Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motort mindig így kell pörgetn...

Motort mindig így kell pörgetni hogy gyorsuljon?

Figyelt kérdés

Adott kétféle motor, legyen egy 3.0 v6 benzin, és egy 2.7 vagy szintén 3.0 dízel. Videókon látom, hogy ugyanúgy az égbe pörgetik hogy gyorsuljon, benzinest 5-6 ezerig, dízelest 4-5 ezerig is.


Akkor mindegy hogy erősebb, nyomatékosabb egy motor, ugyanúgy pörgetni kell mint egy kisköbcentist?


Tehát attól hogy valaki nagyobb motoros autót vezet, ugyanolyan vezetési stílus mellett nem biztos hogy jobb gyorsulást, dinamikusabb autózást ér el, mint egy kisebb, gyengébbel?


Remélem érthető vagyok.



2017. nov. 21. 12:06
 1/5 anonim ***** válasza:

Nagyobb köbcenti nagyobb passzív nyomatékot jelent.

A hengerelrendezés sem utolsó.

3.0 V6 szívó benzin nyomatékosabb,mint az 1.9 PD TDi 131le vagy 2.0 szívó

Ahhoz,hogy egy 60-ra felgyorsulj 3.0 v6-ot kevésbé pörgetsz mint 1.4 szívó 75le-t.

Sokszor függ,hogy meddig kell pörgetni ,hogy nyomaték-teljesítmény csúcs hol van,mennyit ejt a váltó.

pl pörög 6300-at a benzin,nyomatékcsúcs 4400,teljesítmény 5000,tegyük fel.

Ha a következő fokozatban is nagyjából a max teljesítménynél akarsz menni,akkor nem váltod el 5300 után ,mert "5000-nél volt a max teljesítmény,már minek pörgessem."Oké a max nyomaték környékére váltana vissza szinte,a nyomaték nem teljesítmény,így inkább szeretik elpörgetni 6000-ig

2017. nov. 21. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Minden motor a leszabályozás közelében adja le a legnagyobb teljesítményét. A benzinesek percenként 5000-6000 fordulatszám körül, a turbódízelek 4000 körül. Tehát ha valaki ki akarja használni, amit az adott kocsi motorja tud, akkor ilyen fordulatszámon kell használnia a motort, és padlógázt kell adnia.


Természetesen nem mindegy, hogy mekkora motor van a kocsiban. Egy 3000 köbcentis motor legnagyobb teljesítménye (turbó nélkül) 180-230 lóerő körül lesz, míg egy 1600-os jellemzően 100-120 lóerős.


A nyomaték is fontos, ugyanis a legtöbb ember nem üveghangon használja a motort, hanem 1500-3000 percenkénti fordulatszámon. Egy 1200 köbcentis, 75 lóerős, turbó nélküli benzines nyomatéka úgy 90-110 Nm körül van ebben a fordulalszám tartományban, míg egy 1200-as, szintén 75 lóerős turbódízelnél ez az érték 160-180 Nm, legalábbis 2000 és 3000 között. Tehát a hétköznapokban az azonos teljesítményű turbódízel sokkal erősebbnek tűnik.

2017. nov. 21. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Elcsépelt ez már de mennyire általános érvényű az hogy gyorsuláshoz a nyomaték kell inkább, végsebességhez pedig lóerő?
2017. nov. 21. 13:37
 4/5 anonim ***** válasza:

Mindegy, hogy milyen motor, utcai használatra mind úgy van belőve, hogy a legtöbb lóerőt magas fordulaton tudja. Tegyük fel van egy 3000-res dízel. Hiába tudja már 1500-as fordulaton a max nyomatékot, attól még a lóerők nem jönnek meg. Illetve ha elváltana már 2000-nél, akkor megint annyira leesnek a fordulat, hogy nem húzna rendesen, és a turbó sem töltene a max kapacitással. Ha kihúzatod rendesen, majdnem leszabályozásig, akkor az elváltás után is olyan fordulatra esik vissza, ahol még mindig sok nyomatékot tud a motor, de a maximum teljesítmény közelében is van. Tehát a lényeg, hogy olyan tartományban tartsd a motort, hogy mindig majdnem a maximum teljesítmény és maximum nyomaték környékén legyen.

És ja, a kicsi benzinest és a nagy turbódízelt is ki kell húzatni nagyon. Csak a kettő nem egyformán fog menni :)

Viszont én a nagy dízellel 2000-2500 fordulat környékén ügyes és gyors váltásokkal lehet gyorsabban tudok már menni, mint a másik a kicsi benzinest üveghangon pörgetve :)

2017. nov. 21. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat.
2017. nov. 21. 14:22

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!