Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől melegszik túl a hűtővíz?

Mitől melegszik túl a hűtővíz?

Figyelt kérdés
A hiba az hogy 10-20 km után elkezd forrni a hűtővíz, a víz szemmel láthatóan nem folyik el, az autó nem hengerfejes, ma alapjáraton járatva után töltöttem kb fél litert , és szint-ig töltöttem vártam 5 percet közben ellenőriztem az alsó és a felső csövet, a felső meleg , míg az alsó épphogy csak langyos..... Bekapcsolom a fűtést 3-asra 1perc elteltével is csak szinte majdnem langyosnak mondható levegőt fúj, lekapcsoltam a fűtést vártam További 5 percet és mikor már 90-en van a hűtővíz hőfok, a felső cső forró , az alsó langyos volt, ellenőrizem a fűtést ismét felkapcsoltam 3-asra kellemes langyosat nyom, nézek minden csövet megint, keresem hátha csöpög valahol vagy bármi... eltelik pár perc a tartályból már szinte kifut majdnem a víz, elkezdem pumpálni a felső csövet kifelé lötyög a viz a tartályból, pumpálom az alsót elkezd vissza menni a tartály középső szintjére a víz, mi okozhatja ezt? És mennyibe kerülhet a szerelése? (amikor feltöltöttem a rendszert nem tudtam légteleníteni mivel nem találtam rajta se csapot, cse légtelenitő csavart, igy olvastam hogy a csövek pumpálásával valamijen szinten kinyomja a fölös levegőt, hogyan kell légteleniteni?) autó: VW Polo 3 1.0ccm

2017. nov. 27. 12:21
 1/8 anonim ***** válasza:

lerakódás,részleges dugulás is lehet,ami miatt hiába nyom a vízpumpa ,nem elég a sebesség.

Lehet vízpumpa hiba is...Termosztát probléma is,jeladó is...

Keringésirányban a gond,ha az alsó kb hideg míg a felső tűzforró...

Akár a vízhűtő is lehet,el kell vinni szerelőhöz.

2017. nov. 27. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
28%

Túltöltötted a kiegyenlítőtartályt barátom!

A jel a HIDEGEN betöltött folyadék állapotát mutatja, hogy addig kell feltölteni. Meleg állapotban nem kell ott lennie a szintnek, sokkal lejjebb kell lennie, mert amikor nyit a termosztát és elindul a nagykör, akkor lejjebb fog menni, amikor zár, akkor pedig visszanyomja a felesleget a tartályba. Tiedet hova nyomja vissza, ha nincs hely benne?

2017. nov. 27. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, lehetséges hogy tul van töltve de viszont mikor megnézem kb 1-2 hetente rá kell töltenem mert minimum alatt van hidegen, a szerelőm a hétvégén ér rá igy addig ellenőrzőm az általatok irt hibákat, köszi mégegyszer
2017. nov. 27. 12:51
 4/8 anonim ***** válasza:
74%

"nem lehet" túltölteni...

vagyis elméletileg túl lehet, de gyakorlatilag nem mert a kupak szelepes... ha nincs hova mennie a víznek akkor kinyit a szelep és kifolyik egy csőbe a felesleg..


de ez tuti nem okoz túlmelegedést.

2017. nov. 27. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Ventilátor bekapcsol?

Menet közben hol a mutató?

Vízpumpa mikor lett cserélve legutóbb?

2017. nov. 27. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A második válaszoló alatt én sem értek egyet, minden kupak biztonsági szelepes, egy gumicső vezet ki belőle a "szabadba", pont azért, hogy ne akakulhasson ki túlnyomás.
2017. nov. 27. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
A helyi benzinkutas szerelőhöz elvittem, mondta hogy járkáljak vele 5 percig max fűtésen, utánna visza jöttem ment vele ő is pár kört vissza jött, azt mondta hengerfejes..... Tegyük fel hogy az de akkor nem kéne hogy az olajban trutyi legyen? Vagy a kiegyenlitő tartályban? Meg sem nézte akkor miből állapitotta meg ?
2017. nov. 28. 12:20
 8/8 anonim ***** válasza:

A Volkswagen automatikusan légtelenít, úgy hogy a légtelenítendő pontok be vannak csövezve a víztartály tetejébe, oda bemegy a levegő és a tartály alsó csövén keresztül pótolja a hiányzó vízmennyiséget. Menet közben az esetlegesen keletkező gőzbuborékoknak is ez az útja.

Én egyszer hőgombát cseréltem Volkswagen Sharanban, emiatt elfolyt egy kis hűtővíz.

A probléma az volt, hogy sehogy sem tudtam visszatölteni az elfolyt víz mennyiséget, nem fért bele a tartályba. Beindítottam a motort, de a hűtővíz tartály tetejére bekötött légtelenítő csőből nem jöttek sem buborékok, sem hűtővíz. Leszedet hűtősapkánál és járó motornál a légtelenítő csőből látványosan pisilni kellene a víznek, vagy ha levegős a rendszer, akkor köpködnie kellene.

Kis idő múlva én is tapasztaltam, hogy emelkedni kezd a vízszint, ezért gyorsan le is állítottam a motort.

Azt tapasztaltam, hogy a légtelenítő csőbe gyárilag van egy fojtás. A gumicsőbe be van sajtolva egy szűkítő, amely megeshet, hogy szűri is a hűtővizet. Tény, hogy 20 év alatt eldugult annyira, hogy már egyáltalán nem eresztette át sem levegőt, sem a vizet.

Levettem a csövet és átfújattam kompresszorral oda és vissza többször (8 barral).

Bár ezután sem lett tökéletes, mint egy gyári autó, de már annyira átjárható lett, hogy le tudta légteleníteni a rendszert.


Ha levegős maradt volna a hűtővíz, akkor nem tudott volna megfelelően keringeni és könnyen felforrhatott volna, ez teljesen nyilvánvaló. Ezért kezdett emelkedni a vízszint járó motornál.

2020. máj. 27. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!