Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kétütemű Trabanttal, Wartburgg...

Kétütemű Trabanttal, Wartburggal hogyan lehet/lehetett lejönni egy hosszú meredek lejtőn?

Figyelt kérdés

Gondolom kettesben nem lehet vele lejönni.


Ha nem célszerű motorféket használni, a kenés miatt,

akkor nem melegedtek túl a fékbetétek?


Vagy esetleg végig üresben lejönni, mert akkor nem pörög a motor és elég az alapjárati kenés?

Mondjuk én úgy tanultam sebességből tilos kivenni az autót menet közben, főleg lejtőn.

Régen is így oktatták.



Régi automata váltós kocsiknál is hasonló lehetett ebből a szempontból, ahol nem volt csak P, D, N, R fokozatok? Állítólag lejtőn ezek is megindultak.


Pl: Mátra, Bükk, Cserhát egyes részein vannak ilyen hosszú, több kilométeres nagyon meredek lejtők



2017. aug. 21. 21:27
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
74%

A kétütemű kocsikban szabadonfutó volt, tehát nem is tudtál motorfékezni.


Hogy hogy jöttek le a hegyről? Lassan. :) Amikor már izzott a fék, akkor félreálltak.

2017. aug. 21. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

csak negyedikben volt szabadonfutó a Trabantban


a Wartburgban pedig még negyedikben volt kapcsolható, tehát

meg lehetett választani, hogy szabadonfutó legyen, vagy motorfékes


de az összes többi fokozatban (1,2,3) volt motorfék


de erre még emlékszem is gyerekkoromból, az egyik idősebb rokonomnak volt Trabija a 90-es években

2017. aug. 21. 21:44
 3/15 anonim ***** válasza:
0%
Nyomni kellet a gázt, akkor volt kenés. :)
2017. aug. 21. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

elnézést, annyiban tévedtem a Wartburggal kapcsolatban, hogy ott mindegyik fokozatra érvényes volt a szabadonfutó kapcsolása (még a hátramenetre is)


https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__61..


de Trabantban csak 4.-ben volt szabadonfutó, amelyet nem lehetett kapcsolni

2017. aug. 21. 21:52
 5/15 anonim ***** válasza:
A hátramenetre nem, a többi stimmel. Általában csak akkor kapcsolták ki, ha be kellett húzni. Vagy ha bedöglött, és nem volt kedvük megcsináltatni. Nem emlékszem, hogy sokat problémáztunk volna akkoriban a lejtmenet miatt.
2017. aug. 21. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

de mégis: üresben jöttetek le vele lejtőn

vagy már erre sem emlékszel?


én erre a "motorfék" problémára sem emlékszem


arra viszont igen, hogy a rokonom mondta annak idején (kb 7 éves voltam), hogy motorfékkel jött le a Trabival és különösebb baja nem lett neki


sajnos már nem tudom tőle megkérdezni

2017. aug. 21. 22:12
 7/15 anonim ***** válasza:
Tökmindegy, hogy üresben vagy 4.-ben (Trabinál) ugyanúgy gurul. Itthon azért nincsenek akkora lejtők, hogy ez nagy problémát okozott volna. Kékes-Mátraháza között kicsit fékezgetni kellett, Füred-Gyöngyös egyenesben meg ki lehetett égetni a kipufogót.
2017. aug. 21. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Az érdi lejtőn padlógázt nyomtunk a kombi Trabinak nehogy besüljön. Mire leértünk az aljáig beállt a mutató az irányjelző visszajelzőjéhez :)
2017. aug. 21. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Az már igazi adrenalinbomba trabival.
2017. aug. 21. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

az érdi lejtő semmi, ahhoz képest, amire én gondolok


kb ehhez hasonló 20%-os meredekségű 2 km-es lejtőre gondolok , mert a Cserhátban is van ilyen Hollókőtől nem messze


[link]


négyütemű kocsival kettesben (!) motorfékezve 60 km/h-ig felmegy a mutató, annyira durva


az üzemi fékkel visszafékezek 40-ig, nem merem végig üzemi fékkel, nehogy elszálljon

2017. aug. 21. 22:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!