Autó leállításnál mitől áll le a motor rögtön?
Megszűnik a befecskendezés és a gyújtás (benzinesnél), így nincs ami berobbanjon és lenyomja a dugattyút.
Olyan szoros az illesztés a dugattyúgyűrű és a hengerfal között hogy a súrlódás és a kompresszió "lefékezi" a dugattyúkat és megáll a motor.
A motornak elég nagy belső veszteségei vannak. Súrlódnak a főtengelycsapágyak, a dugattyúk a hengerben, súrlódik a vezérműhajtás is. A vezérműtengelynek össze kell nyomnia a piszok erős szeleprugókat, a dugattyúnak át kell pumpálnia a levegőt a szelepek nyílásain, tekernie kell az olajszivattyút, a generátort, a szervó szivattyúját (ha van), a vízszivattyút... A folyadékszivattyúk kavarják a folyadékot, a generátornak a gerjesztése lekapcsol leállítás után, de súrlódása akkor is van.
Ha a motor megy, ezeket a veszteségeket fedezi a leadott teljesítménye, de ha nem tekeri a főtengelyt, igen hamar megáll a forgás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!