Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Összkerekes teherautókat...

Összkerekes teherautókat (10-15 tonna teherbírással) megkímélt állapotban (keveset kelljen szervizbe hordani) emelőhátfallal lehet már kapni használtan 3-4-5 millió forint környékén?

Figyelt kérdés

Életkora (ha lehetséges) maximum 5-7 év legyen - tényleg nem szeretnék egy gyakran meghibásodó, használhatatlan példányt! Fontos a megbízhatóság!


Ritkán lenne használatban, ezzel tovább kímélném, ha viszont menne (kéthetente, néha háromhetente egyszer-kétszer), akkor hosszabb távra, minimum 100-150 km-re.


Mondjátok, hogy van(nak) ilyen(ek), hogy nem lehetetlen amit kérek! Kérlek írjatok típusokat, melyek megfelelnek a követelményeknek!


(Vannak olyan tehergépjárművek, vagy kamionok, melyek a 10-15 tonna áru mellett öt személyt is tudnak szállítani? És használtan továbbra sem méregdrágák?)



2018. febr. 11. 09:45
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
100%

Röviden, nem.

Truckscout24.de nézelődj, 4x4 plusz emelőhátfal nincs is eladó, ez egy nagyon ritka párosítás, emelőhátfalasok nem járnak terepen.

Olcsón fiatal, keveset futott, speciálan konfigurált autót nem lehet kapni...

Arról már nem is beszélve, hogy 5 személyes legyen... még mindig nulla pénzből

Erre úgy vna esély, hogy ha találsz valahol valami véletlen folytán egy hosszúfülkés terepes alvázat, aztán veszel rá felépítményt.


(Abba ne menjünk bele, hogy három hetente 100 km, minden csak nem hosszú táv egy teharautónak)


Azzal tisztában vagy, hogy milyen engedélyekkel és képesítésekkel kell rendelkezni, hogy vezethesd? Valamint, hogy mennyibe kerül egy ilyen fenntartása, akkor is ha nem mész vele egy métert sem?


Jobban jársz, hogy keresel egy fuvarozót aki elviszi azt a 10t árudat alkalomadtán.

2018. febr. 11. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 A jó édes ***** válasza:
100%
S ezt az árat mégis hogy hoztad ki? Ezeket a gépeket nem gazdag hobbistáknak gyártják, hanem munkavégzésre. Ha 1 év alatt normál használat mellett meg lehet vele termelni 10-20 millió forintot is, akkor soha nem lesz 3-4-5 millió forint az ára. Ennyiért talán már kapsz egy jó állapotú 25-30 éves Rábát valami normális felépítménnyel.
2018. febr. 11. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 A kérdező kommentje:

A 4WD csak azért kellett volna, hogy ha jönnék haza terepről, és eláztatta az utakat egy alapos eső, akkor (lehet) nem tudnék kikecmeregni egy csak hátsókerekessel...


"Emelőhátfalasok nem járnak terepen."


Pedig kellene, a szállítmányt (egyedül) nem tudom kirakni egy legelő szélén... Óriási segítség lenne egy emelőhátfal, kérlek hidd el nekem!


"Olcsón, fiatal, keveset futott, speciálisan konfigurált autót nem lehet kapni."


És nem speciálisan összeállítottat? 4-5 év nekem azért nem fiatal. :) Úgy sejtem egy 10-12 évessel a gyakori meghibásodások miatt csak rosszul járhatnék... Esetleg tévedek?


"Arról már nem is beszélve, hogy 5 személyes legyen."


Így is megy már egy másik kamion! Plusz az enyém. Nem mehet még egy harmadik (személyautó) is! Az már irtózatosan sok pénz lenne!


Teherjogsi, Páv II, GKI megvan (bár ez utóbbi saját szállítmányra nem kell), emelőhátfal vizsga nincs. Remélem nem nehéz megszerezni.


"Jobban jársz, hogy keresel egy fuvarozót aki elviszi azt a 10 tonna árudat alkalomadtán."


Nekem több méhész mondta, hogy ez a legdrágább tételük, rendkívül drága! (Hosszú távon csak jobban jönnék ki egy sajáttal...)

2018. febr. 11. 10:15
 4/25 anonim ***** válasza:
100%

csak az emelőhátfal utólagos felszerelése(engedély, szerelés, vizsga)annyi, mint amennyit szánsz az egészre..


Teljesen értelmetlen otthon nézegetni egy ilyen járművet, aminek éjjel-nappal hasznot kellene hajtani...


ez a keveset kelljen szervizbe hordani példány még nincs is az országban(3-4-5 milláért)

2018. febr. 11. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 A kérdező kommentje:
Utolsó, olvasd már el amit írok, mielőtt írsz valamit!
2018. febr. 11. 10:21
 6/25 anonim ***** válasza:
69%

Beidézgetheted a válaszom minden mondatát, sajnos egyik cáfolatod sem állja meg a helyét. Az sok pénz szerinted, hogy egy személyautó is megy? Számold ki...


A többit nem firtatnám, inkább pótkocsira kellene rakni a kaptárokat és traktorral húzkodni jobbra balra, az udvarból meg elvinné a fuvarozó...

