Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire jó ez a nappali menetfény...

Mire jó ez a nappali menetfény? Miért hozták be?

Figyelt kérdés

Nem volt jó a fényszóró vagy mi?

Hány körül hozták be?



2017. szept. 4. 19:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
36%
Azért, hogy feleslegesen ne kelljen égetni a több 100W-os izzókat. Egyféle "fogyasztás" csökkentés.
2017. szept. 4. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 nemcso ***** válasza:
73%

Tompítottra gondolhattál...

Azért jó, mert nappal csak a szembe jövőnek kell támpontot adni, hogy felé jön valami, hogy könnyebb legyen felbecsülni annak irányát, sebességét.

A hátsó helyzetjelzőkre nincs szükség nappali fényviszonyoknál.

A menetfények legtöbbje pedig ledes megoldású, jobban látható nagyobb távolságról us, plusz nem fogyaszt sokat. A menetfény alapból, a gyújtás ráadásakor már világít, nem felejted el felkapcsolni lakott területen kivül.

2017. szept. 4. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
17%
De a tompított fényszóró lakott területen kívül kötelező. Akkor nemértem én sem
2017. szept. 4. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
79%
Nem kötelező a tompított lakott területen kívül, ha van menetfényed, pont ez a lényege. A LED-es és az izzós is jobban a szembejövő felé van fordítva, mivel nappal nem vakít, de jobban felhívja a figyelmet. Ráadásul teljesen felesleges mindent égetni, ha csak a szembe jövők figyelmét akarod felhívni magadra. Azt hiszem 2011 óta nem lehet nélküle az EU-ban új autót forgalomba hozni, de eleinte voltak olyan gyártók, amelyek programozással oldották meg (automatikusan kapcsolja az autó a tompítottat, fényviszonyoktól függetlenül).
2017. szept. 4. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
36%

A nappali menetfény nem egyenlő a tompítottal. Újabb kocsikon már van, nem lehet kikapcsolni, általában egy kis LED.


Azért hozták be, mert csomó EU országban mindig, mindenhol kötelező és ezzel csökkenthető a fogyasztás a tompítotthoz képest.

2017. szept. 4. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
64%

A tompított arra lett kitalálva, hogy jól bevilágítsa az utat, de a szembejövőt a lehető legkevésbé vakítsa el. Ez pont ellene dolgozik a "nappali menetfény" funkciónak, aminél pont az a lényeg, hogy messziről és határozottan észlelhető legyen.

Nappal egy _jól_beállított_ tompított sokkal gyengébben látható, mint egy normális LEDes menetfény.


És azért hozták be, hogy kevesebb üzemanyag, és kevesebb izzó fogyjon a lakott területen kívüli kötelező kivilágítás miatt.

Tompított+helyzetjelző óránként és autónként kb. 1 deci többletfogyasztást jelent.

Csak Magyarországon ez naponta hánytízezer liter üzemanyag-megtakarítást is jelent?

2017. szept. 4. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
66%
Illetve nem csak takarékosabb így, hanem az is közrejátszott, hogy rengeteg júzer baszhott rá felkapcsolni a tompítottat nappal. Ezt a gondod a DLR megoldotta, mert ez mindig ég, ha jár a motor.
2017. szept. 4. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
69%
Cl ben méárhetö fogyasztáscsökkenés.
2017. szept. 4. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
62%

Szinte senkivel sem értek egyet maradéktalanul.

A nappali menetfény célja az, hogy könnyebben észre lehessen venni a feléd közeledőt. Semmi más.

Még ragyogó napfényben, a látást egyáltalán nem akadályozó körülmények között is rejtőzködőek lehetnek a semmilyen színű autók. Feketék, fehérek, szürkék.

A nappali menetfénnyel előbb észreveszed.

Csökken a frontális ütközés veszélye.

Úgy kell bekötni, hogy a gyújtással együtt felkapcsolódjon, s ha tompítottat, refit kapcsolsz, akkor kikapcsolódjon.

Az, hogy vannak kis fogyasztású, olcsó ledek alig számítanak. Létezett ilyen a világító diódák elterjedése előtt is, hagyományos izzót alkalmazva, s minden törvényi előírás nélkül. Talán ma is akad még ilyen.

2017. szept. 4. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
34%

#8 decikben, kimérhető, csak rá kell dugni menet közben a diagnosztikai kábelt, és nézni, melyik fogyasztó mennyi üzemagyagot eszik.

Tivábbra is tartom, hogy ha minden autó tompított helyett DRL-el járna, több tízezer liter üztemanyagmegtakarítást jelentene országos szinten naponta.


Cáfolj meg, tényekkel, számításokkal!

2017. szept. 5. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!