Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a baj?

Mi lehet a baj?

Figyelt kérdés
Elindultam az autóval. Pár perc után a töltést jelző lámpa felvillant. A fordulatszámmérő elkezdett ugrálni (a motor végig egyenletesem járt). Elindultam egy kereszteződésben beraktam kettesbe gázt adtam és az autó mindenféle rángatózás nélkül leállt. Nem akart indulni. Üzemanyag van benne a mutató szerint. Bikázásra sem indult. Kulcsfordításkor csak egy kattanó hangot hallani.

2017. dec. 1. 17:57
 1/5 anonim ***** válasza:

Meghalhatott az akkumulátor, bár ettől még bikizására indulnia kellett volna. Nagyobb valószínűséggel valamelyik vezeték megszűnt érintkezni, a motortérben nézd át a földeléseket, rendesen csatlakoznak-e a karosszériázhoz, továbbá az indítomotor és a generátor kábeleit. A kattanó hang a bendix lehet, a mágnes még teszi a dolgát, de a rossz érintkezés miatt a kábeleken már nem képes akkora áram folyni, ami megtekerné az önindítót.

A motor megszorolásának ellenőrzésére esetleg megpróbálhatod 5-ben előretolni az autót. Ha viszonylag könnyen sikerül, a motor nem szorult meg. El lehet tolni, így szoktam szelephézagot állítani.

2017. dec. 1. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Mennyi idős az aksi? Mert ha nem régi, akkor lehet zárlat vagy pl önindító hiba, vezeték szakadás.
2017. dec. 1. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Nem tudom mennyi idős az akksi sajnos. Nem régóta van nálam az autó. Én úgy hallottam hogy miután már elindult az autó az akksi lemerülése miatt nem szabad leállni menet közben de sajnos nem értek hozzá kezdő vezető vagyok. Annyit még hozzáfűznék hogy bikázás közben már elkezdett nagyon rövid ideig tekerni az önindító.
2017. dec. 1. 19:14
 4/5 A kérdező kommentje:
A világítás működik bár kicsit gyengébb és a rádió sem kapcsol már be.
2017. dec. 1. 19:26
 5/5 anonim ***** válasza:
Indítás után a generátor már ellátja árammal az autót, de egy lefulladás és akksi nélkül vége, nem indul újra. Még mindig tartom azt, amit írtam, ellenőrizd a földeléseket a motortérben, valamint ha tudsz, mérj rá az akkura. 12.7V körül kell lennie. Ugyanezt ellenőrizheted az akku pozitív pólusa és a karosszéria vagy a motor között. Szintén ott kell lennie a feszültségnek.
2017. dec. 1. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!