Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Részecskeszűrős dízel rövid...

Részecskeszűrős dízel rövid utakon, mit tehet az, aki nem elkerülheti el ezt a felhasználási módot?

Figyelt kérdés
Ha valaki most vásárol újonnan dízelt, abban már biztos hogy van részecskeszűrő is, sőt már az adbluet is szürcsöli. Köztudott, hogy ezek a rendszerek sok rövid utas használat esetén seperc alatt megadják magukat, javításuk pedig rendkívül drága. De mit tehet az, akinek a munkája miatt muszáj így használnia a gépet. Pl egy erdész, aki megveszi a pickupot, mert valós terepjáró képességekkel rendelkező gépre van szüksége, vagy egy olyan vállalkozó akinek a dobozos autója csak a környező falvakba szállítja a terméket. Ezek a gépjárműtípusok ugyebár nem nagyon érhetők el benzinmotorral... Hogyan lehet ilyen körülmények között fenntartani a gépjármű problémamentességét hosszú távon? a részecskeszűrő eltávolításán, egr lekötésén kívül milyen járható út van? Egy új autóból ugyanis nem biztos hogy ki akarja dobálni ezeket a tulaj...

2017. dec. 15. 20:56
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem a rövid utakkal van a baj konkrétan, hanem a kevés használattal együttvéve.

A dobozos autóval járónak meg az erdésznek is egész nap berregni fog az autója, hiába csak a környék 10 Km-én használja.


Annál döglik szét a dízel aki elmegy vele reggel a munkába, félúton még a boltba is, kirakja a gyereket az oviba is esetleg és az egész út 2-3 Km.

Ők annyit tudnak tenni, hogy legalább kéthetente elmennek hosszabb távra, rokonhoz akármi stb. Ha nem akkor meg nézegethetik a kocsit. Csak aki ennyit jár vele az minek vesz dízelt...

2017. dec. 15. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
51%

Városban is elmegy 150-200e km-t egy DPF-es autó, igaz utána már kuka a szűrő. Annyit lehet tenni, hogy nem nagypapás üzemmódban használni (1500-2000-es fordulat nem pedig 800-1200) illetve van DPF "tisztító" üzemanyag adalék amit érdemes használni, mert a korom "kiégetési" hőmérsékletét közel lefelezi így könnyebben tisztul.

Tehát tulajdonképpen a tulajok teszik tönkre a DPF-et nem pedig az autó.

2017. dec. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm, igen, tudom, hogy a használati mód miatt megy tönkre, tudnál esetleg ajánlani ilyen adalékot?
2017. dec. 15. 21:24
 4/14 anonim ***** válasza:

Én nem támogatom az adalékokat, de hát kinek mi jön be.

Az esetek többségében én is rövidtávon használom a részecskeszűrős autómat már évek óta.

Amikre én figyelek: mindig prémium gázolajat tankolok, hiába drágább, kevésbé kormol, nem kokszolódnak el a szelepek, ráadásul télen sem kell kerregtetni az autót a parkolóban. Olaj és szűrőcsere 10e km után, és természetesen DPF-hez tervezett olaj. Figyelni kell a regenerálási ciklust, és amikor aktív, akkor nem leállítani az autót, hanem tartani a fordulatot 2000-2500 között. Amikor már nagyon kezd megtelni a szűrő, azt úgyis észrevenni, mert indítás után pár perccel már kényszerégetést kezd az autó, pedig még elvileg nincs is üzemi hőfokon a kipufogórendszer. Ezért érdemes havonta hosszabb utakat tenni vele, esetleg felvinni a pályára, ahol nem kell kihajtani a szemét az autónak, csak stabilan tartani egy fordulat tartományt.

Hozzáteszem nálam az egr ki van írva szoftveresen, ha ez nem lenne, már 10x behasalt volna az autó a koromtól.

Szóval annyira nem kell félni a dpf-től, csak tudni kell vele bánni és együtt élni. :)

2017. dec. 15. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

"Köztudott, hogy ezek a rendszerek sok rövid utas használat esetén seperc alatt megadják magukat, javításuk pedig rendkívül drága."


Nos a helyzet, hogy a helyzet nem olyan rossz, mint ahogy beállítják. Egész sokat bírnak a szűrők, csak az ember a neten mindig a negatív példákat látja, a pozitív példákkal nem találkozik. 200 ezer km alatt olyan nincs, hogy az autó ne menjen hosszabb utakat, de már az is jó, ha a városban mész vagy 20 km-t egyszerre. Vagy ha tényleg olyan keveset megy az autó, akkor úgysem gyűl bele 200 ezer km, ha mégis, akkor majd meghajtod.

Ha mégis eljön a vég, és nagyon eltömődik a szűrő, még mindig ott van a kipucolás lehetősége, sok cég foglalkozik már ezzel, és nem olyan drága.

Még egy apróság: a modern Euro 6-os dízelek jobban bírják a városi használatot, mint az Euro 3-4-5-ösök. Lassan a modern benzinesek rosszabbak lesznek városban, mint a dízelek.

2017. dec. 16. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

:O dízel jobb városban?! :O

Azon azért csodálkoznék, főleg így a nagy dízelbotrány után... Nem hinném, hogy ez így lenne, mert minden gyártó próbál valamilyen alternatívát találni helyette.

2017. dec. 16. 10:35
 7/14 anonim ***** válasza:
#5 A kipucolás csak egy lehetőség amivel még kihúzod 1500-2000km-ig a szűrő cserét, ezeknek a szűrőknek véges a kitisztítási periódusai és mivel városban sokkal több korom kerül bele a sok gyorsítás miatt mint városon kívül ezért sokkal többet regenerál (ami mondjuk magának a motornak se tesz jót ha hidegen elkezd regenerálni)
2017. dec. 16. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Hát ez egy igen jó kérdés. A részecskeszűrő az telítődni fog az biztos. Ha hosszabb utakon meg van járatva időnként akkor kiégeti magát, de kissé nonszensz dolog csak azért autókázni feleslegesen, hogy a szűrő kitisztuljon. Ezért dől mostanában a csapból is hogy kis távolságokra vegyen az ember benzines autót. Na oké, de honnan vegyen benzines pickupot? Sehonnan. (Németországból amerikait...) Így marad a drága szervizelés.
2017. dec. 16. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
2017. dec. 16. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"Azon azért csodálkoznék, főleg így a nagy dízelbotrány után"


A dízelbotrány csak a humbukk károsanyagokról szólt, azt nem nagyon méregeti még senki, hogy a modern benzinesek mit okádnak ki, úgyhogy ez nem releváns. Technikailag például a dízelbotrányos 2.0 TDI nagyon kiforrott, sokan mondják már, hogy legalább olyan jó, mint az 1.9 TDI volt.

2017. dec. 16. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!