Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A két ütemű wartburg motorja...

A két ütemű wartburg motorja miért olyan kicsi?

Figyelt kérdés
Egy 1000es Swiftben is nagyobb motor van. Nagyon kicsinek tűnik.

2017. szept. 18. 18:25
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Mert ketutemu. Fogadd el, hogy a ketutemu motor kisebb, mint a negyutemu. A Waresz elso motorja 7 (!) fo alkatreszt tartalmazott, a 3 dugattyut, 3 hajtokart es a fotengelyt. Hat ezek nem sok helyet foglalnak, foleg hogy osszesen 40-50 loerot kellett teljesiteni, tehat anyag se sok kellett bele.
2017. szept. 18. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Talán azért, mert egy három hengeres, egy litetes motort, ami egyszerű, már a megjelenéskor is elavult konstrukció volt megfelelőnek találták akkora méretben gyártani
2017. szept. 18. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Pontosan. A hengerfejnek nem kellett magasság, mert nincsenek benne sem szívó, sem kipufogocsatornák, sem szelepek, sem himbák, sem vezérműtengely.

A motor is olyan egyszerű mechanikailag, ahogy fentebb leírták. Egy gőzgép sokkal bonyolultabb (mér annak is van vezérlése)

2017. szept. 18. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Mert a résvezérlésű kétütemű motor egyszerű konstrukció. A hengerfej sokkal kisebb, mint egy négyüteműnél: gyakorlatilag csak egy "sapka" a hengeren, igaz, itt némi víztérrel. Nincs benne vezérműtengely, szelepemelő, nincsenek benne szívó- és kipufogócsatornák, nem trónol a tetején szelepfedél.

A hengerblokk már nem számottevően kisebb, kell a hely a perselyeknek és a vízköpenynek. De mondjuk vezérműhajtás nincs. Cserében ott virítanak a kipufogó- és átömlőcsatornák, de azok nem dobják meg annyira a méretet, hogy számottevő legyen.

A forgattyúsház is kisebb, nincs benne olajszivattyú, nincs alatta olajteknő.

A résvezérlésű kétütemű motor egy ugyanakkora négyüteműhöz képest rettenetesen kicsi, primitív szerkezet. Ebből adódnak az előnyei és hátrányai is. A Wartburgnál tovább csökkenti a "látható" méretet, hogy a generátor a főtengely végén ül, nem olyan látványos, mint a négyüteműeknél. Gyújtáselosztó sincs, ami szép, nagy bunkó szokott lenni a kis négyüteműeken (bár mostanra már ez is eltűnt), a vízszivattyú is kicsi, az üzemanyag-szivattyú is - nincs rajta semmi, amitől nagy és nehéz lehetne.

2017. szept. 18. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!