Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a végeredmény? Igazuk van...

Mi a végeredmény? Igazuk van vajon?

Figyelt kérdés
https://www.youtube.com/watch? V=Fn53MGa1v_o
2017. szept. 17. 11:38
1 2 3
 1/27 A kérdező kommentje:
2017. szept. 17. 11:39
 2/27 anonim ***** válasza:

Segítek, mert egyik se működik:


https://www.youtube.com/watch?v=Fn53MGa1v_o


Igazuk van-e? Igen, de nem is kérdés.


Egy halom ilyen teszt készült, és mindegyiknél ugyanaz a végeredmény: nem akarsz frontálisan ütközni.

Ha mégis, akkor inkább egy új, már sokszázszor végigszimuláltan gyűrődő járműben legyél, övvel bekötve, légzsákokkal körülvéve.

2017. szept. 17. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:

Mi a frucsa ebbe?


Az már réges régen hülyeség, amit mantráznak, hogy "bezzeg a régi autóban van anyag oszt' az majd megvéd". Frászt, a gyűrődési zóna véd meg. Az pedig - egy bizonyos fokig - lényegtelen, hogy mekkora az autó.

2017. szept. 17. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 A kérdező kommentje:
Jó persze de a tömeg az tömeg. A kiskocsiban leszakadt a bábu feje...
2017. szept. 17. 15:46
 5/27 anonim ***** válasza:
Az semmit nem számít, ez nem egy valós teszt bábu volt, hanem egy sima műanyag baba. Ha figyeltél pont elmondták, hogy a kisautóban kisebb volt a lassulási G hatás a gyűrődés miatt.
2017. szept. 17. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 A kérdező kommentje:
Sajnos nekem erthetetlen ez az angol szoveg. Hat ha azt mondjak,hogy kissebb a lassulas akkor hazugsag az egesz. Ugyanis a lassulast a ket auto gyurodesi zonajanak eredoje hatarozza meg. Miutan elfogy a gyurodesi zona utana mar csak a tomeg hatarozza meg a lassulast. Nekem kicsit kamunak es reszre hajlonak tunik ez a kiserlet.
2017. szept. 18. 11:07
 7/27 anonim ***** válasza:

Most ezért nem fogom megnézni és végighallgatni még egyszer, de nyugodtan hidd el, hogyha ez a linkelt videó nem is éppen a legminőségibb kísérlet (sehol a szenzorok hada; a másodpercenként többszáz képkockát felvevő kamerák erdeje; a környezeti hatásokat, mint szél erejét, csökkentő zárt csarnok), azért elég ránézni a nyitható ajtóra és a nem beszorult bábura.


Ha egy kicsit tovább keresel, biztosan találhatsz olyan kísérletet, sőt tudományos cikket, ami ugyanezt bizonyítja és nem érzed részrehajlónak. Egyszerűen ezt hozta magával a számítógéppel segített tervezés, a szimulációk és a nagy szilárdságú acélok használata.

Persze a fizikát nem lehet meghazudtolni, ha azzal az ezervalamennyi kilós kis Toyotával szemben egy 40 éves, huszontonnás nyerges szerelvény menne szembe, akkor mindegy lenne ugyanúgy. Meg persze, impulzustörvény, tömeg és sebesség szorzata, lassulások, a versenyautó-példa (ahol a nagyon szilárd bukóketrec nem deformálódik, de a kagylóüléshez hozzászíjazott ember belső szervei a lassulástól még átrendeződhetnek és simán belehalhat egy belső vérzésbe), DE ezeknek a példáknak a lényege az, hogy nagyobb eséllyel éled túl a közúti balesetet, mert az ütközés energiájának egy részét felemészti a karosszéria deformációja, másrészt az előrelendülés közben csökkenti a mozgási energiádat az utadba kerülő légzsák, harmadrészt a pedálsor mondjuk alá igyekszik fordulni az autóban általad elfoglalt térnek és nem szorulnak be közéjük a lábfejeid, a bal első futómű lengőkarja nem fogja átszúrni a bokádat és egyéb látványos példák...

2017. szept. 18. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
Higyj nyugodtan a mérnököknek, a látszat ellenére nem hülyék.
2017. szept. 18. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 A kérdező kommentje:
Esetleg tudna valaki valami hasonlo video cimet kuldeni...?
2017. szept. 18. 21:29
 10/27 A kérdező kommentje:
Ebbol a tesztbol legfeljebb akkor az allapithato meg, hogy ha ez a ket tipus odszetalalkozik akkorez az eredmeny.
2017. szept. 21. 21:55
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!