Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A benzines motoroknál miért...

A benzines motoroknál miért ilyen későn vált általánosság a turbó?

Figyelt kérdés

Nyilván létezett régebben is, például a Volkswagen konszernnél a híres 1.8T, de több márka is kínált turbófeltöltőt 4 hengeres motorokhoz.


A prémiumszegmensben a 6 és a magasabb hengerszámmal rendelkezőknél teljesen általános volt a turbófeltöltő.

Viszont, a 4 hengeres tömegmárkáknál egyáltalán nem, csak mostanában vált általánossá.


Pedig a gyártók láthatták,hogy a dízelmotorokkal is csodát tett a turbó.



Én vezettem már ilyen autót és tényleg baromi jó őket vezetni.A fogyasztásuk nem magas, viszont húznak rendesen.


2017. szept. 2. 13:39
 1/8 anonim ***** válasza:

"Pedig a gyártók láthatták,hogy a dízelmotorokkal is csodát tett a turbó." Igen egy dízel motor addig nincs kész míg egy turbó nincs rajta. Benzinesnél azért sok más gond van, ugyebár ott sokkal magasabb a hőmérséklet mint egy dízelnél ezért drágább a turbó illetve a megnövekvő nyomaték miatt a motorbelsőnek is erősebnek kell lennie.

Illetve azért a turbó benzines motorok szeretnek enni szépen, az 1.8t is 10l-t eszik ha nem érsz hozzá a pedálhoz.

2017. szept. 2. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Olyan, hogy vált a turbó, olyan nincs. A 80-as, 90-es években pedig hódított a turbóbenzin, főleg a japánoknál. Ott volt a Subaru Xt, Leone turbo a 80-as években, 89-től a Legacy turbó, Impreza. Mitsubishinél is volt turbo Colt, Galant, Lancer Evolution sorozat, Mazdánál a 323-ból is volt, szóval akadt szép számmal. Az a baj, hogy egy dízelt jóval egyszerűbb megfújni, mint egy benzinest. a dízel alapból magas sűírtési viszonnyal dolgozik, levegőt szív, amibe a felső holtpont előtt beporlasztja a gázolajat, ami a sűrítéstől létrejövő hőtől gyullad be. Ergo, fújd meg a dízelt, és jobb lesz vele. A benzines macerásabb. A benzin relatíve kisebb sűrítéssel dolgozik, levegő-benzin keveréket szív be, amit szikra gyújt meg, de bizonyos feltételektől tud öngyulladni, persze sose akkor, amikor kellene. Ez nem egészséges a motornak. A benzineshez kompressziót kell csökkenteni, megoldani a feltöltést, kopogásszabályzás, olyan motorvzérlő, lefújószelep, mapszenzor, légtömegmérő, nyomásvezérlő, szóval jóval bonyolultabb sztori. És az, hogy nem magas a fogyasztás, az nem teljesen igaz. A mai, korszerű p*csa turbomotorok nem esznek sokat, de nem is olyan, mint a 90-es évek vadállat turbósai, sokkal műanyagabb az egész. a Főkérdeésedre válaszolva ez a feltöltő méretétől is függ. Kisebb feltöltőnél már megjön a tölési nyomás és szállítási mennyiség, viszont nem fog tudni akkora mennyiséget szállítani, mint egy nagyobb feltöltő, ami ugye később kezd el tölteni. A kis feltöltők elfogynak fent, a nagy feltöltő alul döglött. kompromisszumot kell kötni. A mostani fejlesztésekben már használnak többfeltöltős feltöltést, illetve a versenytechnikában az ALS.
2017. szept. 2. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Kettes egy kicsit felreértette a kérdest, senki nem írt a turbók váltásáról, ami nyilván nincs :) sem a töltőnyomás felépüléséről. A kérdésre válaszolva, a dízelek már nagyon régen nem teljesítik az általános elvárásokat turbó nélkül, egyszerűen eladhatatlanok lennének. A kis turbós benzineseket pedig főként a környezetvédelmi előírásoknak köszönhetjük. Ahhoz, hogy megfeleljenek, a végtelenségig kell csökkenteni a fogyasztást (ami egyenesen arányos a károsanyag-kibocsátással), ami egy idő után azt eredményezte, hogy gyenge és a mindennapokban használhatatlan karakterisztikájú motorok születtek. Ekkor kellett rátenni a turbót, hogy azért az autót használni és így eladni is képesek legyenek.
2017. szept. 2. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Igen, bocsi, én olvastam félre, kevés volt a kávém :)
2017. szept. 2. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Beviz Elek ***** válasza:

Hát nem tom... béreltem egy 1.2TSI Polot és szörnyű. Lassan menni nem kell turbó, ha tolod sokat eszik és gyenge.


Felveszi a versenyt a 20 éves, 2lityós, benzines szedánommal, de meglátjuk mennyit megy el a kihegyezett fűnyírómotor.

2017. szept. 2. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"Illetve azért a turbó benzines motorok szeretnek enni szépen, az 1.8t is 10l-t eszik ha nem érsz hozzá a pedálhoz."


Az 1.8 szívó is 10 litert eszik, cserében nem is megy. A turbó bizony nem rossz dolog, csak az a baj, hogy a downsizingot is hozta magával.

2017. szept. 2. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#6 Gondolom városban mértél az 1.8benzinnel 10-et. Nekem volt Golf4-em 2.0 szívó benzinnel és Leonom 1.8t-vel (az erősebbikkel) ha lendületesen haladtam vele simán megitta a 15litert pályán, városban is megközelítőleg ennyit evett. A 2.0 olyan 9-13l között kajálgatott, bár tény az 1.8t lényegesebben jobban szedi a lábát a közel 2x annyi lónak köszönhetően.
2017. szept. 2. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
#6 *+kiegészítés: Amit elfelejtettem még leírni, hogy nagybátyám M3-asa (E46) 9 és 17l között eszik közúton és az azért egy kicsit arrébb van lóerőben is és köbcentiben is.
2017. szept. 2. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!