Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van értelme így váltót cserélni?

Van értelme így váltót cserélni?

Figyelt kérdés

Ismerősöm ma vetette fel a következő dolgot.

Van egy 96 körüli A4-es Audi, 5 sebességes manuális illetve a 90Le körüli 1.9-es dízel.


Megadta magát benn a váltó, nincs 5. Most elvileg egy hat sebességest akar bele tetetni, mert, hogy azzal kevesebbet fogyasztana, illetve a végsebessége nagyobb lenne.


Nem vagyok fizikus, de én ebben kételkedtem.


A kisebb fogyasztás még talán lehet valami, ha kevesebbet kell a motornak forognia, bár a légellenállás és az autó súlya akkor is megmarad, de ugye talán valami.


A nagyobb végsebességben viszont már eléggé kételkedem. ( Na meg amúgy is, hol számít ez? ) Szerintem legalábbis hiába még egy sebességi fokozat, ott már a motor ereje volna kevés, elvileg a váltó is 2.4-es vagy ilyesmi körüli motorral szerelt A4-ből származna.


Aki jobban ért a témához, annak mi a véleménye? Én személy szerint azt mondtam neki keressen inkább egy teljesen azonos váltót, az a biztos.



2017. szept. 15. 21:12
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

nalam a valto, aminek 4 fokozata van, mert egy regebbi modellrol van szo, osszevissza fog

hol igen hol nem

idojaras fuggo

van hogy a 2. nem veszi be, van hogy a 3. akad meg, es van hogy 3-ba tokeletesen gurul de a 4-nel erolkodik mint akit kinoznak


ez miert lehet??

2017. szept. 15. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Önmagában a 6 sebességtől nem fogyasztana jobban. Ha jó elosztású a 6 sebesség akkor talán. Bár az 1.9TDI-k amúgy is termelik a gázolajat, nem tudom hova tudnának még kevesebbet fogyasztani :)


A végsebessége az elméletben lesz csak több a hosszabb áttételek miatt, a nagy tempó meglépéséhez a 90 lóerő kevés.


Viszont a hosszabb áttételek kapcsán felmerül egy érdekes kérdés: hol használja?

Ha kisváros, helyben mozgás, városon belül akkor 0 értelme van a 6-os váltónak és a hosszabb áttételeknek.


Ha pályázik az jó, csak a hosszabb áttétel azonos sebességnél kisebb motorfordulatot és kisebb teljesítményt fog jelenteni. Előfordulhat, hogy a túl hosszú áttételhez gyenge lesz a motor és az első lankás részen is vissza kell kapcsolni.


Sokan abban a tévhitben vannak, hogy ha kevesebbet forog akkor kevesebbet is eszik. Meg kell nézni az adott motor fajlagos fogyasztás diagramját és akkor a kívánt felhasználáshoz lehet optimalizálni egy váltóval.


Ilyesminek lenne is értelme egy 2 tonnás kombinál ahol 4 rövidebb fokozat elég a városba 1 országútra 1 meg pályára és meg lehet oldani, hogy mindenhol elfogadhatóan fogyasszon és használható legyen. Egy 90 lovas TDInél sztem felesleges ezzel vacakolni, nem sok eredménye lesz.

2017. szept. 15. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Az ismerősöd biztosan jobban tudja, mint holmi Audis tervező...
2017. szept. 15. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Én nem szólhatok bele csak a véleményem mondtam el neki, de akkor ahogy olvasom nem teljesen hülyeség az elgondolásom a dolgokkal kapcsolatban.
2017. szept. 15. 22:03
 5/11 anonim ***** válasza:

Nagyjából teljesen helye az elgondolásod.


Azt jó lenne tudni melyik váltóról melyik váltóra cserél, mert olyan is előfordulhat, hogy pl a 6-os váltó utolsó fokozata épp csak hosszabb, mint a régiben az 5. Akkor meg sok minden nem változik, csak feleslegesen többet fog váltani :D

2017. szept. 15. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

A mostani az biztos, hogy gyári váltó ami a 96-os A4-be kerül az 1,9-es dízel mellé.


Amit meg akar az elvileg a 2,5-ös V6-os dízel váltója. Legalábbis ahogy most nézem csak ez van ami 2 liter fölötti és dízel, mert nekem 2.4-es váltóját emlegette mint 6 sebességes, de szerintem erre gondolhatott.

2017. szept. 15. 22:25
 7/11 anonim ***** válasza:

A 90 lovas váltójának áttételei:

1 3,500

2 2,118

3 1,429

4 1,029

5 0,838

vég 4,111


Már a 110-es TDI is hosszabb jóval, a 2.5 V6-ot lusta vagyok kikeresni

2017. szept. 15. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Nagyobb áttételnél gyengébb a motor ezért jóval több gázt kell adni neki. Nem fél gázzal viszi majd , hanem három negyed gázon ugyanazt. Igy nő a fogyasztás is.
2017. szept. 16. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Tegnap az áttételeknél valami nagyon nagy hülyeséget írtam, szerintem elnéztem az oszlopot :D


90 vs 110 lovas TDI vs 1.9PD 115ló vs 5gang 2.5 vs 6 gang


1 3.500 <>3.500<>3.500<>3.500<>3.500

2 1.944 <>1.944<>1.944<>1.889<>1.889

2 1.226 <>1.226<>1.222<>1.185<>1.231

4 0.838 <>0.838<>0.875<>0.813<>0.871

5 0.683 <>0.683<>0.686<>0.600<>0.667

6 .......<>.....<>.....<>.....<>0.561

vég 3.875<>3,700<>3.556<>3.875<>3.875


A 90TDI váltójától a 110TDI váltója csak végáttételben különbözik, talán ez az egyetlen értelmes választás. A PD hosszabb végáttétele miatt az 1-2 nagyon hosszú lesz, városban meg fog bolondulni, a két V6-os váltó meg ennél is "durvább". Ki lehet számolni hol mennyit forogna vannak erre kalkulátorok, azt már meghagyom nektek. De nem lepődnék meg , ha olyan alacsony értékek jönnének ki ami után biztosan erőtlen lenne a motor.

2017. szept. 16. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Na, elcsúszott a 6. fokozat sora , lehet inkább nullákkal kellett volna végig írni :D Ott az érték a legutolsó oszlophoz tartozik.
2017. szept. 16. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!