Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 2105-ös gyári futóművel...

Egy 2105-ös gyári futóművel rendelkező Ladára fel lehet tenni egy 17"-os 215 illetve 205-ös alufelnit45-ös gumival minden akadály nélkül?

Figyelt kérdés
2010. máj. 25. 23:00
 1/9 anonim válasza:
nem fog belelógni a sárvédőbe?
2010. máj. 25. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

No, tisztázzuk a dolgokat. Az alufelni nem lehet 215-ös vagy 205-ös, mert annak a szélességét colban adják meg. A 2105-ös gyári mérete például 5Jx13, ahol az 5-ös jelöli az 5 col széles felnit. A 205-215 mm széles gumihoz szerintem legalább 6-6,5"-os felnik kellenek (de a szakértők majd kijavítanak, ha nem).

Tehát ott járunk, hogy 6,5J17-es felnit kell feltenni rá, de nem tudjuk az ET-számát. Ha szeretnéd a gyári geometriát megtartani, akkor a gyárival megegyezőt kell választanod vagy megfelelően pogácsázni kell. Persze csak akkor, ha az osztókör megegyezik, ha nem, osztókörmódosító kell. Ha pogácsázol, a középfuat különbségeit át tudod hidalni.

No de ezzel még mindig csak a problémák egy részét oldottuk meg, mert a felni belső kialakítása nem biztos, hogy illeszkedik a Lada fék- és futóműalkatrészeihez, bár az alufelnik belső oldala más, mint a lemezfelniké, több bennük a hely. Ha ez is stimmel, akkor érdemes utánaszámolni, mekkora lesz a kerékátmérő. A gyári gumiméret 165 SR 13 volt, ez a 165/80 R 13-mal közelíthető, ennek legnagyobb átmérője 594 mm, a 205/45 R 17-esnek pedig 616 mm. Az eltérés tehát közel 2 centi átmérőben és 4 centi szélességben. Nem tűnik hosszú életű megoldásnak... Hátul a szélesség okozhat gondokat (bár nem éppen kerékre simuló a sárvédő, de nem tudom, kiad-e ekkora szélességváltozást), elöl pedig az átmérő miatt darálhatja le a sárvédőperem az alászedett kereket berugózáskor.

2010. máj. 25. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:
Az előttem szóló jókat írt... Ha mégis alá teszed, akkor a hosszabbik fajta Niva rugókat is tegyél alá, hogy megemeld... Persze előlre, mert hátra csak egyfajta Niva rugók vannak, és naná, hogy vágni kell őket... Ha van benne műanyag sárvédő dobbetét, akkor sztem nem darálja le a gumit... Habár ki tudja... Szerintem a 14-es kerék bőven elég a gépsasra, nekem 1200s-es van, és jól megy vele, igaz picit lomhább lett, de üsse kő, nagyon szépen megy így, és élvezet vezetni... Kanyarba nem rugja úgy magát, mert az ezerkecske az csak gyenguszka... De a 2105 az 1300-as, kivéve, ha komolyítottál a motoron... De ha már kerék, akkor inkább a futóművedre költs, mint hogy 16-17-es kerekekre... Ez az óriási kerék mindaddig bohóckodás, amíg nincsenek benne kemény, vagy félkemény gátlók, nincsenek megerősítve hátul a kutyacsontok, a híd, a kaszni, elől a torony, a bölcső, a lengővillák... Nincs benne keményszilent, nincs rajta egy normális kartervédő, stb stb stb... Na meg alu felni helyett helyedbe speer difit tennék bele... Vagy valami Ladá-hoz mérten értelmes dolgot... Szerintem... Nekem a 14-es felnik Fiat lemezfelnik... Az volt velük a gáz, hogy nem akartak fölmenni a Lada agyra, mert az meg tiszta dzsuva volt... De a Lada kerékkupak nem ment már bele, ha letakarítottam az agyat, akkor sem... :S Na, mindegy, remélem okosat mondtam, és mindenekelőtt nagyon gondold tá, hogy mit érdemes a VAS-addal csinálni, és mit szeretnél kihozni belőle, nomeg mennyi pénzből... :) Ez a legfontosabb...
2010. máj. 25. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Na, jó, ebbe nem mentem bele, mert nem ez volt a kérdés. A hátulját viszont lehet emelni kombirugókkal is, amelyek - ha emlékeim nem csalnak - egy menettel hosszabbak. De én házilag nem mennék bele futóműtuningba...
2010. máj. 25. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Szia a legelső baromságot ír

Ha 17 es a kerék akkor miért érne bele a féktárcsa szóval ezzel ok a szélesség is elfér max kifele lóg ebből következik hogy nem lehet ugyan olyan az Et száma

mindenki tudja hogy a tuning felnik mind más et jűek ha nem akkor jön az et módosító alátét...Amúgy minél kijjebb a kerék minél több az Et annál nagyobb a csapágy igénybevétele de ez nem sokat jelent mivel úgysem ebbe megy tönkre hanem a bucka gödör stb igénybevételekbe.

a lényeg hogy kilóg e a sárvédő alól mert ha igen akkor szabálytalan. Rugózáskor nem ér bele ha csak nem ugratsz....


Viszont a per45 az nem túl jó mivel nagyobb mint az eredeti gumi és így lomhább lesz és nem tudsz drifgtelni márha akarsz jah de gyorsabban tudsz menni:D

Viszonmt ha per 40 et vesezl akkor meg már a felnin mész és akkor meg sérül...


Szerintem neked 7coll széles!!!!!!(205 re az kell) 16collos felni kell

2010. máj. 26. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
bocs a második ír baromságot
2010. máj. 26. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Értő olvasás... Nem írtam, hogy biztosan nem megy fel, csak azt, hogy nem biztos, hogy illeszkedik rá. Ez azért van, mert annak a hülye féktárcsának és fékdobnak szélessége is van, nem csak átmérője. Hiába 17-es a felni, ha nagy az ET-je, meglehet, hogy a küllők felfekszenek a féknyereg oldalára. Bár mintha szerepelt volna az a mondat is, hogy: "az alufelnik belső oldala más, mint a lemezfelniké, több bennük a hely".

Hogy beleér-e? Nos, valóban, ha ugrat szegény, biztosan beleér. Viszont ez a gyárival megegyező méretű gumikra vonatkozik, azokra igaz, hogy csak extrém igénybevétel esetén fog beleérni a sárvédőperembe. A gyárinál nagyobb átmérőjű guminak elég kisebb berugózás is.

2010. máj. 26. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Nos. Az a helyzet, hogy nem akarok én ugratni sem pedig baromkodni az autóval, csak azt akarom hogy szépen nézzen ki és jó legyen az útfekvése. Szempertines utakonjárok 90%-ba mert olyan helyen lakom. Tudok kedvező áron ilyen felnit gumikkal és nem akartam kihagyni a jó vételt, de előtte szeretnék informálódni.Szeretnék könnyíteni a kormányon, javítani a tapadáson kicsit a teljesítményen is de nem a nagy fogyasztás árán.Magyarán azt akarom hogy egy jó kis 2105-öm legyen ami megállja a helyét az utakon.
2010. máj. 26. 10:58
 9/9 anonim válasza:
Kormányzáson legjobban a csapágyas segédkormányművel segíthetsz... Meg vadonatúj német vagy olasz gömbfejekkel... Vagy szerzel eredeti, régi, készletből megmaradt gyári Lada gömbefejeket (talpast és kormánygömbfejeket is!!!)... Vigyázz! A Lemfördert hamisítják!!!
2010. jún. 5. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!