Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kigyorsításnál rángat az...

Kigyorsításnál rángat az autó, alapjáratot gyönyörűen tartja. Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

1.2 -es 16V Puntó mk2.

100-as benzinnel járatom, így az üzemanyagminőség nem kérdés.

(Erről ne nyissunk most vitát, én utánaszámlotam, fillérre ugyanannyi költségre jön ki 1 km megtétele, mivel városban 0,9 litert nyertem a fogyasztáson a sima benzinnel szemben. Ezenkívül meg hangra is szebben jár.)


Szóval alapjáraton észre se venni, hogy megy a motor, most az olajcsere előtt lett egy picit hangosabb a tőkesor, de autópályás tempó után elhallgat.

Álló helyzetben gyönyörűen pörög fel, és áll vissza alapra.

Ha viszont ki akarok gyorsítani teszem azt városban, akkor néha rángat (meg-megtorpan kicsit) a motor.

Ez olyan 2500-3000 körül elmúlik többnyire, de 1200-2000-nél még nagyon is érezni sajnos, pedig 80 lóerős elvileg.


Gyertya? Benzinszűrő?

Gyertya motorgenerál előtt volt cserélve benne, kb. 15-17 000. Km-ert mentem vele azóta.

Benzinszűrőt nem tudom...

Kuplungra azért nem gyanakszom, mert egész lent már fog még.


Előre is köszi!



2017. okt. 17. 14:23
 1/7 anonim ***** válasza:
0%
Nem bele való ez a benzin. De erről ne nyissunk vitát.
2017. okt. 17. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 D. Brasco ***** válasza:
0%
Csatlakoznék az elsőhöz!Még az 1.8-as 131lovas hgt-hez is elég a 95-ös!
2017. okt. 17. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A 100-as benzin ilyen hibát nem okoz (semmilyet sem, akkor beleírták volna a könyvbe a max. oktánszámot).


Tippjeim ugyanazok: gyertya, vmi más a gyújtás rendszerben (trafó, kábel, nem tudom ebben pontosan mi van). Benzinszűrő szerintem ilyet nem nagyon csinál, ettől függetlenül nem árt időnként cserélni.


Másfajta autóknál az elkoszolódott EGR szelep is tud ilyet okozni, meg a MAP/MAF egyéb légtömeg szenzorok (nem tudom ebben mi van).


Csak az anekdota kedvéért: én is jártam pontosan így (Astránál) és a megfejtés a (vadi új) gyári gyertya volt, kifogtam egy enyhén selejtes darabot.

2017. okt. 17. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100-as benzin ilyet nem csinálhat:) És nem hiszem, hogy a gyertya is okozhatná, ha állóban szépen felpörög. Lehet szét van hajtva az autód.
2017. okt. 17. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Sajnos az tény, hogy eddig nem volt a legjobb kezekben, mert mint írtam, túlvagyok egy motorgenerálon (előző tulajnál elszakadt a vezérlés, összeakadt a motor, amit persze összetákoltak és eltitkolt, az ügyvédjével meg ledumálta az adásvételit, így feddhetetlen volt sajnos)


De most minden értéke normális, a tipikus Fiat betegsége megvan, hogy nagyon érzékeny az olajminőségre. 10 000 után elkezdi csípni, addig hozzá se nyúl. Persze csakis Selenia olajat kap, és mivel főként városban hajtom, így a mostani olajcserét már ~7000 körül kapja is.

(Számomra nem meglepő a dolog, kollégámnak Bravoja van, az is ilyen. Seleniával 10 000-et megy, utána picit csipegeti. Castrolt 5000-ig bírja, Shell-es olajat 2000 km alatt megeszi azonnal. Ő mondta, hogy tipikus Fiat.)


De amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve, főleg a fogyasztásával. Városban nyáron sok állóhelyzeti klímával se tudtam 8 liter fölé vinni. Átlag 6,5 körül van. Városon kívül volt már 4,8 is.

Kicsit "kényesebb", mint egy Suzuki, otthon egy régi 1.3-as Swift van, az tönkretehetetlen, de a fővárosba első autónak papírnak éreztem, a városi fogyasztása meg horror, mikor én hajtottam otthon, 13-14 litert evett.

2017. okt. 17. 17:24
 6/7 anonim ***** válasza:

Renault Thalia 1.2 16 szelepes benzines, ugyanezt csinálja, szinte újkora óta. Próbálva mindenféle benzinnel, csak az OMV-s 95-össel (és 100-assal) enyhült a helyzet, de ott sem szűnt meg teljesen a jelenség. Csak 1500 alatt rángat 1-esben és 2-esben, de ez éppen elég idegesítő, sőt, nagyon, mert araszolni dugóban csak úgy lehet vele, hogy leégeted a kuplungot.

Beszéltem 2 Renault szerelővel is, cseréltünk benzinszűrőt is. Nem szűnt meg. Azt mondták, hogy az összes ilyen, sajnos nincs mit tenni vele. Nem is az a baj, hogy kevés a 75 vagy 80 ló, hanem hogy ezt a lóerőt csak nagyon magas fordulaton tudja, viszont alacsonyabb fordulaton szinte 0 ereje van.

2017. okt. 17. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Tipikus Punto II 1.2 16V betegség, csodálom, hogy még nem találtad meg a megoldást fórumokon..


Gyertyakábel hiba, közel van vezetve a forró motorblokkhoz, így idővel kirepedezik, és átüt a szikra a motorblokkra. Főként alacsony fordulaton, nagy gázpedál állásnál jellemző, ahogy írtad.


Nekem ennél az autónál már a 3. szett van benn, pont 1 hónapja cseréltem. Az előző 5 évet bírt..


Cseréld ki őket, de ne egyesével, hanem mind a 4-et!

2017. okt. 22. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!