Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy a gázolaj...

Miért van az, hogy a gázolaj berobban szikra nélkül a hengerben nyomás alatt, (dízel motor) viszont a benzin nem gyullad meg ugyanebben az esetben és ezért gyújtógyertya kell neki (otto motor)? A benzin tudtom szerint robbanékonyabb mint a gázolaj.

Figyelt kérdés
2017. okt. 30. 17:04
 1/7 anonim ***** válasza:
82%
Mert a konpresszió hatasara előbb berobbanthat mert illekonyabb, gyúlékonyabb. Ha előbb berobban akkor károsodik a motor. És ezt nem lehet szabályozni pontosan mikor robban mert hidegen később melegen elöbb. A gázolaj kompressziótűröbb. Pl benzinesbem van 120bar nyomás míg dízelbe 2000.
2017. okt. 30. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Ezek szerint a benzin levegő keveréket nem süríti a dugattyú annyira össze mint a gázolajt?Merthogy hamarabb berobbanhat?Tehát a robbanás hamarabb beindul ?
2017. okt. 30. 18:38
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Órási tévedés. Az Otto-motorok sürítési végnyomása 9-11 bar, a Diesel-motoroké 15-20 bar. Ettől a nyomástól melegszik fel annyira a levegő az égéstérben, hogy begyullad a beporlasztott gázolaj. Ehhez köze nincs annak, hogy melyik mai üzemanyagellátó rendszer milyen nyomással dolgozik (itt vannak több száz bar nyomások), épp úgy működtek a régi dízelek a sima mechanikus adagolóval is.


És igen, ha túl nagy a nyomás, az Otto-motorban is berobbanhat a benzingőz, ekkor egészen másképp ég. Nem a gyertyától indul el a lángfront, hanem a sok robbanási gócponttól egyszerre, sokkal hamarabb éri el az égéstér a maximális nyomást, mint kéne. Ilyenkor mondják azt, hogy a motor kopogva, vagy csörögve jár. Ugyanilyen kopogásos égés következik be a túl nagy előgyújtásnál is, amikor a lángfront a még felfelé haladó dugattyúval találkozik.

2017. okt. 30. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
63%
# 3 Mi magyarázza hogy benzint nem lehet elégetni dízel üzemben? A kompressziótűrés nem, mert ha a gázolajat is előre kevernék a levegőhöz (mint a benzint)akkor az is idő előtt berobbanna.
2017. okt. 30. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Bence_ ***** válasza:
100%

Eleve másként viselkedik a két anyag.

Benzint megtudod gyújtani gyufával a gázolajat sokkal nehezebben.

A benzin motor régen üzemanyag és levegő keveréket szívta be. Aztán ezt gyújtotta be a szikra.

Diesel meg levegőt szív be, össze nyomja (melegszik mint a bicikli pumpa) aztán amikor már jól ismert össze nyomta és jó meleg akkor beporlasztja az üzemanyagot.

Ezért is izzitanak a Diesel motorok.

2017. okt. 31. 05:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat.
2017. okt. 31. 08:44
 7/7 anonim válasza:
3-as válaszolónak. Jó lesz az a diesel sűrítési végnyomás 38-40bar-nak is.
2019. okt. 13. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!