Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A karburátor alján a csőböl...

A karburátor alján a csőböl csopog a benzin. Mi a probléma?

Figyelt kérdés
Ma felborult, egyszer csak elkezdett csöpögni

2017. aug. 8. 10:18
 1/10 A kérdező kommentje:

Az aljából jön ki egy cső és lefele megy.

Ha elzárom a benzincsapot nem csöpög

2017. aug. 8. 10:20
 2/10 anonim ***** válasza:

az úszó tűszelepe nem zár tökéletesen. ezért az úszóház megtelik benzinnel, és a túlfolyon keresztül a szabadba távozik.


szét kell szedni a karburátort, és meg kell vizsgálni, hogy miért nem zár rendesen a szelep.

2017. aug. 8. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Érdemes nekiállni otthon vagy inkább szerelőhöz vigyem?
2017. aug. 8. 10:36
 4/10 anonim ***** válasza:
93%
Ha már ezt igy meg kell kérdezned, akkor vidd szerelőhöz.
2017. aug. 8. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Az nem lehet hogy megtelt benzinnel? Azelőtt 2 órán keresztül on on volt a csap.
2017. aug. 8. 11:14
 6/10 A kérdező kommentje:
Bocsi új vagyok első motor, összesen láncot állítottam be meg kuplung és gázkar holtjátékot.
2017. aug. 8. 11:18
 7/10 anonim ***** válasza:

"Az nem lehet hogy megtelt benzinnel?"


De, pontosan ez van. Ezt lenne hivatott megakadályozni egy jól működő tűszelep. A karburátoron belül lehet rossz maga a tűszelep vagy az úszó.

De én is azt tanácsolnám, hogy ezzel így elsőre inkább fordulj valakihez, ne állj neki magad. Nem túl komplikált, csak le kell venni és megbontani a karburátort, ami azért munka és utána/közben beállítás lehet/lesz szükséges a megfelelő működéshez, amihez nincs meg a gyakorlatod így az írásod alapján.

2017. aug. 8. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Jó koszi csak mert azt csinaltam most, hogy off on hagytam a csapot és járattam. Mostmár nem csöpög
2017. aug. 8. 15:59
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez oké, de a tűszelep és az úszó közösen zárják el a benzin útját. Nem csak akkor, amikor a motor nem működik, hanem működés közben is.

A karburátor ugye annyit tud, hogy a rajta átáramló levegőhöz benzint kever, amit a különböző fúvókák, egyéb alkatrészek méretei és a beállítások szabnak meg adott gázálláshoz. Az egyik alapvető paraméter az ún. úszószint, azaz a magasság, ameddig benzin van az úszóházban.

Ez kihatással van a levegőhöz kevert benzin mennyiségére, túl alacsonynál (pl. eltömődött szűrő, nem tud annyi átfolyni, amennyit magas fordulatszámon szeretne a motor) szegényedik a keverék, ami túlmelegedéshez és egyebekhez vezethet.

Túl magasnál, amikor a tűszelep nem tud zárni pedig túl sok benzin juthat be a magas úszószint miatt. Ez ugye többletfogyasztással, indítási nehézségekkel, erős benzinszaggal és egyéb kellemetlenségekkel jár.

Mivel az úszó-tűszelep páros együttműködve adja az úszószintet, ezért ha cseréled az egyiket, akkor ellenőrizni kell jó-e a szint. Az úszón van egy kis fém fül, annak a beállításával. Típusonként eltérő ez a beállítás, az ellenőrzés módja is lehet többféle, ez adja a lehetséges komplikációt a munka során.

2017. aug. 8. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszi
2017. aug. 9. 08:28

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!