2018. febr. 11. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 A jó édes ***** válasza:
100%

Nem a beragadással lenne a legnagyobb gondod terepen, hanem a merev alvázzal. Ha tényleg ilyen 10-15 tonnás szállítmányban gondolkozol a saját árud rázkódása zúzna szét egy emelőhátfalas felépítményt. Nézz meg egy erdészeti rönkszállítót meg egy akármilyen közúti árufuvarozó gyöszt - ég és föld a különbség.



"Nekem több méhész mondta, hogy ez a legdrágább tételük, rendkívül drága! (Hosszú távon csak jobban jönnék ki egy sajáttal...)"


Ezt hogy logikáztad ki? Ilyen ritka használattal egy teherautónak csak az üzemben tartási költsége kerülne annyiba, amit a méhészek valószínűleg kifizetnek fuvardíjként - s akkor még nincs ott a vételi költség meg amortizáció. Az, hogy valami drága nem jelenti azt automatikusan, hogy megéri magadnak csinálni. Az áram is drága, mégsem gondolkozik senki azon, hogy szénerőművet telepítsen a lakása mellé.

2018. febr. 11. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 A kérdező kommentje:

10:24-es! Mégis miféle "cáfolatokról" beszélsz?! Senki nem akar senkit megcáfolni.


Leírtam mire van szükségem, és mindent leírtam közvetlenül előtted a 10:15-ösben, amit te ezek szerint nem olvastál el, pedig minden ott van.


Elvinné a többit a fuvarozó? Tényleg nem olvastad amit írtam (továbbra is fenntartom: nem cáfoltam, írtam!), de akkor újra:


"Nekem több méhész mondta, hogy ez a legdrágább tételük, rendkívül drága! (Hosszú távon csak jobban jönnék ki egy sajáttal...)"


"Az sok pénz szerinted, hogy egy személyautó is megy? Számold ki."


De ha szerinted az "olcsó", ha megy egy teljes 18 méteres kamion, PLUSZ egy 3.5-ös kisteherautó, akkor miért panaszkodnak a méhészek (kivétel nélkül mind!), hogy a KÜLSŐS által történő szállítás a LEGDRÁGÁBB?


Nem olcsóbb, ha veszek 5 millió forintért egy 4-5 éves saját tehert emelőhátfallal, és három helyett, csak két jármű menne?


Látod erről beszéltem. Itt senki nem cáfol senkit, ebben a kiírásban kérdeznek. Arra válaszolnak, majd innen alakul tovább a beszélgetés.

2018. febr. 11. 10:35
 9/25 A kérdező kommentje:

"Ha tényleg ilyen 10-15 tonnás szállítmányban gondolkozol a saját árud rázkódása zúzna szét egy emelőhátfalas felépítményt."


Na látod erre nem is gondoltam! 10:24-es: ezért kell a folyamatos beszélgetés (és nem a kitalált cáfolataid, ezt csinálják csak a gyerekek, ne mi), hogy megmutassuk egymásnak azt (is), amire eddig nem gondoltunk.


"Az áram is drága, mégsem gondolkozik senki azon, hogy szénerőművet telepítsen a lakása mellé."


De! Csak elfelejted (látod, erre meg te nem gondoltál, de sebaj, itt vagyok én és emlékeztetlek), hogy egyre több az olyan háztartás, ahol vagy napelemekkel/kollektorokkal termelnek elektromos energiát, vagy ami még jobb, hogy aktív és passzív házakat építenek, hogy igenis olcsóbban jöjjenek ki anyagilag.


Ugyanez a tétel (véltem eddig én) a szállítási költségek minimalizálása a saját járműpark által.


Lásd: Egyesült Államok, több ezer kaptár, és saját kamionok a szállításhoz, saját targoncák a kirakodáshoz.


Valamiért ők sem mással szállítanak! ;)


Ti pedig (gondolom jószándék által vezérelve, nem kötekedésépp, és mert van tapasztalatotok) azt írjátok így mégsem lesz olcsó... De akkor a méhészek (kivétel nékül mind!) miért panaszkodnak, hogy a külsős által történő szállítás a legdrágább?

2018. febr. 11. 10:53
 10/25 anonim ***** válasza:
100%

Én azzal kezdeném, hogy a 10-15 tonna raksúly az már nem áll meg 2 tengelyes autónál, oda már 3 tengelyes kell, ami 6x6.


Az ilyen autókon ritka a hátfal - a hátsó terepszög miatt - viszont a daru gyakori, azzal is fel lehet rakni bármit ami raklapos.


Vannak duplakabinos 6x6-os teherautók is, de ezek egyedi speciális rendelések ( távvezeték építő,hadsereg egyéb rendszeresen terepre járó melók) amik baromi drágák másrészt ezeket nem szórják ki 5 évente.


Maga az alap elképzelés abszolút nem rossz, csak az árat kell hozzáigazítani. Szóval neked ilyesmi kellene emelőhátfallal (a többi gyártónak is van, csak azt dobta a google elsőnek):

[link]


Az a baj, hogy ez emelőhátfallal vagy daruval még 10-12 évesen sem áll meg 10-15 millió alatt :/

Összehasonlításképpen a "kicsik" ára e körül mozog, de itt még se hátfal se 10-15 tonnás raksúly:

[link]

2018. febr. 11. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!