Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják, hogy az üresben...

Miért mondják, hogy az üresben vezetni a kocsit veszélyes?

Figyelt kérdés

Régen a Trabantot is nagyon sokszor kitették üresbe.

Továbbá a szabadonfutó is olyan lényegében, mint az üres, mert nincs motorfék.


2017. aug. 25. 19:26
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
5%

Mert hülyék! :)


ha valami van az az 1 másodperc amíg az ember sebességbe teszi nem oszt nem szoroz....

(mellesleg a balesetek nem azért vannak mert az emberek üresben gurulnak, inkább a gyorshajtás miatt, szóval aki emiatt hurrog az egyszerűen buta ember)

2017. aug. 25. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
23%

Ott inkább az lehet a probléma hogy nagyon sok autó , ha üresbe teszik, leáll a szar alapjárat miatt.

És olyankor megszűnik a szervó rásegités, és nem sokára a fékrásegitő is.

Na ezért nem érdemes .

2017. aug. 25. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Nagyon egyszerű. A motornak és a lendkereknek van tehetetlensége. Ha fekezel erősen és huplin megy át a kerek akkor a kisebb tapadás miatt blokkolhat. A blokkoló kerek meg ABS el is gyengébben lassit. Namost ha van lendület akkor ilyenkor nem blokkol a kerek a kocsi stabilabb marad. Ily egyszeru.
2017. aug. 25. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

De miért gurulnál bármikor üresben?


A "régen a Trabantot" bizony nem érv, mert az egy kétütemű, ráadásul nem volt benne (főleg a kétüteműsége miatt) ún. "takaréküzem" (a kocka Ladák kezelési utasításában még így szerepelt), azaz ha levetted a lábadat a gázról és motorfékkel lassítottál, akkor is kapott benzint. Aztán a négyüteműeknél ez változott, már az említett Ladában is egy elektromos vezérlésű szelep zárta a benzin útját az úszóházba amikor volt fordulatszám, de nem volt benyomva a gázpedál.

A szabadonfutó is azért kellett, hogy a motorféküzem ne tegyen kárt a kétütemű erőforrásban.


De ha nézel egy négyütemű autót, mondjuk a már kétszer megemlített 1300-as kocka Ladát vagy bármi annál újabbat, akkor azok tudnak olyat, hogy motorféküzemben, azaz adott sebességgel haladva ha leveszed a jobb lábadat a pedálról - és persze adottak egyéb feltételek, mint egy meghatározott értéknél magasabb fordulatszám - akkor a motor nem kap benzint egyáltalán. Egy négyüteművel ez megtehető, lévén amíg a motor forog, addig forog az olajszivattyú is, tehát nem szűnik meg a kenés. Ugye a kétüteműnél a benzinbe kevert olaj ken, ott ha nem jut be benzin akkor egy idő után nem lesz elég kenés és ez túlmelegedést/megszorulást fog okozni.


Másrészt az autóval ugye vagy gyorsítasz, vagy tartod a tempót, vagy csökkented a sebességet. Az első kettőhöz sebességfokozatban kell lenned ugye, míg a harmadikat előadhatod többféleképpen.

Erre szokták használni az üresben gurulást, amikor kiveszi fokozatból, hagyja leesni alapjáratra és úgy gurul tovább. Ilyenkor a karosszériát viszi a lendület, jól beállított futóművel akár egész hosszan is, közben az erőforrás az alapjárat fenntartásához szükséges mennyiségű üzemanyagot kapja meg. Ez mondjuk olyan 0,5-0,6 liter / óra (példa érték, egy 1.6 CRTDI Octavia fedélzeti kijelzőjén például ennyi jelenik meg alapjáraton).

Ha nem üresben gurulsz vele, hanem motorfékkel lassítasz, akkor a mozgási energia egy részét a motor emészti fel. Ilyenkor nem jut be üzemanyag, legalábbis olyan 1300-1400 fordulat/perc felett (alatta kell megint, megelőzni a motor leállását, de ehhez már görbéket kellene rajzolni meg megmagyarázni a munkapont fogalmát), a kerekekkel a váltón-kuplungon keresztül összekapcsolt motor csak a levegőt pumpálja át magán tulajdonképpen.


Ez volt a műszaki része, persze lehet közlekedésbiztonsági érvet is felhozni, de azt hiszem pont eleget gépeltem egy hozzászóláshoz.

2017. aug. 25. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

jézusom mindenki ezzel jön, hogy motorfékkel nem fogyaszt míg üresben fogyaszt


ember, ennyire ne legyél már fillérbaszó!!!!


1 órát kéne üresben gurulni a kocsival, hogy megegyen 150-200 forintot!!! 1 órát!!!

2017. aug. 25. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

#5 - csak a kilométerek függvénye, hogy mit mutatsz ki az adatokból. Napi átlagra kiszámolva 100 km felett megyek, saját autó, saját zsebből és mivel a gép állapotán nem lehet spórolni (lévén még úgy 40 évet szeretnék élni), ezért ahol lehet, ott kell.

180e km-nél vált aktuálissá a gyárilag beszerelt első fékbetétek cseréje, szóval nem csak az üzemanyagról van szó.

2017. aug. 25. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Üresben gurulni megéri néha, mert hiába fogyaszt icipici üzemanyagot alapjáraton, sokkal tovább lehet így gurulni, mint motorfékkel, ergó gazdaságosabb az üresben gurulás. Mondjuk én sem szeretek üresben menni, de nem azért mert veszélyes, csak szeretem, ha bármikor lenyomom a gázpedált, akkor megy az autó.
2017. aug. 25. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

#4:

Van olyan helyzet, amikor az üresben gurulás előnyösebb, mint a motorfék.

Mondjuk egy hosszú, kisebb lejtésű út ilyen. Budapesten ilyen pl. a Hűvösvölgyi út befelé. Pont olyan a lejtése, hogyha 4-esben gurulnék, akkor gázt kéne adnom, hogy tartsam a sebességet, üresben meg nem kell nyomnom semmit.

2017. aug. 25. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Kozlekedesbiztonsagi szempontból nem jo, mert csökken a fekhatas (motorfek hiánya, veszrkezesnel senki sem teszi mar vissza sebességbe) illetve a gazreakcio is, ami szinten baleset elkerulesi faktor.
2017. aug. 26. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Vészfékezésnél pont semmi jelentősége nincs a motorféknek, hiszen az üzemi fék önmagában is képes lenne blokkolni a kerekeket.

(Az ABS ígyis-úgyis a megcsúszás határán fogja tartani a fékhatást)

2017. aug. 26. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!