Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » "Városi" autó hogy használható...

"Városi" autó hogy használható autópályán?

Figyelt kérdés
Kis köbcentis (1-1,2 l), szívó benzinmotoros, könnyű kocsit vennék, ennek megfelelő teljesítménnyel/nyomatékkal, mert leginkább városban használnám. De ha időnként kimennék az autópályára vele, milyen utazótempó engedhető meg vele, hogy kíméljem a motort (hosszabb életciklusa legyen)?

2017. aug. 24. 20:27
 1/8 anonim ***** válasza:
81%
Egy kis motorral rendelkező kocsinak is 155-170 km/h körül van a végsebessége, tehát a 120-as, 130-as tempó semmi problémát nem fog okozni, főleg, hogy csak ritkán mész pályára.
2017. aug. 24. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
69%

Végsebesség -20% tökéletes.

Egy benzinmotor 3-4500 között érzi magát a legjobban, ebbe pedig bármelyik kiskocsinál belefér a leghosszabb fokozatban a 130-as tempó.

2017. aug. 24. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
"milyen utazótempó engedhető meg vele, hogy kíméljem a motort (hosszabb életciklusa legyen)?" Ha van benne üzemmeleg olaj és hűtővíz akkor akár tiltáson is járhatsz vele sok baja nem lesz maximum a fogyasztás nem fog tetszeni. Pályán a 130-at simán tudod tartani, bár itt már kicsit iszákos lesz az autó, de ettől még baja nem lesz.
2017. aug. 24. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
48%
1,2-es TSI fabianak hatodikban a 150-160 meg sem kottyan
2017. aug. 24. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

130-at szinte minden autó gond nélkül elvisel hosszabb távon is.

Esetleg a magasabb fordulaton járó kis motor miatt picit nagyobb lesz a zaj, de ez ezzel jár. Műszakilag semmi gondot nem fog neki okozni, sőt, néha nem is árt ha egy nagyrészt városban használt autót meghajtanak autópályán.

2017. aug. 24. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
60%

Leírom a saját tapasztalatokat:

Nekem egy 1.2-es 16V Puntóm van. A 16 szelepes motor előnye a jobb végsebesség és a szerényebb fogyasztás, ellenben a nyomatékot csak magasabb fordulatszámon kezdi el leadni, ergo kicsit jobban meg kell pörgetni őket a nyomatékért. Ennek ellenére nagyon dinamikus kis autó, leptem már meg vele más autósokat városban. Ellenben tény, hogy a kis motor és 4 utas kombóval már meggondolandóak az extravagánsabb előzesek.


Autópályán én GPS szerinti 140-142 körül szoktam autózni, óra szeribt ez 150. Fizikailag annyitól mérnek be, de mivel minden autó órája kötelezöen csal fekfelé, így az óra szerinti 50 se volt soha annyi.


Ami még nálam működőképes és bevált, az a 100-as benzin + SPURI JG2. Most mondhatják sokan, hogy pénzszóró ember vagyok, de én nem voltam rest utánaszámolni, rászánva az időt és a pénzt.

(A fedélzeti számítógép szerinti fogyasztási adatokkak számolgattam, mert kúton nem tapasztaltan eddig komolyabb eltérést a kiírt adatoktól, max 2-3 dl talán.)


95-ös benzin:

Csak városban hajtva 12.3 km/l volt a gép szerint, ami 8.13 l/100km-nek felel meg, persze nyáron klímával.

339,9 Ft-os üzemanyagárral számolva ez 47 literes tankra vetítve 15 975,3 Ft.

Az adott fogyasztással 578,1 km ahatótáv 1 tank benzinnel, ami 27,63 Ft/km költséget jelent.

Ha ehhez hozzáadjuk a kék Spuri árát (1 970 Ft), akkor 31,041 Ft/km.


100-as benzin:

Csak városban hajtva 13,9 km/l volt a gép szerint, ami 7,19 l/100km-nek felel meg, persze ez is nyáron klímával.

380,9 Ft-os üzemanyagárral számolva ez 47 literes tankra vetítve 17 902,3 Ft.

Az adott fogyasztással 653,3 km ahatótáv 1 tank benzinnel, ami 27,40 Ft/km költséget jelent.

Ha ehhez is hozzáadjuk a kék Spuri árát (1 970 Ft), akkor 30,418 Ft/km.


A spurit nem kifejezetten a fogyasztáscsökkentő rekláma miatt használom, mert az több teszten elhasalt. Inkább amiatt, hogy plusz kenést ad a hengereknek és a szelepeknek, ami a 100-as benzin erősen mosó és szárító hatása miatt kell is, főleg a szelepekre és közvetetten a szelepszár szimmeringekre van jótékony hatása.

Amit a 100-as benzinnel tapasztalatam a fentiek mellett:

- csendesebb és egyenletesegg alapjárat

- kicsit pörgősebb kigyorsítás már alacsonyabb fordulaton

- a klímát itt is megérzi a motor, de lényeges külömbség van a 95-ös és a 100-as benzin között.


Verdikt: a 100-as benzin nem csodaszer, nem fogja lerúgni tőle a kocsid márkajelzését az ágaskodó paripa. Autópályán feltehetően sokkal csekélyebb külömbség mutatkozna, hiszen az áttételezést nem módosítja, nem fog az autód tőle 130-al menni 3500 helyett 2500-as fordulaton. Viszont a városi kigyorsításoknál a motor optimálisabb munkaüteme miatt, amit a jobb égés nyújt, kevesebb energiabefektetés kell a manőverekhez, így itt megérezhető.

Ha pedig nem a filléreskedő ember vagy, és nem vág földhöz km-ként + 3-4 Ft, akkor ajánlom mind a jobb benzint, mind a Spuri adalékot.


Ez csak a saját személyes tapasztalaton alapul, a vezetési szokásaid és az autó műszaki állapota nálad más eredményeket hozhatnak ki, ezt vedd figyelembe.


29/F

2017. aug. 25. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
47%
En kiprobaltam egy KIA Rio-t talan az 1.4 benzines verziot(megvettem en balga). Kb 600km autopalyan, kozel egy seggel. A hatam a labaim meg a szem golyom is gorcsben volt mert olyan kenyelmetlen. Ezert varosi auto, nem kell arra tervezni hogy kenyelmes legyen az ules hiszen a napi 20-30 perc vezetes alatt nem jon ki, nem kell elnyelni az uthibakat hiszen nem mesz gyorsan igy az ebredo erok is kisebbek. De autopalyan egyszeruen megbolondulsz, a zaj es a kenyelem hianya. A motornak meg majdnem mindegy...ha van kenes hutes, es uzemanyag akkor kimegy a vilagbol, sot autopalyan hasznalva tovabb el, hiszen az adott tavra juto hideginditasok szama sokkal kevesebb mint az atlagos varosi hasznalat melett, a kuplung nincs a halalba csusztatva, a valto meg nincs percenkent nyekteve.
2017. aug. 25. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Mindenkinek köszönöm a korrekt válaszadást, ment a zöld kéz!

#6-os, mindig jobban preferáltam a prémium üzemanyagot, pont az általad (is) felsoroltak végett (eddig egyébként egy turbódízeles kocsim volt).

2017. aug. 26. 08:01

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!