Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A közvetlen befecskenezéses...

A közvetlen befecskenezéses benzinmotorok kompresszió viszonyát miért nem emelik még feljebb? Jelenleg szériában a max. Tudtommal 12:1

Figyelt kérdés
2018. jan. 6. 13:09
 1/5 anonim ***** válasza:
Nyilván kicsit szofisztikáltabb a kérdés, jópár ember jó sok év egyetemi tanulmány és évtizedes szakmai tapasztalat alapján határozza meg mit bír el a motor (gazdaságosan). Ez kicsit komplexebb dolog, mint, hogy tekerünk még a csavaron és jó lesz úgy is.
2018. jan. 6. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

a szar minőségű uzemanyagok miatt.

Magyarországon sem mindig 95 a 95, keletebbre meg lehet hogy csak 91-est kapsz (papíron, a valóságban ki tudja). Meg az USAban is legtöbb helyen, de ők más skálán mérik az oktánszámot

2018. jan. 6. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Mert akkor a benzin magától berobbanna. Azaz kopogásos égés menne végbe, ami extrém terhelést jelentene a forgattyús mechanizmusnak.

A benzin nem gázolaj! A gázolaj ég, a benzin robban. Tehát sokkal gyorsabban terjed az égés a benzinnél, mint a gázolajnál. A diesel motorokban azért magasabb a kompresszió, mert a gázolaj robbanás helyett elég a motorban. Viszonylag lassan (a benzinhez képest). ehhez viszont több időre van szüksége (mint a benzinnek). többek között ezért sem lehet olyan magas üzemi fordulatszáma egy diesel motornak, mint egy benzinesnek.

2018. jan. 6. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Egyesnek mellébeszélésből 5-öst kell, hogy adjak. :)

Köszönöm a válaszokat. Közben azért utánanéztem a neten is a dolognak és meglepetésemre léteznek nagynyomású benzinmotorok melyek akár a 1:28 sűrítéssel dolgoznak.

Lásd : Forma 1. Ezt eddig nem is tudtam.

2018. jan. 6. 14:40
 5/5 anonim ***** válasza:

A 12:1 sűrítési viszony is leginkább csak szívó motorokra jellemző (a Mazda Skyactive pl magasabb ennél 14:1), a feltöltött motoroknál még ennyi sincs. Feltöltött motoroknál ilyen sűrítésnél a kompressziós végnyomás már olyan magas lenne, hogy a benzin öngyulladással elégne jóval a gyújtás előtt.


Vannak változtatható sűrítési arányú benzinmotorok, igaz egy jelentős részük csak prototípus, a 2018-as Infinity QX50-nél ígérik, hogy már a új (Nissan) Infinity VC-T motorral érkezik , ami már változtatható sűrítési arányú feltöltött benzines, ahol bizonyos tartományokban már öngyulladással fog menni az égés, de a feltöltés miatt ott sem lesz 15 feletti az arány.

2018. jan. 6. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!