Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme volt a Suzuki SX4...

Mi értelme volt a Suzuki SX4 Sedannak?

Figyelt kérdés

A neve is sport és crossover minden évszakra-t jelent. Ebbe nem fér bele a sedan.

Miért nem csak a swiftnek volt sedan változata? Miért kellett az sx4ből is?



2017. aug. 29. 08:39
 1/5 anonim ***** válasza:
58%
Mert a Suzukinak akkor épp nem volt alsó-középkategóriás szedánja. Itt, "kákáeurópában" pedig szedán kell a népnek. Mikor az SX4 négyajtósa megjelent, épp nem is volt más C-szegmenses típusa a márkának. Műszakilag pedig megoldható volt a dolog, mert - hasonlóan a mai crossoverekhez - az SX4 egyáltalán nem volt terepjáró, csak látványos műanyag koptatókat kapott a kicsit ormótlan bódéra.
2017. aug. 29. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Pedig ha megnezed most sem kell a kis sedan errefele ezert is nincs sem a skodanak sem a seatnak de meg a vwnek sem kis kategorias sedanja.


Am a swiftnek volt egy sedan valtozata, eleg lett volna azt elhozni ide.


[link]

2017. aug. 29. 09:14
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Most nem vesznek sedant, anno viszont volt rá igény.
2017. aug. 29. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

nekem eredeti, japánból behozott sx4 szedanom volt, meg voltam elégedve.


pénzt nem adtam volna érte, de nyertem, így jutottam hozzá.

2017. aug. 29. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

"Pedig ha megnezed most sem kell a kis sedan errefele..."

Most 2017-et írunk, ezerrel tombol az SUV-láz, mindenkinek városi terepjáró meg crossover kell, a kiskategóriában is. Az SX4 szedán kivitele 2007-ben jelent meg, mikor még kicsit más irányzatok hódítottak. Akkoriban még léteztek mini egyterűek az MPV-hiszti utolsó fejezeteiként, volt mindenféle ormótlan, négyévszakosnak hirdetett CC, ezekben az években kezdődött a négyajtós kupék sikersztorija, az SUV-k pedig csak a felső kategóriákban léteztek és még ott sem taroltak egészen. Aki akkoriban kisautót akart és nem elégedett meg az ötajtósok jelképes csomagterével, az szedánt vett. Lásd még: Renault Thalia, Fiat Albea, Dacia Logan - igaz, ezek egy kategóriával lejjebb voltak, de jól mutatták, mit akar a nép. Kombi az nem kell, az melósótó, de a szedán az jó, mer' jó nagy puttonya van. Igaz, néha az ormótlan puttony használhatatlan formájú üreget rejtett, amit képtelen alakú ajtón át kellett volna endoszkóppal pakolni, de ez már mindegy volt: puttonya volt, négy ajtaja volt, nagy szám szerepelt a csomagtér űrtartalmánál - kellett a népnek. Ma már akinek nem elég a három- vagy ötajtós modell csomagtere, az mini SUV-t vesz. Példának okáért most már egyre több modellnél nyírja ki az azonos platformra épülő SUV a kombikivitelt.

Ezért hozta a Suzuki az SX4 szedánt Magyarországra is - akinek csomagtér is kellett az SX4-hez, ezt választhatta. Ne feledjük: akkoriban ez volt a legnagyobb szedánjuk, a Balenot mással nem tudták pótolni. Egyébként nem is itt aratott igazán nagy sikert a négyajtós SX4, inkább India volt a fő piac. Csakúgy, mint a Swift szedán esetében.

Hogy azt miért nem importálták? Jó kérdés, erre a hazai importőr tudna megalapozott választ adni. Valószínűleg előtte felmérték a vevői igényeket és megállapították, hogy nem lenne akkora igény a Swift szedán változatára, hogy megérje a Marutitól importálni. Mondjuk az SX4 szedán sem volt sikersztori, de ott biztosan jobban megérte nekik a dolog.

2017. aug. 29. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!