Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel autók csak "rövid...

A dízel autók csak "rövid távon" tudnak egy hasonló teljesítményű benzines autó mellett elmenni?

Figyelt kérdés

Nem értek hozzá, bár ez ki fog derülni ha elolvassa valaki a leírást.


Eddig szinte csak dízel autókkal mentem utasként, és azt kell mondjam,hogy nem rosszak.

Viszont úgy vettem észre,hogyha nincs meg a teljesítmény akkor csak rövid távon tudnak "lépni".

Például egyszer az egyik barátom "gyorsult" egy VR6 Vento ellen (ami 174 LE gyárilag) az ő autója meg 160 lóerő körüli 1.9.

Az induláskor nagyon elmentünk, de pillanatok alatt utolért a Vento, és ott is hagyott, több kocsihosszal.

Persze több lóerő is, bár nem tudom az a 15-ös különbség ilyen sokat számít e.

Viszont a végére már padlón volt a Golf 5-ösben, és nem ment gyorsabban.

De meglepő mód az elején tényleg szépen elment, feltételezem,hogy az volt a híres nyomaték, ami aztán elfogyott, ezért a Ventoban már csak a gázt kellett nyomni.


Példaként az a konkrét kérdés,hogy adott egy 90 lóerős dízel és egy 90 lóerős benzines.

A rajtnál a dízel fog elmenni, de a célba a benzines fog előbb beérni?

Ha igen miért, ha nem miért nem?

(vegyük,hogy azonos képességű sofőrök/azonos súlyú/típusú autók)


2017. jún. 6. 13:24
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

A benzineseket általában magasabb fordulatig lehet pörgetni, viszont alacsonyabb fordulaton kevesebb a nyomatékuk.


De ebben az esetben lehet, hogy az áttétel volt más, a barátod kocsijában rövidebb áttétel (váltó, difi) volt, így hamarabb felgyorsult, de a max fordulaton is alacsonyabb volt a sebessége.

2017. jún. 6. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Értem, erre nem gondoltam.Köszönöm!
2017. jún. 6. 13:39
 3/14 anonim ***** válasza:
72%

Igen, rajt után a dízel gyorsulása jobb lehet a nagyobb alacsony fordulati nyomaték miatt, majd a benzines behozza, miután az is elérte a nyomatékcsúcsot. De a konkrét esetben sok múlik a sofőrön is, hogy hogy kapja el a rajtot. Túlzott kaparás miatt is lemaradhat, de túl óvatos rajtolás miatt is.

A csúcsértékeken kívül számít a motor karakterisztikája is, mivel a fordulatszám nem fix. Ha megnézed, egy új, turbós motor sokszor jobb gyorsulást produkál, mint egy hasonló teljesítményű, de régi, szívó motor. Ez azért is van, mert úgy fel tudják már próbálkozni, hogy a forgatónyomaték egy elég tág fordulatszámtartományban állandó.

2017. jún. 6. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
ez annál amit írtál bonyolultabb. A dieselek már mind turbósak, benzinesen nem mind. Más a ccm, tök más a nyomatékgörbe, más a váltó "hosszúsága", stb stb. diesel nyomatéka kis fordulaton nagyobb, benzin meg tovább pörög. Turbó is sokat alakít a viselkedésen.
2017. jún. 6. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
0%
Jellemző, hogy a dízelek 80-100 km/h-ig jól mennek, aztán elfogy a szufla, a benzinesek meg akkor kezdenek jól menni.
2017. jún. 6. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
71%

Na most úgy illene hogy benzines turbót ,dízel túrbóhoz hasonlítunk és akkor a dízel elvérzik egyből.


Persze itt az a kérdés hogy turbodizel és szívó benzines. Ott az szokott lenni amit írsz, a dízel leforog 4 ezerig és nagyot húz az elején már 1000től de jön a 4 ezer ott meghal ,váltani kell. A benzines leforog 7 ezerig vagy afölé is, tehát amíg a dízeles vált egyet kettőt, a benzines lehagyja. Az egyik lent használható a másik fent ,de a benzinesnek hosszabb az egy fokozat alatt használható fordulatszámtartománya és itt van előnye.

2017. jún. 6. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Igazából a dízel nyomatéka arra jó, hogy ne kelljen padlózni.

A 90 lóerős benzinest bármelyik dízel megveri, benzin 90 lóerő az semmi!

Én a 116 lóerős dízelemmel max. egy 140 lóerőst tudnék megverni, egy honda civic-kel szemben lomha vagyok.

2017. jún. 6. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
71%

Nem, ezt úgy illene, hogy két egyforma felépítésű autót hasonlítunk. Fel kéne már fogni, hogy ha egyforma a két autó, a két motor teljesítménye, jelleggörbéje és a motorhoz méretezett hajtás is akkor egyformán is fognak gyorsulni hajtóanyagtól függetlenül...

Ha valamelyik elhúz akkor vagy erősebb volt a motor vagy jobb volt a súly/teljesítmény vagy áttétel aránya. És rohadtul nem a benzinen vagy a gázolajon múlik a dolog, se nem a turbón.


Egyetlen dolog múlik a hajtóanyagon az pedig a tuning. A benzinest már relatív kicsi 2-2.5 liter mellett fel lehet húzni ezer lóig a magas turbónyomással. Dízelt jó ha 400-ig tolod így, több turbónyomást már nem bír el. Vagyis de, de oda már olyan blokk kell, meg olyan méretek amit pickupokba szerelnek mert más nem bírja ki. Ott viszont jön egy újabb probléma a súly és légellenállás.


A teljesítményt pedig a lóerő határozza meg még mindig. Az pedig nyomaték x fordulat. Dízelnek magasabb a nyomatéka, mert alacsonyabb a fordulata. A benzinnek magasabb a fordulata ezért alacsonyabb nyomaték kell neki ugyanakkora erőhöz. Ergo ugyanazt a motort kapod, csak más hajtja meg más fordulaton dolgozik, de egyformán fognak menni.

Nyilván nincs két ennyire egyforma eltérő hajtóanyagú autó, de a képlet akkor is ez. Nem a hajtóanyagtól gyorsabb, hanem az erősebb motortól vagy az optimálisabb szerkezettől.

2017. jún. 6. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Jellemző, hogy a dízelek 80-100 km/h-ig jól mennek, aztán elfogy a szufla, a benzinesek meg akkor kezdenek jól menni.


Ezt mégis honnan szedted elő. :D

2017. jún. 6. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Ja kérdés akart lenni.
2017. jún. 6. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!