az autója...


jól is néznénk ki, ha egy klímakompresszor működése befolyásolná az autó üzemét..Pláne egy akármilyen dízelét.


a sok kisméretű háromhengeres, benzines libakergetők hibátlanul működnek klímával is, akkor egy nagy dízel?


Nagyon forró sivatagi országban volt egy szolgálati ezres terepjáróm. Éjjel-nappal ment a klíma, soha nem lehetett észrevenni motor-teljesítmény csökkenést. (pedig japó kocsi volt)

2017. aug. 4. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

1-es

Bármilyen meglepő, gyengébb autónál nagyon érezhető a klímakompresszor működése. És igen kérdező, a dízelek sokkal jobban bírják a klímát. Bár az ilyen 100 lóerő körüli dízeleknél még érződhet, hogy picit gyengébb bekapcsolt klímával, de nem úgy, mint az 1.2-es benzines például, ami klímával konkrétan alig bír elindulni, le kell égessem a kuplungot, hogy megmozduljon.

2017. aug. 4. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Hát pedig a mi öreg 1.9 td-nk igencsak megérzi a klímát..
2017. aug. 4. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
1.9 TD Peugeot 806-om észreveszi, alapjáraton olyankor nem szeret indulni, de utána nem igazán észrevehető. Viszont pár éve az oktató autóm egy G Astra 1.4-es volt, az nagyon is észrevette, 3500 alatt olyankor el sem lehetett váltani, mert nagyon erőlködött.
2017. aug. 4. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

1.1-es autón tanultam vezetni, az oktató azt mondta, hogy nem kapcsolja be a klímát, mert a motor nem bírja.

Pedig folyt róla a víz patakokban, szóval biztos el bírta volna viselni.

2017. aug. 4. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Nekem hasonló Ocataviám van: 1 évvel öregebb, 5 lóval kevesebb.

Én is megérzem a klímát. Állásból indulva nagyobb gáz kell és/vagy jobban kell csúsztatni, pedig az alapjáratot automatikusan emeli a vezérlő klíma bekapcsolására.


Menet közben már nem ennyire érezhető, sőt szerintem csak placebo miatt érezni előzéskor a kikapcsolt klímát. Én érezni véltem, de szerintem nálam is csak placebo.

2017. aug. 4. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Nem placebo az. Próbáld csak ki egyszer, hogy menet közben bekapcsolod a klímát, az autó érezhetően megtorpan, annyira visszafogja a klímakompresszor. Legalábbis az 1.2-est. Úgyhogy előzésnél is biztos érződik a kikapcsolt klíma.
2017. aug. 4. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
A 2.0 TDI-n egyáltalán nem venni észre. PEdig csak 100 cm3-mal több az 1.9-nél.
2017. aug. 4. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

VW konszern autóknál teljesen normális, hogy megy a ventilátor leállítás után.


1.6 MPI-ből, 1.6 HDI-be átülve elég markáns volt a különbség a légkondival kapcsolatban. A 101 LE-ős MPI minden fokozatban szenvedett a légkondival, a HDI-n viszont max. városban érezni minimálisan. A dízelek nyomatékossága miatt kevésbé folytja őket a légkondi.

2017. aug. 4. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

A dízelek nyomatékosabbak, ezért se gyorsulásban, se fogyasztásban nem venni észre akkor különbséget, mint egy kis szívó benzinesnél.

Dízel és dízel között is van különbség. A hagyományos adagolós dízeleknek a nyomatéka általában elmarad hasonló lökettérfogatú motorok esetén az újabb CR-rendszerűektől.

2017. aug. 5. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!